• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen tot weinig verbinding

Status
Not open for further replies.
Helemaal mee eens. JE kan vragen pc rechtstreeks aan modem, en evt veilige modus. Maar meer niet. Signaalwaardes uitlezen???

Zeker met een Ubee is dat nogal lastig. Zelfs de monteur lukte het niet haha.
 
Zo moelijk is het uitlezen van de signaalwaardes niet. En ook dat kan een indicatie geven.

Zijn de signaalwaardes in orde, van hoef je daar niet verder naar te kijken. Wanneer ze echter niet in orde zijn, kan dit een probleem vanuit Ziggo zijn, maar het kan ook wel degelijk een probleem bij jezelf zijn. Om dat uit te sluiten ga je dus eerst je eigen installatie nalopen en controleren of deze volgens handleiding is, om daarna, als alles in orde is, met Ziggo te gaan bellen.

Scheelt je ook alleen maar telefoonkosten, je hebt het al geprobeerd, dus kan je zaken overslaan als je met Ziggo belt. En heb je het nog niet gedaan, dan gaan ze het alsnog van je vragen, moet je weer terugbellen etc, kortom niet handig.

En die paar testen kosten echt niet zoveel tijd en moeite, en het geeft je heel veel zekerheid terug. Kleine investering, groot gemak.
 
Zo hoef ik ook geen vluchtplan te weten als ik ga vliegen,
Een vluchtplan hoef je inderdaad niet te weten, toch is het erg handig om het vluchtplan eens te bekijken, mocht je het nodig hebben kan dat het verschil maken tussen het wel of niet overleven.

Zo kan je heel veel dingen en voorbeelden bedenken van zaken die je niet hoeft te weten, maar toch ook wel een heel groot verschil kunnen maken mocht je het eens nodig zijn. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.

Het stellen van een aantal gebruikerstesten is een beproefd middel om het oplossend vermogen van een helpdesk te verhogen, nl meer telefoontjes=tickets welke binnen gestelde oplostijd zijn gesloten (de zgn. sla en ttf tijden) niets meer niet minder.
Is dit bedoeld om het oplossend vermogen te verhogen? Ik denk dat hier een anders insteek in zit.

Ik denk dat de insteek is om te achterhalen waar een probleem zit, niet om het oplossend vermogen te verhogen. Het koren van het kaf scheiden.

waar ik me wel in kan vinden is dat het niet altijd bij de leverancier ligt en dat je zelf ook de veroorzaker van verstoringen kan zijn.
En daar zijn nu juist die testen voor, om te achterhalen waar het probleem zich bevind. :)
 
Nou ja, je kan door blijven gaan. Ik ben heet gewoon ONeens:)

Zeker met de Ubee modems, bijna onmogelijk om signaalwaardes uit te lezen zonder veel fratsen uit te halen...

Dan zou Ziggo de modem moeten openzetten en op de ziggopagina vermelden klik op deze link als u deze modem heeft en hier voor deze modem, en dan ga je meteen naar het tablad signaalwaardes van je modem...Dan kan ook een leek het 'doen'
 
De modems die bij ons thuis staan zijn eigendom van Ziggo en maken deel uit van hun netwerk. Ziggo is dus ook voor 100% verantwoordelijk voor een deugdelijke werking hiervan. Als je verbinding vervolgens niet werkt dan bel je met Ziggo, zij voeren de probleemanalyse uit. Als blijkt dat er iets mis is met het modem en/of het netwerk (zoals de afgelopen weken op grote schaal het geval is) kan Ziggo zelf het modem uitlezen en/of de klant het modem laten uitlezen om waardes te controleren.
Ik heb geen moeite met de hobbyisten die op dagelijkse basis de waarden van hun modem uitlezen (omdat het kan), maar je kan niet van de massa verwachten dat ze dat ook gaan doen. Ieder zijn verantwoordelijkheid.
 
Firmware fout

Hallo
Gisteren is na lang aandringen een montuer langs geweest.
Deze is 2 uur in de weer geweest met Van alles en nogwat
signaal sterkte opkrikken naar 30 db
ander arris modem maar niks heeft geholpen hij heeft mij zelf zonder verbinding achter gelaten. Hij kon niks meer doen en het probleem moet een verdieping hoger worden getild. (wat betekent dit?)

Volgens mij zit het probleem hierin:
Bij het opstarten van het modem zoekt het modem naar een local macadres. hieraan koppelt het modem dan een ip adres.
In mijn geval lukt het het modem wel om aan mijn ubuntu laptop een ipadres uite te geven als deze direct is verbonden.
Echter Bij het opstarten met een windows laptop of router krijg ik geen ipadres togewezen . Dit is bevestigd door de HD.
Ik heb nu verbinding echter met een belachelijk lage upload van 0,24 MB
de download is goed 48 MB

ik vind het vreemd dat de HD deze problematiek niet erkent. Pas bij het 8 ste gesprek kreeg ik een persson welk vertelde dat 1 de verbinding niet goed was (duh.)
2. dat er neiuwe firmware op stapel staat.
3. dat hij ook niet bergeep waarom het modem geen ipdaressen uitgeeft.


Hoe lang gaat dit nog duren ik heb al 3 weken op en af inetrnet. Laat staan telefonie.
:cry:
 
Hi s.montulet,

Welkom bij de club. Ook wij hebben ruim twee weken zonder Internet en Telefonie gezeten. Ook de 'help'desk een aantal keer moeten bellen voordat ze wat aan 'ons' probleem gingen doen (ik vertrouw er op dat Ziggo druk bezig is met het oplossen van haar problemen). De oplossing bij ons had ik zelf al daags na het ontstaan van de storing geopperd: geef ons tenminste het oude (Motorola) modem weer terug, dan hebben we in ieder geval weer verbinding. Na ruim twee weken hebben ze dit inderdaad gedaan (nadat ze eerst nog een vergeefse poging met een vers Ubee modem hadden ondernomen).

Overigens in deze context zou ik onder een 'verdieping hoger' verstaan: 'ik weet het ook niet meer en ga het aan mijn baas vragen/escaleren'. Het probleem komt daarmee in de tweede lijn te liggen en de oplossing dus ook. Dat kan nog wel eens even gaan duren. Ik zou je daarom adviseren om Ziggo te vragen om het oude/werkende modem tijdelijk terug te plaatsen (daar had de monteur volgens mij zelf ook wel op kunnen komen).

Hoedanook: sterkte!
 
Bij mij komen ze de 28e eindelijk eens langs...

Maar als ik het zo lees, komt daar ook niet veel van terecht...
Hopelijk lukt het, en heb ik eindelijk verbinding.

Heb ook om een oude modem gevraagd, maar die mochten ze niet geven.
Maarja vandaag dus al helemaal geen internet(zit nu ergens anders), word echt ziek van ziggo momenteel....
al dik 150 euro verbelt aan die leiers....
 
...je kan Ziggo ook een financiele tegemoetkoming voorstellen. 25% reductie voor de problemen totdat het opgelost is o.i.d. alleen moet je even door de helpdesk heen en zorgen dat je bij een afdeling als "klantbehoud" ofzo terecht komt. Zeker als je al 3 weken of langer problemen ondervindt.
 
Elke dag gewoon een paar uurtjes internet, we bellen, afspraak gemaakt voor de monteur en opeens heel de dag geen ene moer meer....

Ook de oude modem mogen ze niet meer terug verzenden...
Wel zat draadloze verbindingen in de buurt, maar allemaal beveiligd.
Ik zit dus tot de 28e zowiezo zonder internet....

Dan bellen we net weer, hoe het kan dat ik nu totaal geen internet meer heb(sinds de afspraak is gemaakt), en krijg je 1 of andere onbeschofte malloot aan de lijn, dat we maar geduld moeten hebben, en niet zo moeten zeuren....

Leuk, geen internet, en dus geen telefoon...
En aangezien wij vanuit huis werken, dus ook geen inkomsten...

Bedankt he ziggo...
Ik zal ze ook bij iedereen afraden die er aan loopt te denken...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top