• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Status
Not open for further replies.
Dank je Geoffrey voor de reactie.
Er is al twee keer naar de helpdesk gebeld een paar weken geleden.
Eerst door mij zelf en de tweede keer door mijn moeder.
Beide keren kon men zien dat het portatieformulier was aangekomen en goed was ingevuld.
Men kon de tenaamstelling zien en het nummer dat geporteerd moet worden. Beide waren juist.
Men kon echter niets zeggen over het verloop. Ook doorverbinden naar de afdeling waar de portatie wordt uitgevoerd was niet mogelijk.
Daarom is het zo vreemd dat het maar niet rond komt.
Ziggo heeft alle gegevens waardoor de portatie uitgevoerd moet kunnen worden in bezit.
Dat het door drukte wat langer duurt is te begrijpen, maar meer dan 4 weken is wel wat gortig.
 
Eindelijk gebeld door Ziggo

Eindelijk is mijn moeder “Santpoort”gebeld door Ziggo. Als het goed is, komt het nu goed de komende week met de nummerportatie.
Het enige dat ik niet begrijp is dat het modem opnieuw geactiveerd schijnt te moeten worden om de portatie mogelijk te maken.
Op zich is dat geen probleem maar met welke codes moet dat? Er is niets gezegd over toesturing van een nieuwe activatiecode, dus moet het dan met de oorspronkelijke?
Waarom kan een en ander niet door de technische dienst van Ziggo zelf gerealiseerd worden?

Verder is het natuurlijk wel van belang dat mijn moeder haar e-mailadres houdt. Het moet niet zo zijn dat er daar weer problemen ontstaan omdat er een totaal nieuw account wordt aangemaakt.

Mijn moeder werd een beetje overvallen met die technische aspecten en ik had ook verwacht dat de portatie verder rond zou komen zonder technische handelingen van de klant.

Ik ga er maar van uit dat het een technische noodzakelijkheid is dat het modem opnieuw moet worden geactiveerd en dat er verder geen problemen meer ontstaan.
 
Hoi Paullus,

Reden van het modem opnieuw activeren is dat er een voiceprofiel in je modem moet komen, welke helaas niet van afstand in het modem is te zetten.

De activeringscode kan ik even voor je nakijken. Als je mij wat gegevens via een pb kan geven controleer ik even of die inderdaad de oude zijn gebleven.

Het emailadres zou niet mogen wijzigen, mocht dat om wat voor reden dan ook anders blijken kanje me een pb sturen en zet ik dat recht.

Voor verdere vragen, schroom niet en stuur een pb...
 
Gaat goed komen

Ik heb inmiddels antwoord gehad van Saywhat.
Het moet nu helemaal goed gaan komen.
Als een en ander helemaal werkt, zal ik dat hier nog even melden.
In ieder geval bedankt voor de moeite om tot een oplossing te komen.
 
vreemde brieven van Ziggo

Ik dacht echt dat de boel nu eindelijk eens goed zou worden opgelost.
Vandaag heeft mijn moeder echter een pakket brieven gekregen dat ze €70,= moet gaan betalen voor een monteur die langs zou komen.

Wat ik echter begrepen heb van "Saywhat" is dat ik de activatie van het modem kon doorlopen aanstaande maandag. Dan zou de boel moeten werken.
Geen woord over een monteur en zeker niet over €70,=.
De brieven reppen wel over het goede telefoonnummer, dat is dus goed, maar er staat ook in dat er een ander modem nodig is terwijl er net een goed werkend modem staat.
Kortom: erg vaag en vreemd.

Ik snap inmiddels dat de fout van de nummerportatie alleen opgelost kan worden door mijn moeder opnieuw op te voeren als klant, maar er is gewoon geen monteur nodig.

Overigens zou ik het eerder netjes vinden als Ziggo mijn moeder eens wat tegemoed komt bij deze slepende kwestie in plaats van extra kosten te berekenen...
 
Ik dacht echt dat de boel nu eindelijk eens goed zou worden opgelost.
Vandaag heeft mijn moeder echter een pakket brieven gekregen dat ze €70,= moet gaan betalen voor een monteur die langs zou komen.

Wat ik echter begrepen heb van "Saywhat" is dat ik de activatie van het modem kon doorlopen aanstaande maandag. Dan zou de boel moeten werken.
Geen woord over een monteur en zeker niet over €70,=.
De brieven reppen wel over het goede telefoonnummer, dat is dus goed, maar er staat ook in dat er een ander modem nodig is terwijl er net een goed werkend modem staat.
Kortom: erg vaag en vreemd.

Ik snap inmiddels dat de fout van de nummerportatie alleen opgelost kan worden door mijn moeder opnieuw op te voeren als klant, maar er is gewoon geen monteur nodig.

Overigens zou ik het eerder netjes vinden als Ziggo mijn moeder eens wat tegemoed komt bij deze slepende kwestie in plaats van extra kosten te berekenen...

Dit zal wel over een installatiemonteur gaan vrees ik.
Wat precies de bedoeling is kan ik niet helemaal uit de tekst halen, behalve hetgeen betreft wat de klant wil en dat is een werkende verbinding, telefonie en een geactiveerd modem.
Zo ver ik meen is daar geen monteur voor nodig. Dus over de kosten mag u contact met Ziggo voor opnemen. Want als het onnodig is, dan moet die afspraak afgezegd worden.
 
@ Geoffrey:

Het klopt dat er geen monteur nodig is. Per abuis is er door Ziggo in eerste instantie een nieuw telefoonnummer uitgegeven in plaats van nummerportatie.
De enige manier om dit recht te zetten is om de oude telefoon lijn te slopen en opnieuw te activeren.
Formeel wordt dus eerst het oude telefonieabonnement losgekoppeld van internet, ontbonden, vervolgens wordt er een nieuw abonnement aangegaan met het juiste nummer dat geporteerd gaat worden vanaf KPN. Tenslotte wordt dit abonnement weer gekoppeld aan internet als Ziggo alles in 1 basis.

Dit schijnt niet eenvoudiger te kunnen. Op zich geen probleem, er zou alleen een nieuw voiceprofiel ingeladen moeten worden in het modem.
Dit kan ik gewoon doen voor mijn moeder.

Mijn moeder heeft twee brieven gehad van Ziggo:
- Een met de opzegging van het verkeerde telefonieabonnement
- Een met de gegevens van het juiste telefonieabonnement

In die laatste brief wordt gesproken over een monteur. Deze is totaal niet nodig, er is geen modemruil nodig. Alleen moet er even een heractivatie uitgevoerd worden om het nieuwe voiceprofiel te laden.

Ik ga er maar vanuit dat er standaard brieven gestuurd zijn die automatisch gegenereerd worden door de administratieve handelingen.

Mocht het toch mis gaan er onnodige monteurskosten gefactureerd worden, zal ik "Saywhat" wel een PB sturen.
 
is er iemand bij jullie bereikbaar?
dan bel ik even om de registratie door te lopen, want zo te zien is dat niet (of niet goed) gebeurd :cry:
 
Het modem is weer geactiveerd

Inmiddels heb ik het modem van mijn moeder opnieuw geactiveerd met de toegestuurde codes.
Internet doet het prima.
Tel 1 lampje knippert. Dit zal in orde komen als de portatie van het KPN nummer gaat plaatsvinden over een paar dagen.
Als dit laatste loodje uiteindelijk ook goed komt, zal ik dat nog even melden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top