• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Waar slaat dit op......

Status
Not open for further replies.
Nou een kennis van mij had een brief ontvangen waarin stond dat er onderhoud was ..

dit was op de zandweerd ..

Ik woon zelf ook op de zandweerd maar geen brief gehad .

3 maand problemen al :O?

gelukkig ( nou gelukkig :roll: ) heb ik het pas een paar dagen ..
 
Nja ik ben ook een beetje naar alternatieven aan het zoeken.
Zo jammer dat een glasvezel aansluiting bij mij nog een jaar duurt.
 
ik heb geen brief ontvangen off whatever en slaat gewoon nergens.
wordt nu nog wat gedaan off ben ik niet oficieel Ziggo klant nog steeds ?
 
Klanten service doet hier niks aan jezus ik wordt nooit geholpen door klanten service off technishe dienst.
allemaal tijd verspilling waar slaat dit op moet ik rechtzaak aanspannen om normale service te krijgen ? -,-

trouwens de nutelose klanten service van ziggo.



16:51:17 Systeem
Welkom bij de Ziggo Klantenservice
16:51:18 Systeem
Stel, Wim heeft de sessie betreeden!
16:51:18 Systeem
U bent verbonden met Stel, Wim
16:51:22 Stel, Wim
Goedendag, u spreekt met Wim Stel, wat kan ik voor u doen?
16:51:49 Zer0K3wL
ik heb heel raar probleem waar mee alleen iemand die slim is me bij kan helpen
16:52:06 Zer0K3wL
want er is niet na te checken off snelheid probleem is want die is er niet tis heel andere probleem
16:52:35 Zer0K3wL
ik krijg ping van 100 off meer op game servers waar ik normaal 5 haal en als dat niet snel gefixt wordt ga ik snel me abonement opzeggen
16:52:54 Zer0K3wL
want 1 en half jaar problemen is al voldoende
16:53:08 Zer0K3wL
en ik vind 1 maand gratis internet dat ik nu heb niet voldoende vergoeding
16:53:13 Stel, Wim
Mag ik uw postcode en huisnummer?
16:53:18 Zer0K3wL
XXXXXX
16:54:23 Stel, Wim
Gebruikt u een router?
16:54:30 Zer0K3wL
ja op momment wel
16:54:43 Stel, Wim
Merk?
16:54:44 Zer0K3wL
ik heb al getest off het beinvloed en dat doet het niet beinvloeden het probleem
16:54:49 Zer0K3wL
belkin...
16:55:03 Zer0K3wL
tis routing issue niet router probleem trouwens
16:55:22 Zer0K3wL
bij 1 hop van @home spring ping omhoog naar 80 off 100 veelste veel dus en onaceptable
16:55:43 Zer0K3wL
bv
16:55:44 Zer0K3wL
Traceren van de route naar www.ziggo-gebruikers.nl [83.96.159.14]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 7 ms 6 ms 5 ms 10.206.0.1
3 19 ms 6 ms 15 ms csw1-vlan201.hnglo1.ov.home.nl [213.51.138.1]
4 6 ms 7 ms 7 ms zl-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.15
8.125]
5 83 ms 84 ms 83 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
6 85 ms 85 ms 85 ms te-1-2.cr1.nkf.proserve.nl [195.69.144.214]
7 84 ms 85 ms 83 ms te-1-2.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.46]
8 86 ms 86 ms 85 ms linux35.webawere.nl [83.96.159.14]
De trace is voltooid.Traceren van de route naar www.ziggo-gebruikers.nl [83.96.159.14]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 7 ms 6 ms 5 ms 10.206.0.1
3 19 ms 6 ms 15 ms csw1-vlan201.hnglo1.ov.home.nl [213.51.138.1]
4 6 ms 7 ms 7 ms zl-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.15
8.125]
5 83 ms 84 ms 83 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
6 85 ms 85 ms 85 ms te-1-2.cr1.nkf.proserve.nl [195.69.144.214]
7 84 ms 85 ms 83 ms te-1-2.cr2.eun.nl.proserve.nl [80.84.254.46]
8 86 ms 86 ms 85 ms linux35.webawere.nl [83.96.159.14]
De trace is voltooid.
16:55:58 Zer0K3wL
check hop 5
16:56:34 Zer0K3wL
1e negeren komt door router direkt aangesloten krijg ik de zelfde results
16:57:31 Zer0K3wL
hier hebben meerdere mensen last van trouwens heb ik op forum gelezen ook voormalige @home klanten en dat is al minimaal 3 dagen zo mogelijk al 1 week lang
17:00:00 Zer0K3wL
ehm hallo ?
17:00:18 Stel, Wim
Ik ben er nog.
17:00:23 Stel, Wim
Thuishelp is een gratis service van Ziggo. We helpen echter vaak meerdere klanten tegelijk. Vandaar dat de respons- en afhandelingstijd liets langer kan duren. Ik vraag daarvoor uw begrip.
17:02:28 Stel, Wim
Ik neem even contact op met een collega, wat het probleem zou kunnen zijn.
17:03:25 Zer0K3wL
het probleem is hop 5 die te veel klanten moet trekken en daarom ook flink omhoog knalt met ping gister had alleen last van tijdens piek uur van af rond 16:00 tot 2:00 s'nachts verder overdag niet
17:03:35 Zer0K3wL
nu omdat het weekend is al hele dag last van ;>
17:11:04 Stel, Wim
We zijn nog bezig.
17:11:13 Zer0K3wL
k
17:11:15 Zer0K3wL
iets bekend ?
17:11:52 Zer0K3wL
er staat ook verder niks bij storing off onderhoud en dat verbaast me vooral omdat andere mensen die ook voormalig @home hadden ook last van hebben
17:12:34 Stel, Wim
Collega is bezig de ubr12-lc1.ensch1.ov.home.nl te checken
17:16:25 Stel, Wim
Ons netwerk ziet er voor uw lijn prima uit, zoals in de trace te zien is, gaat het mis bij de amsix, een van onze backbones.
17:17:10 Zer0K3wL
mjah er is wel degelijk een probleem wordt dit niet sireus genomen ga ik abonement opzeggen
17:17:37 Zer0K3wL
ik heb al eerder 1 en half jaar lang problemen gehad van niet normaal tot extreme problemen die nooit sirieus werden genomen
17:18:00 Stel, Wim
Ik kan hiervoor geen service aanvraag indienen. Ik adviseer u deze materie via de mail naar ons te sturen. Krijgt u daar na uitzoekwerkzaamheden een antwoord op.
17:18:00 Zer0K3wL
en daarvoor heb ik maar 1 maand gratis internet en nu de overgang klaar is off bijna klaar weer problemen ben het echt spuugzat
17:18:17 Zer0K3wL
.,.........
17:18:23 Zer0K3wL
waar is klanten service voor dan ?
17:18:34 Zer0K3wL
stelletje geld leechers............
17:19:12 Zer0K3wL
mijn tijd ff verspillen..........
17:23:04 Zer0K3wL
.......
17:26:38 Zer0K3wL
Hey wordt nog wat gedaan ?
17:27:36 Stel, Wim
Ik kan hiervoor geen service aanvraag indienen. Ik adviseer u deze materie via de mail naar ons te sturen. Krijgt u daar na uitzoekwerkzaamheden een antwoord op.
17:28:01 Zer0K3wL
oh ik wordt geholpen met automatishe pilot ?
17:28:25 Zer0K3wL
een noob op gebied van computers en internet die werkt bij ziggo klanten service en geld leeched ?
17:28:27 Zer0K3wL
fijn..........
17:30:02 Systeem
De sessie is beeindigd!

verspil zo wat 3 kwartier om niet geholpen te worden....
 
Last edited by a moderator:
Op dit moment (zaterdagmiddag 18 oktober 17:31 uur) is er geen doorkomen meer aan, wachttijden van meer dan 20 seconden voordat een pagina op je beeldscherm staat, hopeloos. Dit alles na een onderhoudswerkzaamheden (verbetering van het netwerk). Lokatie Rembrandtkade (Zandweerd).
 
idd ;

Mijn internet is nu ook zo super traag .. idd ook meer als 20 seconden wachten voordat de pagina word geladen

Hoge ping

ander ip gekregen .. ( al brengt dat geen problemen met zich mee tot nu toe )

heb nog geen contact op genomen met de helpdesk .. maar ik zie dat het vrijwel niet eens helpt om er heen te bellen .

ook Op de zandweerd .
 
op speedtest.net is het niet te merken kwa snelheid



de ping is nog steeds extreem hoog behalve via speedtest site die ik daar krijg.

verder nog steeds

Traceren van de route naar server.red-snow.org [84.244.189.237]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 9 ms 15 ms 12 ms 10.206.0.1
3 5 ms 7 ms 11 ms csw1-vlan201.hnglo1.ov.home.nl [213.51.138.1]
4 8 ms 8 ms 7 ms zl-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.15
8.125]
5 83 ms 84 ms 89 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
6 84 ms 84 ms 85 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]
7 85 ms 87 ms 85 ms 10ge-7-1-0.cr2.ams.we-dare.net [84.244.188.4]
8 84 ms 92 ms 88 ms server.red-snow.org [84.244.189.237]
De trace is voltooid.

er staat ook niks vermeld bij storing off onderhoud voor vandaag terwijl al zeker week aan de gang is.
 
@Zer0K3wL: Is die chat serieus..? Je komt daar nogal.. jong.. over.

Anyhow. Hier ook problemen, Zandweert Deventer. Pingen naar random buitenlandse websites resulteert in een packet loss van tussen de 15 en 40%. Online gamen (World of Warcraft) is zo goed als onmogelijk.

Voorheen was ik @Home klant, daar had ik nooit dit soort problemen. Ze mogen het snel oplossen want dat Y-3Net is bij mij wel beschikbaar, en ziet er behoorlijk goed uit.
 
Het probleem voor Deventer zit duidelijk bij de hop met IP 213.51.158.100. Gek genoeg zit deze verderop in de route (na zwolle) maar hebben alleen mensen uit omgeving Deventer hier last van.

Ze zijn goed bezig om mensen snel naar het glas te helpen. Thuishelpservice kan alleen mensen helpen die zelf een probleem hebben, niet als ziggo een probleem heeft. Wel stom dat zij het probleem dan ook niet kunnen doorspelen, maar dat je daar als klant weer zelf actie voor moet zien te ondernemen. Is email sturen net zo zinvol als een formulier gebruiken op de website? Dat laatste heb ik 2 dagen geleden al gedaan...
 
Helaas snap ik het nog niet goed met de route bepalen ofzo

en het Hop gedoe .. iemand die mij dat even kort uitkan leggen zodat ik dat ook een beetje begrijp ?

Trouwens volgens mij is het alleen de wijk zandweerd die problemen ondervind ofniet ? of woont iemand toevallig die uit Deventer komt niet op de zandweerd maar ergens anders en ondervind de zelfde problemen als ons ?



even een Quote van iemand uit een ander topic ( Hoge ping op 1 server )

Normaal ben ik niet zo'n poster hier op dit forum.
Maar dit topic is toch wel interessant.

Sinds ongeveer 2 weken ervaar ik hier snelheid problemen, hoge ping tijden, time outs.

Wat mij opviel is, dat dit is gekomen sinds ik een 94.xx IP adress heb gekregen.
Gebeld met de helpdesk, via het menu werd me al verteld dat er in mijn postcode gebied 74** in Deventer problemen bekend zijn.
Maar die melding staat er al dagen op, blijkbaar om klanten af te wimpelen.

Toch maar laten doorverbinden met helpdesk medewerker, ging overigens erg snel.
Verhaal uitgelegd (vriendelijk gebleven), na wat verder doorvragen werd mij verteld dat er in verband met capaciteit uitbreidingen een nieuwe controller in Deventer geplaatst is.

Sinds die tijd heb ik dus een 94.xx IP, na wat snuffelen op internet zag ik dat dit adressen zijn die bij Casema Den Haag geregistreerd zijn.
Voorheen had ik een 82.72.xx IP adress, daarvoor 213.xx al 9 jaar tevreden @home klant.

Ik snap niet waarom dit niet sneller opgelost kan worden, blijkbaar hebben alle klanten die een nieuw 94.xx IP gekregen hebben door de capaciteit uitbreiding hetzelfde probleem.

In de vroege ochtend rond 6 uur haal ik prima mijn snelheid, maar tijdens de spitsuren zakt mijn snelheid in naar 128k down en 10k up met veel time outs en extreem hoge pingtijden, op dezelfde knooppunten.

Ik heb voor de vergelijking ook even een tracert gedaan:

Traceren van de route naar server.red-snow.org [84.244.189.237]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 6 ms 7 ms 5 ms 10.208.160.1
3 6 ms 7 ms 7 ms csw1-vlan201.deven1.ov.home.nl [213.51.133.17]
4 6 ms 7 ms 7 ms csw1-pc105.zwoll1.ov.home.nl [213.51.133.56]
5 6 ms 7 ms 7 ms zl-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net [213.51.158.48]
6 * * 82 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]
7 82 ms 83 ms 87 ms 10ge-3-3-0.br1.ams.we-dare.net [195.69.144.107]
8 85 ms 85 ms 85 ms 10ge-7-1-0.cr2.ams.we-dare.net [84.244.188.4]
9 90 ms * 83 ms server.red-snow.org [84.244.189.237]

Op het moment dat we op het knooppunt bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl aankomen gaat het mis.

Ziggo ga dit snel oplossen, want snelle goedkope alternatieven als glasvezel van Y3net liggen op de loer hier in Deventer.



Ook mijn Ip is veranderd na 94... nog meer mensen ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top