• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding valt regelmatig weg ?

Status
Not open for further replies.
T

Theunissen

Sinds ik afgelopen dinsdag (1 september) ben teruggekomen van vakantie valt me op dat de verbinding regelmatig wegvalt ? Pas als ik de router (Belkin) weer reset komt de verbinding terug. Dit gebeurt ongeveer 3 a 4 keer per dag. Best wel irritant moet ik zeggen. Voor de update (ik heb een Alles-in-1 plus pakket) gebeurde dat vrijwel nooit. Ik hoop dat dit probleem snel opgelost wordt want downloaden gaat op deze manier niet echt plezierig.

Bestaan er trouwens routers die automatisch rebooten als de verbinding wegvalt want bij mijn router (Belkin N Wireless) kan ik deze optie nergens vinden en moet ik steeds de router handmatig rebooten. Zou wel handig zijn als een router dit automatisch zou kunnen.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ook na terugkomst van vakantie meteen problemen met internet wat uitvalt om de haverklap. We hoeven niet handmatig te resetten, na een tijdje (varieert van 5 tot 30 minuten) herstelt het internet zicht weer. Wij zijn van 10mbit naar 20mbit gegaan.

Router & modem gereset, maar helpt niet.

Ik heb vandaag Ziggo een email gestuurd met de vraag of dit een bekend probleem is (bij mensen met een snelheidsverhoging) of dat het een storing in onze regio is. Zodra ik antwoord heb ontvangen zal ik het hier posten (als het een nuttig antwoord is...)
 
Dan kan je lang op je antwoord wachten, ik heb namelijk vorige week woensdag een mail gestuurd en tot op heden nog GEEN antwoord ontvangen!! :x Bellen heeft ook geen nut, want wanneer je ook belt er wordt je altijd vertelt dat je maar beter op kunt hangen op de wachttijden zo lang zijn.....
 
Ik heb maar is gebeld, ook bij mij valt de verbinding regelmatig weg (sinds het nieuwe modem).

Ik heb vorige week ook een mail gehad dat er een nieuwe firmware update voor het nieuwe modem zou zijn, op mijn vraag wanneer deze update nu eindelijk komt beweerde de helpdesk medewerker dat ik de nieuwe update al had....
Nu heb ik nog precies dezelfde firmware nl die van 5-2-2009.

De helpdesk liegt je dus keihard voor,nadat ik de medewerker hiermee confronteerde kwam er een hoop gestotter en moest er dan maar een monteur worden ingepland.

Nu komt er dus een monteur (na een dreigement dat ik 45 euro voorrij kosten zelf moet betalen wanneer het geen ziggo probleem is) wiens komst geen zin heeft want de problemen zijn niet te wijten aan mijn huis installatie maar aan de incompetentie van ziggo.De monteur wordt dus maar gestuurd om voorlopig van mijn "gezeik" af te zijn.

Ziggo kan gewoon nog geen 50Mbit storingsvrij leveren net als HD digitale tv welke ook nog steeds niet goed is (ber 0000000).

Het is echt jammer dat er geen alternatieven zijn want dan was de keus simpel.
 
Aangezien er meerdere dit probleem hebben (ook als ik in andere rubrieken kijk) ligt het probleem puur bij Ziggo.
 
Aangezien er meerdere dit probleem hebben (ook als ik in andere rubrieken kijk) ligt het probleem puur bij Ziggo.


Precies toch jammer dat ik wederom een dag vrij moet nemen om de monteur die niets kan doen een kopje koffie te geven....
 
Precies toch jammer dat ik wederom een dag vrij moet nemen om de monteur die niets kan doen een kopje koffie te geven....

Een monteur laten komen zou ik zeker niet doen want dat is een duur grapje omdat je dan een dag onnodig verlof moet opnemen en de monteur inderdaad niets kan doen. Ik ga er vanuit (en dan ben ik optimistisch) dat Ziggo dit probleem ook gezien heeft en dat ze er wat aan gaan doen. Misschien zijn ze nog bezig met upgraden en treedt daardoor het probleem op. Ik hoop in ieder geval dat dit probleem spoedig wordt opgelost.

Ik ga er vanuit dat iedereen dit probleem heeft of zijn er ook personen die sinds de upgrade dit probleem niet hebben ?
 
Een monteur laten komen zou ik zeker niet doen want dat is een duur grapje omdat je dan een dag onnodig verlof moet opnemen en de monteur inderdaad niets kan doen.

Wat is dan het alternatief? Wanneer ik de monteur niet laat komen zal Ziggo dit altijd aanvoeren als de oorzaak van de problemen, ik ben dus wel verplicht om de monteur te laten komen daarna kan ik weer het helpdesk traject in............
 
Wat is dan het alternatief? Wanneer ik de monteur niet laat komen zal Ziggo dit altijd aanvoeren als de oorzaak van de problemen, ik ben dus wel verplicht om de monteur te laten komen daarna kan ik weer het helpdesk traject in............

Nou aangezien meerdere personen dit probleem hebben, heb je weinig aan een monteur want die kan ook niets doen. Voor de update werkte alles correct en na de update zijn de problemen opgetreden. Dit is dus een probleem voor Ziggo (IT-dienst) en daar kan een Ziggo monteur weinig aan doen. Het enige wat hij kan doen is koffie drinken de modem resetten en dan zeggen "het werkt". Dat zijn allemaal dingen die jezelf al hebt uitgevoerd. En zodra de monteur het huis verlaten heeft zal het probleem weer opduiken. Je schiet daar weinig mee op en het kost je ook nog eens een 1/2 tot een hele dag verlof, zonde gewoon. Ik ga echt geen verlof opnemen voor een probleem wat voor 100% bij Ziggo ligt.

Ik wacht gewoon nog effen af (het probleem moet inmiddels bij Ziggo bekend zijn, de medewerkers van Ziggo kijken ook regelmatig op het forum, en men zal vermoedelijk al bezig zijn met een oplossing). Ik vind het probleem ook vervelend maar je kan na een reboot in principe gewoon weer internetten. Het is natuurlijk niet geweldig maar nog altijd beter dan totaal niet meer kunnen internetten. Ik hoop dat Ziggo het probleem snel oplost en hoe meer personen een klacht plaatsen des te sneller zal Ziggo vaart maken om het probleem op te lossen (althans dat hoop ik :schater: ).
 
Lijkt erg op mijn probleem:

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20245

Lijkt de laatste dagen iets beter te gaan trouwens.

Mooie is, dat ik zelfs via het Ziggo Webteam nog GEEN reactie heb gehad. Echt belachelijk en schandalig. Dacht eerst dat ik de enige was. Zo werd het me ook verteld. Nou goed dat dit forum er is, want het is dus niet zo.

Ga meteen een broef schrijven met de hoop dat ik iig een deel van de 65! euro per maand terug kan krijgen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top