• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en Tweaknews (payserver) traag

Status
Not open for further replies.
tweaknews/Ziggo

Net Ziggo aan de lijn gehad en die ontkennen in alle toonaarden dat er wordt geknepen op poort 119 en 563 SSl hij laat me een test doen op speedtest.net en die gaat goed ( vreemd he zeg ik tegen hem dat is op poort 80) en heeft niets te maken met de verbinding tussen tweaknews en ziggo hij zelf zat bij eweka en had geen problemen met snelheid.:evil: Ik denk dat ze de sandvine instellingen niet goed hebben staan want precies om 8 uur vanochtend donderde het weer in elkaar.
speedtest.net download 18328 kb/s upload 2762 kb/s dus dat is prima.
Maar het gaat mij om het downloaden van de nieuwsgroepen!!!!!
Ik heb ze 2 weken gegeven om het op te loassen anders zeg ik alles op.
Mensen met het zelfde probleem probeer poort 80 eens lukte gisteravond wel met volle snelheid , op dit moment 240 KB/s
368181237.png
 
Tweaknews

Heb net nog 4 GB aan data van Tweaknews binnen getrokken op volle snelheid die hoort bij mijn abbo van Ziggo.

En welk programma en of instellingen (poort) gebruikte je?

Thanx Dragonar
 
Now ik heb net getest met newsleecher en ben gewoon met 2,30 MB/s
aan het downloaden....

Ik geloof niet dat Ziggo knijpt maar maar waaraan het ligt dat jullie
problemen hebben weet ik niet.
 
Net Tweaknews aan de lijn gehad en Ziggo schijnt de poorten te knijpen.
Gisteravond ging alles weer goed toen ik newsleecher op port 80 had gezet. Vanochtend weer drama. Als dit zo door gaat zeg ik Ziggo op en ga naar een andere provider. Ik zal maandag eens proberen vanuit upc naar tweaknews toe hoe dat gaat.

Het lijkt mij erg sterk dat er uberhaupt geknepen word. Tot nu toe lees ik in dit topic alleen maar mensen die dit ervaren met tweaknews, en heb tot nu toe nog geen reacties gezien van mensen die bv Eweka gebruiken. Ik heb toch het sterke vermoeden dat er een probleem bij tweaknews zit. (wat ze waarschijnlijk niet snel zullen toegeven).

Ik nl ook nog steeds op volle snelheid downloaden van Eweka.
 
Now ik heb net getest met newsleecher en ben gewoon met 2,30 MB/s
aan het downloaden....

Ik geloof niet dat Ziggo knijpt maar maar waaraan het ligt dat jullie
problemen hebben weet ik niet.

Mogelijk dat jullie niet in het zelfde gebied zitten waardoor er andere route gevolgt wordt naar tweaknews. Als je over een volle lijn gaat zal de download echt wel minder worden, ga je over een lijn met meer capaciteit of minder load dan heb je geen snelheids issue.

(zelf ook problemen met gebruik newsserver, eweka, en zie de snelheid in eenzakken zodra de meeste mensen wakker zijn. Het lijkt een capaciteitsprobleem, echter is het voormij wel mogelijk om via de zelfde route testbestanden op volle snelheid op te halen)

Het knijpen van poorten zou m.i. niet verstandig zijn van Ziggo om te doen, dit omdat daar giga media aandacht voor zal komen wat alleenmaar negative gevolgen zal hebben voor Ziggo en het lijkt me dat ze daar nu even niet op zitten te wachten. Maar je weet nooit....
 
En welk programma en of instellingen (poort) gebruikte je?

Thanx Dragonar
Ik gebruik GrabIt 1.7.2 Beta 3 en de standaard instellingen. Deze staat op poort 119.

Zojuist nog weer een download binnen van Tweaknews en deze kwam met 2200 KB/s binnen.
 
Last edited by a moderator:
ik gebruik zelf alt binz met tweaknews zowel geprobeerd op 119 en de ssl op 563. Op alle twee problemen, maar zoals eerder gezegd vanochtend om 07.00 uur niet. Hitnews.eu geeft dezelfde problemen.

Het lijkt wel een probleem in Hoofddorp met de capaciteit. Dragonar in welke postcode zit jij in Hoofddorp? Ik zelf in 2134ZR.

Ga vanavond even langs bij een vriend van mij en daar even testen met mijn tweaknews gegevens. Hijzelf gebruikt Eweka. Kijken of daar ook problemen mee zijn.

Op het FTD forum worden ook berichten gepost dat deze problemen ook met eweka gebruikers zijn met Ziggo
 
Mijn route vanuit HFD naar Eweka..

Code:
  1     1 ms     1 ms     1 ms  xxx.xxx.xxx
  2     9 ms     9 ms     7 ms  xxx.xxx.xxx.cable.quicknet.nl [xxx.xxx.xxx] 
  3    10 ms     7 ms     8 ms  212.127.252.114 
  4     7 ms     8 ms    11 ms  nl-ams2-rb-01-10G-3-2.multikabel.net [213.132.191.41] 
  5    29 ms    28 ms    30 ms  asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net [213.51.158.174] 
  6     8 ms     8 ms     9 ms  asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net [213.51.158.140] 
  7    31 ms    31 ms    29 ms  535004CA.cable.casema.nl [83.80.4.202] 
  8    42 ms    28 ms    42 ms  unknown.hwng.net [209.197.0.194] 
  9    29 ms    28 ms    28 ms  newsreader1.eweka.nl [81.171.88.253]
 
dit is mijn weergave als ik tracert news.tweaknews.nl doe

Tracing route to news.tweaknews.nl [217.19.16.66]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms xxxxxxxxxx
2 49 ms 49 ms 53 ms xxxxx.cable.quicknet.nl [84.104.200.1]
3 10 ms 12 ms 12 ms 212.127.252.114
4 9 ms 10 ms 10 ms nl-ams2-rb-01-10G-3-2.multikabel.net [213.132.19
1.41]
5 33 ms 35 ms 29 ms asd-lc0006-cr101-ae14-10.core.as9143.net [213.51
.158.174]
6 15 ms 33 ms 14 ms asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net [213.51.1
58.140]
7 17 ms 13 ms 40 ms 213.51.156.126
8 30 ms 33 ms 35 ms openpeering.cambrium.nl [217.170.0.238]
9 37 ms 33 ms 36 ms news.tweaknews.nl [217.19.16.66]
Trace complete.
 
Hieronder mijn trace. Vanaf hop 7 zitten we gelijk.
Als het probleem bij Treaknews zou zitten zou ik daar ook last van moeten hebben. Zou het eerder zoeken in het eerste stuk van Ziggo.

Tracing route to news.tweaknews.nl [217.19.16.66]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms xxxxxx
2 * * * Request timed out.
3 8 ms 7 ms 7 ms csw1-vlan201.groni1.gr.home.nl [213.51.133.225]

4 9 ms 7 ms 7 ms gn-rc0002-cr102-ae2-0.core.as9143.net [213.51.157.98]
5 10 ms 10 ms 9 ms asd-tr0409-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.16]
6 9 ms 9 ms 10 ms 213.51.156.126
7 13 ms 11 ms 10 ms openpeering.cambrium.nl [217.170.0.238]
8 10 ms 11 ms 11 ms news.tweaknews.nl [217.19.16.66]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top