• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Authenticatie problemen CI+ kaart

Status
Not open for further replies.
heb nog steeds geen beeld...

ik zit wel met een alphacrypt ic maar heb op een paar zenders beeld en ned 1 hd de rest niks. mijn kaart is geactiveerd.
ik ben echt een leek maar ik snap er niks van.

toch bedankt
 
ik zit wel met een alphacrypt ic maar heb op een paar zenders beeld en ned 1 hd de rest niks. mijn kaart is geactiveerd.
ik ben echt een leek maar ik snap er niks van.

toch bedankt

Alphacrypt werkt niet in combinatie met een CI+ toestel
 
ik wil even een positief eindresultaat plaatsen. Min CI + en Cam was dus idd niet geschikt voor mijn TV van 3 maanden oud. type samsung 4620 met een ww ipv pw. Blijkt een toestel te zijn bestemd voor oostblok en dus niet gecertificeerd. de CI omruilen etc hoeft niet naar alphacrypt, wordt ook niet ondersteund door Ziggo dus, maar wat mooi is en ook wel een vermelding waard op het forum is dat mijn TV deze week wordt omgeruild kosteloos als service met een juist typenr waarmee de ci en cam wel werkt.:applause: Kijk dat is nog eens Correct! :thumb up: en ik blijf bij Ziggo dan.

hallo bw123, dit klinkt inderdaad positief, maar bij wie heb de je de tv kunnen omruilen? bij Samsung zelf, of bij de leverancier (weet niet of je de naam mag noemen op het forum) en hoelang had je deze dan al in gebruik, heb je gebruik gemaakt van het herroepingsrecht?
 
CI+

Beste lezer,

Ik ben nieuw in het land van CI+.:sleep: Kan iemad mij vertellen of de Samsung LE32c450 geschikt is voor CI+ bij Ziggo?

Bedankt
 
Toch werken meeste TV's van Samsung uit de 'C' serie van 2010 gewoon met CI+. Pas nog een C550 geinstalleerd bij een vriendin, laatste firmware er op en alles werkt. Echter, nog niet officieel door Ziggo gecertificeerd, dus aan de leverancier vragen, dan kun je de TV event. nog terugsturen als het niet werkt.
 
Autenticatie start niet op

Help, ik ben te eindeloos.

Ik heb een Samsung LE40C650L1WXXN, deze tv is ziggo gecertificeerd, heeft ook CI+.
De laatste firmware is geinstalleerd. Ik heb alles geinstalleerd zoals moet, Plug en Play, op kabel gezet, Nederlands, frequentie etc ingesteld, zodra de tv alle zenders heeft binnen gehaald krijg ik ook een goede HD Ned. 1, hierna zet ik de tv uit, plaats ik de cam module (zonder smartcard) en daarna zet ik de tv weer aan.
Tv start op, maar verder gebeurt er niets, de autenticatie start niet op.
Wie o wie kan me helpen en weet wat er aan de hand is of wat ik niet goed doe?

Thanks
 
Zo te lezen doe je het goed, als de TV alle zenders vind is die installatie ok. Zit de CI+ module op de juiste manier in de TV? De TV moet niet uitgeschakeld, je kunt de CI+ module er gewoon indrukken; de sticker wijst naar de muur. Dan kun je namelijk zien of de module word geinstalleerd. Misschien moet je de module nog iets steviger aandrukken? Zie ook: https://www.samsung.com/nl/consumer/tv-audio-video/televisions/lcd-tv/LE40C650L1WXXN/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=# helemaal onderaan 'CI+ handleiding'. Je leest hier ook regelmatig dat de modules defect zijn. Probeer er anders eens een van een familielid of vriend/vriendin.
 
Last edited by a moderator:
Hoi Tipx, thanks voor de info.
De module zat er op de juiste manier in, verder aandrukken ging ook niet en na nog een geprobeerd te hebben zonder tv uit en aan te zetten starte het nog steeds niet op.
Ik ga inderdaad is kijken of de module misschien kapot is.
 
Beste lezer,

Ik ben nieuw in het land van CI+.:sleep: Kan iemad mij vertellen of de Samsung LE32c450 geschikt is voor CI+ bij Ziggo?

Bedankt

Zou moeten werken. Heeft bij mijn ouders wel gewerkt tot de CI+-card het begaf. Binnenkort ga ik het opnieuw installeren met een nieuwe.
Overigens begreep ik van mijn ouders dat zij (tijdens mijn vakantie) een mail van Ziggo hebben gekregen met de installatiehandleiding en een overzicht van gecertificeerde TV's waar ook de LE32C450 tussen zou hebben gestaan. Mail is helaas door hun gedeleted dus kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen.
Misschien moet het overzicht op de Ziggo website (en dit forum) nog worden geupdated. Ik heb ergens gelezen dat "Anoniem" dit na zijn vakantie zou gaan doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top