• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en Tweaknews (payserver) traag

Status
Not open for further replies.
hier gaat het ook normale snelheid met xsnews poort 563 dus denk dat het bij tweaknews ligt
 
Ik zit ook in 2134 en heb ook problemen, echter in de nachturen en vroege ochtend gaat het goed, als alle hoofdorpers wakker zijn dan daalt de snelheid, m.i. echt een capaciteitsprobleem ergens in de backbone.

Maar hoe Ziggo dit nu gaat oplossen? Als je de hd belt krijg je gewoon te horen dat er wat problemen zijn met een server, mail, mijn ziggo...heeft niets met dit probleem te maken.

De usnet aanbieders hebben echt het probleem niet, ze krijgen hun inkomsten alleen maar uit tevreden klanten dus als er wat aan de hand is zullen ze dat gelijk uitzoeken en melden. Ziggo ( en andere ISP ) hebben een aardige machtspositie ondertussen...
 
Goedenavond,

Ook hier een trage Tweaknews sinds een week of 2.
Gemaild met Tweaknews die vertelde dat men dit de afgelopen week 'vaker heeft gehoord' en het betrof 'allemaal Ziggo abonneesĀ“, het vermoeden dat de poort door Ziggo geknepen wordt...
Ik belde met de helpdesk van Ziggo, maar die hebben een storing.
Hopelijk heb ik morgen meer info.
 
Tja, als Ziggo knijpt, knijpen ze alleen als ik niet download.

Overigens is het niet zo gek als sommigen hier beweren dat Ziggo knijpt, van UPC is bekend dat ze dat al tijden doen.

Oplossing daar was om met SSL te werken. Wellicht een idee om met Tweaknet ook te proberen.
 
Goedenavond,

Ook hier een trage Tweaknews sinds een week of 2.
Gemaild met Tweaknews die vertelde dat men dit de afgelopen week 'vaker heeft gehoord' en het betrof 'allemaal Ziggo abonneesĀ“, het vermoeden dat de poort door Ziggo geknepen wordt...
Ik belde met de helpdesk van Ziggo, maar die hebben een storing.
Hopelijk heb ik morgen meer info.


Tot nu toe (nog) geen last van lage snelheden bij Tweaknews.
Toen het nog @home was had ik 4 lijntjes naar tweak. Als ik het op 2 zette bleef de downloadsnelheid gelijk.
Maar sinds een maand, als ik 4 lijntjes gebruik, heb ik maar een snelheid van +/- 1000. Maak ik er 8 van dan zit ik rond de 2300.
Dit zou toch niks mogen uitmaken...................(althans bij @home niet)
of ze knijpen per lijntje:roll:
 
vanavond opende ik mijn post en daar zat een brief bij dat Ziggo volgende week werkzaamheden in mijn wijk gaat doen. Hopen dat het probleem volgende week is verholpen dus, maar helaas stond er niet bij wat voor werkzaamheden ze gingen uitvoeren. Mijn postcode is 2134ZR
 
Ik zit in 2133DD (ook Hoofddorp dus). Dus het hele verhaal van afknijpen lijkt mij ook wat sterk (zeker als je net roept dat je je verbinding van 16 naar 20mbit hebt verhoogd). Ik gebruik zelf ook andere poorten dan news voor mijn dataverkeer, en die gaan net zo traag.
 
Hier ook hetzelfde probleem. Ziggo newsserver werkt, Eweka maar 296 kb.

Postcode 2134 ML

Ik hoop dat ze dit bij Ziggo snel oplossen. :censored::censored:
 
Ziggo/Nieuwsgroepen

Goedemorgen,

Nu vanochtend weer even een paar downloads aangezet met Eweka maar nu haal ik
de volledige snelheid. Dit was om 7.30 uur.
Kijken hoe het verder op de dag gaat.
Ik heb trouwens al wel de nieuwe snelheid, ruim 1235 kB/s met Alles in 1 Plus...
 
Heren/Dames...

Hier heb ik het zelfde probleem...traag als dikke.....
Hopelijk zal dit snel opgelost worden..of dan wel van Tweak dan wel van Ziggo

Gr.
The Radical

Postcode 1971 (IJmuiden)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top