• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hoe zit het met nummerportatie van KPN?

Status
Not open for further replies.
Santpoort, ik herken me volledig in je probleem.

Ik ben zelf ook al tijden bezig met nummerportatie van Orange naar Ziggo, maar het schijnt niet te mogen. Dan geeft Orange geen toestemming, is het formulier weer weg of heeft een collega weer iets verkeerd ingevoerd. Nu, na ik weet niet hoeveel keer bellen, is me verteld dat iemand een cijfertje verkeerd heeft ingetoetst en moet ik weer minimaal een week wachten. En in de tussentijd natuurlijk ook geen digitale tv, want de order zit vast en kan niet doorgezet worden. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in dat het deze keer goed komt. Zucht, twwe maanden geen telefoon is echt te lang. Maar als ik dan jouw verhaal lees valt het bij mij nog mee...
 
We zijn weer een week verder en nog steeds taal nog teken van Ziggo.
Je zou verwachten dat Ziggo op zijn minst eens met een reactie komt waarom de portatie maar niet kan plaatsvinden.
Waarschijnlijk toch een probleem met het invoeren van het portatieformulier.
Als de Ziggomedewerker maar één foutje maakt in het nummer of de tenaamstelling, ketst KPN de portatie af.
Nooit gedacht dat het zo'n toestand zou worden.
Dat de levering van het pakket wat vertraagd was door de fusie, daar kan ik inkomen maar een nummerportatie moet toch gewoon een standaardprocedure zijn als ik het formulier goed heb ingevuld.
Het formulier voorziet ook keurig in de mogelijkheid dat de tenaamstelling bij KPN anders is dan bij Ziggo.
Ik heb dan ook de juiste tenaamstelling van het te porteren KPN nummer opgegeven.
Ik neem aan dat Ziggo hier ook goed naar kijkt en niet klakkeloos de tenaamstelling van zoals ik bij Ziggo bekend sta, overneemt.
 
Ziggo blijft falen

Wéééééér een week verder en nog steeds geen enkele reactie van Ziggo.
Ik begin er nu echt over te denken om de kabel maar helemaal op te zeggen en over te stappen naar KPN.
Ik moet nu dubbel betalen omdat de KPN blijft doorlopen omdat Ziggo het maar verdomd om het KPN nummer te porteren.
Het is gewoon onbeschoft van Ziggo om nergens op te reageren.
Ik heb 2 keer gebeld en ook nog een klachtenbrief geschreven.
Daarnaast heeft Kingpin ook 2 keer de zaak aan de orde gesteld.
Al die acties baten niet. Je praat tegen een muur bij Ziggo. Niemand pakt het daar op.
 
Wacht toch maar af

Ik wacht het toch maar af, want mijn zoon blijft zeggen dat de kabel betrouwbaar is.
Overigens zal hij zelf gaan posten op het forum hier als "paullus" omdat hij er meer verstand van heeft. Hij kan de zaken beter onder woorden brengen.
 
Moed houden.
Ikzelf voelde mij vorig jaar gegijzeld door de KPN. Ik had het zo in mijn meterkast geïnstalleerd dat ik zowel via de KPN als via @Home telefoongesprekken kon ontvangen (2 telefoons dus). De gesprekken van de niet @Home klanten kwamen binnen via de KPN lijn en die van de Home klanten via de @Home lijn (via Arris modem dus). Let wel 2 telefoons met hetzelfde nummer dus ! Ik kon op beide toestellen uitbellen.
 
Ik ben dus de zoon van "Santpoort" en zit zelf bij UPC.
Ondanks dat gegeven hoop ik toch hier te mogen posten.
@ mennomulder: geduld is inderdaad een schone zaak.
Het zelfde nummer op twee lijnen, KPN en @home is heel bijzonder.
Gewoon een gedeeltelijk uitgevoerde portering. Ik wist niet dat dit mogelijk was.
Is het uiteindelijk wel goedgekomen?
 
Ik ben dus de zoon van "Santpoort" en zit zelf bij UPC.
Ondanks dat gegeven hoop ik toch hier te mogen posten.
@ mennomulder: geduld is inderdaad een schone zaak.
Het zelfde nummer op twee lijnen, KPN en @home is heel bijzonder.
Gewoon een gedeeltelijk uitgevoerde portering. Ik wist niet dat dit mogelijk was.
Is het uiteindelijk wel goedgekomen?

Door experimenteren kwam ik er achter dat ik dubbel bereikbaar was.
De KPN lijn in de meterkast is nu dus evenals het peerd van Ome Loeks hartstikke dood.
Ik heb destijds wel een boze brief naar de KPN gestuurd en en ik heb veel met @Home gebeld en ik ben hier in Groningen ook nog op bezoek geweest bij het @Home kantoor.
 
Last edited by a moderator:
Dat is mooi. Ik hoop dan ook dat het voor mijn moeder ook goed komt met de portatie.
Ik heb haar "aan de kabel" gebracht en hoop dat ze daar geen spijt van krijgt.
 
Nog steeds geen reactie

Mijn moeder "Santpoort" heeft nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Nog van Ziggo nog van KPN.
Jammer dat het zo lang moet duren. Ik hoop toch echt dat de portering aanstaande is want dubbel betalen is natuurlijk vervelend.
Het analoge KPN nummer mag niet opgezegd worden omdat de portatie anders niet mogelijk is.
 
Mijn moeder "Santpoort" heeft nog steeds geen reactie mogen ontvangen. Nog van Ziggo nog van KPN.
Jammer dat het zo lang moet duren. Ik hoop toch echt dat de portering aanstaande is want dubbel betalen is natuurlijk vervelend.
Het analoge KPN nummer mag niet opgezegd worden omdat de portatie anders niet mogelijk is.


Beste Paullus,

Als u op de hoogte wilt zijn van de porteringsfase, dan zou u het beste even de helpdesk kunnen bellen om te vragen in welke fase de portering nu is. Hiermee kunt u ook de activatie datum van telefonie opvragen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top