• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding valt regelmatig weg ?

Status
Not open for further replies.
Zojuist dus ook weer 2 keer last van. Wat wel ´eng´is, is dat niet enkel met arris modems er last van hebben. Kortom er is meer aan de hand....

Ik had het ook met mijn ´oude´ modem de laaste weken(en helaas ook met de nwe)

Ik zei dat sommige mensen het niet melden. AUB meldt het, want dan wordt er tenminste wat aan gedaan! (kan ook via email/formulier)
Anders blijf ik de enige melder :-)
 
klopt

Met de oude modem begon het de laatste weken al. Met de nieuwe modem is het vaker, ik had het deze morgen ook al 2 x

ik ga dat email formulier eens opzoeken
 
bedankt JUR.

Ik heb maar is gebeld, ook bij mij valt de verbinding regelmatig weg (sinds het nieuwe modem).

Ik heb vorige week ook een mail gehad dat er een nieuwe firmware update voor het nieuwe modem zou zijn, op mijn vraag wanneer deze update nu eindelijk komt beweerde de helpdesk medewerker dat ik de nieuwe update al had....
Nu heb ik nog precies dezelfde firmware nl die van 5-2-2009.

De helpdesk liegt je dus keihard voor,nadat ik de medewerker hiermee confronteerde kwam er een hoop gestotter en moest er dan maar een monteur worden ingepland.

Nu komt er dus een monteur (na een dreigement dat ik 45 euro voorrij kosten zelf moet betalen wanneer het geen Ziggo probleem is) wiens komst geen zin heeft want de problemen zijn niet te wijten aan mijn huis installatie maar aan de incompetentie van ziggo.De monteur wordt dus maar gestuurd om voorlopig van mijn "gezeik" af te zijn.

Ziggo kan gewoon nog geen 50Mbit storingsvrij leveren net als HD digitale tv welke ook nog steeds niet goed is (ber 0000000).

bedankt JUR!

Het is echt jammer dat er geen alternatieven zijn want dan was de keus simpel.
 
Hier sinds vrijdag een nieuw modem aangesloten en nu daarnet al 3x achter elkaar dat de verbinding weg viel.
Voor zover ik weet is alles goed aangesloten.
De lampjes gingen ineens uit en dan weer een voor een knipperen tot het signaal weer normaal was.
Heel vervelend het ligt dus aan de nieuwe modems begrijp ik uit dit topic?
Ik heb het zwarte Motorola modem met Z3 abbo en postcodegebied 1689.
met het witte Motorola modem had ik dit probleem niet.
 
Last edited by a moderator:
is dat een docsis 3.0 modem ?

het is een zwart modem dus volgens mij wel zo'n docsis 3 modem ja

en daarnet viel de verbinding alweer even weg zucht.. niet leuk meer zo
ik hoop dat t snel stabiel is.
 
Sinds ik afgelopen dinsdag (1 september) ben teruggekomen van vakantie valt me op dat de verbinding regelmatig wegvalt ? Pas als ik de router (Belkin) weer reset komt de verbinding terug. Dit gebeurt ongeveer 3 a 4 keer per dag. Best wel irritant moet ik zeggen. Voor de update (ik heb een Alles-in-1 plus pakket) gebeurde dat vrijwel nooit. Ik hoop dat dit probleem snel opgelost wordt want downloaden gaat op deze manier niet echt plezierig.

Bestaan er trouwens routers die automatisch rebooten als de verbinding wegvalt want bij mijn router (Belkin N Wireless) kan ik deze optie nergens vinden en moet ik steeds de router handmatig rebooten. Zou wel handig zijn als een router dit automatisch zou kunnen.
Waarschijnlijk een vraag die je niet leuk gaat vinden, maar heb je dit probleem ook als je het een tijdje test met een pc direct verbonden met het modem?

Zo ja, dan is het ergens een probleem in de connectie, kan nog steeds van alles zijn, we hebben dan echt meer (gedetailleerde) info nodig om er iets zinnigs van te kunnen zeggen (signaalwaardes modem, thuis installatie etc)

Zo nee, dan is het dus geen probleem van Ziggo, maar zit het toch echt in de router en zul je daarmee aan de slag moeten.

En voordat er allerlei argumenten ingebracht worden als: het heeft altijd goed gewerkt. Er is maar 1 manier om het uit te sluiten, en dat is door het te testen.

Ik ga echt geen verlof opnemen voor een probleem wat voor 100% bij Ziggo ligt.

Op basis van de info die je in dit topic hebt gepost is dat absoluut niet af te leiden of te concluderen. Daar is echter meer onderbouwde informatie voor nodig.
 
Waarschijnlijk een vraag die je niet leuk gaat vinden, maar heb je dit probleem ook als je het een tijdje test met een pc direct verbonden met het modem?

Zo ja, dan is het ergens een probleem in de connectie, kan nog steeds van alles zijn, we hebben dan echt meer (gedetailleerde) info nodig om er iets zinnigs van te kunnen zeggen (signaalwaardes modem, thuis installatie etc)

Zo nee, dan is het dus geen probleem van Ziggo, maar zit het toch echt in de router en zul je daarmee aan de slag moeten.

En voordat er allerlei argumenten ingebracht worden als: het heeft altijd goed gewerkt. Er is maar 1 manier om het uit te sluiten, en dat is door het te testen.



Op basis van de info die je in dit topic hebt gepost is dat absoluut niet af te leiden of te concluderen. Daar is echter meer onderbouwde informatie voor nodig.

Nee, ik heb nog geen PC rechtstreeks aangesloten op het modem. De afgelopen 3 dagen (zaterdag t/m vandaag) is het probleem niet meer voor gekomen. Omdat ik niet de enige ben met het probleem van vorige week (het viel me op na thuis komst van vakantie op 2 september) heb ik de conclusie getrokken dat het aan Ziggo ligt (omdat ze misschien nog aan het werken zijn op het netwerk). Maar het kan natuurlijk ook aan de router (Belkin) liggen, hoewel die naar mijn mening goed ingesteld staat (ben geen leek op dat gebied). Maar indien je mijn router instellingen wilt bekijken wil ik je ze graag mailen (scherm afdrukken zijn zo gemaakt).
 
Toch vaag al deze problemen. Ik heb iets soortgelijks, er is niets veranderd aan de router, maar toch komt het voor. Na het lezen van deze problemen zou je denken dat het aan Ziggo moet liggen. Bij mij werkt het internet alleen met een directe verbinding. Als ik het achter een router heb zitten, dan doet het internet het op de pc die met een kabel is verbonden, maar dan alleen na een factory reset van de router. Na een reboot van de pc doet de verbinding het niet meer. Draadloos internet via een XP machine werkt niet, maar die kan wel weer mijn gedeelde documenten zien. Normaal zeg ik een router probleem, maar gezien de soortgelijke problemen ga ik twijfelen.

Zie ook mijn topic onder routers... Sorry voor de "topic-stealing", dat is niet de bedoeling. Wou alleen aangeven dat er meerdere van dit soort problemen lijken te zijn...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top