• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Status
Not open for further replies.
Eindelijk excuses

Mijn moeder is vandaag gebeld door Ziggo.
Er is eindelijk echt excuses gemaakt voor de slepende kwestie, en het teveel gefactureerde bedrag wordt teruggegeven.
Men was zelfs bereid om de telefoonkosten naar de helpdesk te vergoeden, maar dat hoeft niet. Het gaat maar om een paar Euro door het lokale tarief.
Met dank aan Saywhat voor het aankaarten bij de juiste afdeling.:)
Ik hoop nu echt dat alles in orde is en er geen negatieve verrassingen meer komen.:wink:
Voor de rest werkt alles technisch prima en daar gaat het uiteindelijk om. Wat dat aan gaat komt de positieve verwachting van betrouwbaarheid van de kabel gewoon uit.:)
Dus hopelijk: eind goed, al goed!
 
Ze _kunnen_ het wel bij Ziggo... ik ben altijd goed te woord gestaan en de medewerkers lijken het ook echt te snappen en goed te willen doen. Echter, als het niet in één keer goed gaat dan duurt het meteen ook een stuk langer en stapelt het zich op. Ik ben niet ontevreden, zij het dat ik het wat jammer vind dat het niet sneller is gegaan. Al met al wel hoopvol.
Van de week is hier het machtigingsformulier ondertekend voor portering (ja, eindelijk...). De achternaam klopte niet helemaal, dus heb er een kleine note-it bijgeplakt met de mededeling dat de naam altijd al 'Xyz' is geweest bij zowel KPN als Ziggo (de afgelopen 30 jaar). Ik weet niet hoe belangrijk de exacte spelling van de naam is bij portering, maar hopelijk voeren ze het goed in voor de nummerportering van KPN naar Ziggo.
Gisteren was er overigens geen doorkomen aan bij de Klantenservice: een stem die zegt dat je wordt doorverbonden, maar telkens ophangt, een keuzemenu met maar één keuzemogelijkheid in plaats van zes, een postcode wat meermalen niet goed ontvangen werd en een gemelde wachttijd van meer dan 30 minuten. Vanmorgen eindelijk iemand gesproken na 20 minuten en mijn smartcard (opnieuw?) geactiveerd om de plotselinge E19 melding weg te krijgen. Die persoon kon me ook mededelen dat er reeds een aantekening in mijn gegevens stond dat mijn Alles-in-één pakket zo snel als mogelijk administratief opgevoerd diende te worden. Al met al nog steeds hoopvol.
M.v.g.,
 
Last edited by a moderator:
Goed nieuws: gisteren kregen we een brief van KPN met de mededeling dat een andere provider ons nummer zou overnemen.
Beter nieuws: vandaag deed de KPN-telefoonlijn het opeens niet meer, maar die van Ziggo wel!

Iets minder goed nieuws: ik heb vandaag plots nóg een modem gekregen per post, terwijl ik al een juist modem had gekregen bij de de bestelling van het Alles-in-één pakket om telefonie mogelijk te maken :rolleyes:
M.v.g.,
 
Last edited by a moderator:
Moed houden.
Ikzelf voelde mij vorig jaar gegijzeld door de KPN. Ik had het zo in mijn meterkast geïnstalleerd dat ik zowel via de KPN als via @Home telefoongesprekken kon ontvangen (2 telefoons dus). De gesprekken van de niet @Home klanten kwamen binnen via de KPN lijn en die van de Home klanten via de @Home lijn (via Arris modem dus). Let wel 2 telefoons met hetzelfde nummer dus ! Ik kon op beide toestellen uitbellen.
"Grappig"' Op dit moment heb ik dit dus ook. Ik heb ook een extra toestel in de meterkast voor de Ziggo lijn.

Ik ga op advies van de chat thuishelp (die konden mij helaas niet helpen) vanavond bellen met de technische helpdesk. Ik heb nog geen brief gehad van KPN met bevestiging van het verzoek tot overdragen van het nummer naar Ziggo.
 
Geld daadwerkelijk teruggestort

Mijn moeder heeft het teveel betaalde geld nu daadwerkelijk teruggestort gekregen.
Nogmaals dank aan Saywhat voor de moeite.:applause:
De telefoon werkt overigens perfect.:)
 
Mijn nummer is nog steeds niet overgezet (nu 14 dagen). De helpdesk kan mij niet vertellen wanneer dit wel gaat gebeuren.. :? Ik heb het formulier hier ook ingevuld, maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen. Ook nog geen brief ontvangen van KPN.
 
Verkeerde Ziggonummer afvoeren

Alles bij mijn moeder werkt perfect.
Alleen is het verkeerde Ziggonummer nog steeds aan haar gekoppeld. Ze staat nu dus 2 keer vermeld in de gids. Met het juiste van KPN over genomen nummer en met het verkeerde Ziggonummer.
Ik hoop dat dit goed gaat komen. Ik heb "Anoniem' hier een PM over gestuurd.
Het is een win/ win situatie: Ziggo kan het eigen nummer opnieuw uitgeven en mijn moeder staat niet meer verkeerd vermeld.
Voor de rest kan ik niet anders zeggen: het werkt prima.
 
Update:
Uiteindelijk is het hier parktisch goed gekomen.
Ziggo telefonie werkt prima, internet ook, televisie ook. Ik heb geen klachten, zij het dat ik nou Telefonie Z1, Internet Z1 en Televisie Z1 afneem voor ongeveer 46 EUR per maand.
Het administratief alsnog omzetten naar een Alles-in-éénpakket is nooit gebeurd. Ik heb gisteren gebeld, een vriendelijke dame zei dat dat alsnog zou gebeuren en dat ik een digitale ontvangen krijg (alweer, ja). Ik heb gezegd dat ik die al had gekregen bij de aanvraag in augustus, maar ze stond erop dat ik er recht op had, dus tsja... als de abonnementskosten maar naar 39,95 EUR gaan.
Het tweede modem zal ik t.z.t. wel terugsturen.
M.v.g.,
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top