• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Authenticatie problemen CI+ kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteindelijk toch weer een Samsung techneut langs geweest. Deze heeft nu vastgesteld dat inderdaad het board kapot was en heeft dit nu vervangen. En ja hoor: het probleem is opgelost. Hoe is het in gods naam mogelijk dat de vorige monteur eerst geconstateerd heeft dat het aan de CI+-kaart moest liggen en nu opeens niet meer!!! Geen schoonheisprijs voor Samsung (zwakjes uitgedrukt!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik heb vanmiddag een CI+ card geschikt vor Ziggo gekocht en krijg met mijn Samsung LE32B650T2PXXN de zaak niet aan de gang.
Ook heb ik de CI kaart eens deftig bekeken en ben tot de ondekking gekomen dat aan de zijde die aals eerste in de TV geschoven word de hoekjes afwijken. In dit geval zit aan de onderzijde een sleufje en aan de boven zijde is aan een kant een randje.
In de TV zie ik in de CI slot dat het sleufje naar beneden moet.
IK heb al vele opmerkingen gelezen en zal morgen even weer aan de slag gaan om te kijken of ik em aan de gang krijg.
 
Ik heb een samsung LED UE40B6000 kijk nu zo'n 5 maanden zonder problemen met ci+, maar begint nu tijdens het kijken vaak de fout melding 107-4 aan te geven. waarna die soms zelfs over gaat naar "vervormd signaal" iemand enig idee hoe dit komt? en wat ik er aan kan doen??
 
stroom er af halen, smartcard er uit halen en zenders opnieuw instaleren heb ik al geprobeerd, ga morgen proberen om de firmware te instaleren. laat wel even weten of dit het probleem oplost.
bedankt iig voor de snelle reactie. :thumb up:
 
Sorry voor mijn late reactie die ik nog zou geven of het gelukt was maar geen bericht is goed bericht dus ik kan met plezier melden dat de CI+ card werkt.
De handleiding van samsung heeft mij enorm op weg geholpen.
 
Alphacrypt ci Geen ontvangst

Heb ook een samsung en ik heb het als volgende gedaan:
Ik heb eerst via PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( je krijgt eerst dat je de pincode moet invullen, standaard 4x0).
dan de optie nederlands kiezen(meen dat dat 2keer voorkomt), vervolgens krijg je de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken( ik heb gekozen voor alleen digtale zenders). Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken(gaat snel). Is dat voltooid krijg je alleen Ned 1Hd te zien. Schakel de tv uit, installeer de cam op de juiste wijze en schakel de tv weer in(wel de smartcard activeren via helpdesk/internet). Vervolgens krijg je 5 stappen te zien over authentatie( de tv kan melding geven dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen). Na de stappen zoals hiervoor heb ik de tv weer uit en ingeschakeld en alles werkte.

edit: net te laat, anoniem was me net voor :wink:




PS: Vergeet niet het netwerknummer en frequentie in te vullen.

In ieder geval, succes.

Hoi ik heb hetzelfde gedaan maar bij mij blijven de zenders gecodeerd ik ben een leek kan iemand mij helpen
 
Als je zenders gecodeerd blijven lijkt het wel of je smartcard nog niet geactiveerd is. Kun je doen op https://www.ziggo.nl/#help/steljevraag/smartcard activeren

Dit is meestal niet de oorzaak. Als de kaart niet geactiveerd is dan zal er een melding worden gegeven in de vorm van E16/E19.
De toestand van de smartcard kan ook gevonden worden in een specifiek irdeto / menu (via common interface).
Zie https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=220736&postcount=1 hier vindt je een verwijzing naar een document met meer informatie.
Als de kaart wel geactiveerd is dan is er een code D29-4 zichbaar. In dit geval heeft het geen zin de kaart te activeren. De oorzaak zit dan in het CI+ specifieke deel. Vaak is het toestel niet gecertificeerd en/of heeft niet de juiste software, of is uberhaupt niet CI+ geschikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan