• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Status
Not open for further replies.
cra1n said:
Is mijn verbindig trager dan het normaal is bij power? Laat het mij dan graag even weten,
Meet eens een aantal keren via deze test:
https://speed10.multikabel.net/speedtest.php

Je moet dan rond de 1400 KB/sec halen op elk moment van de dag.

Een externe speedtest kan nog wel eens langzamer zijn en je weet dan nooit of dat komt omdat de lijnen van die testsite vol zitten.

Maar als je toevallig in het noordoosten van de provincie noordholland woont (rond de wieringermeer) is er een grote kans dat je een probleem hebt omdat daar op dit moment grote problemen zijn. In dat geval moet je je melden bij de helpdesk en verwijzen naar deze storing.
 
CeeS said:
cra1n said:
Is mijn verbindig trager dan het normaal is bij power? Laat het mij dan graag even weten,
Meet eens een aantal keren via deze test:
https://speed10.multikabel.net/speedtest.php

Je moet dan rond de 1400 KB/sec halen op elk moment van de dag.

Een externe speedtest kan nog wel eens langzamer zijn en je weet dan nooit of dat komt omdat de lijnen van die testsite vol zitten.

Maar als je toevallig in het noordoosten van de provincie noordholland woont (rond de wieringermeer) is er een grote kans dat je een probleem hebt omdat daar op dit moment grote problemen zijn. In dat geval moet je je melden bij de helpdesk en verwijzen naar deze storing.

Ik kom uit Nieuw-Vennep.

Uitslag:

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 1909 kbps (239 KB/s)

Zo goed?
 
cra1n said:
Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 1909 kbps (239 KB/s)

Zo goed?
Dat is veel te laag voor Power, ik zou de helpdesk even bellen en vragen of ze je verbinding even controleren. Ze kunnen op afstand je modem bekijken. Zelf kun je vooraf ook nog even checken of de stekkers van de coax-kabel niet los zitten op je modem of op de splitter. Zeker als je verbinding af en toe helemaal wegvalt zou er een probleem kunnen zijn met je modem.

Ik ga er nu wel van uit dat je verder niets aan het doen was op je computer en dat je geen router gebruikt en geen draadloze verbinding. Het probleem kan namelijk ook aan een router liggen, aan zwak signaal van een draadloze verbinding of een computer die aan het downloaden is. Voor de zekerheid de snelheidstest nog een keer doen met 1 computer zonder router direct aangesloten op je modem. (modem wel even resetten als je de computer direct aansluit)

(PS: Nieuw Vennep zou niets te maken moeten hebben met de genoemde problemen rond de Wieringermeer, dus dit is een "normaal" verbindigs probleem)
 
CeeS said:
cra1n said:
Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 1909 kbps (239 KB/s)

Zo goed?
Dat is veel te laag voor Power, ik zou de helpdesk even bellen en vragen of ze je verbinding even controleren. Ze kunnen op afstand je modem bekijken. Zelf kun je vooraf ook nog even checken of de stekkers van de coax-kabel niet los zitten op je modem of op de splitter. Zeker als je verbinding af en toe helemaal wegvalt zou er een probleem kunnen zijn met je modem.

Ik ga er nu wel van uit dat je verder niets aan het doen was op je computer en dat je geen router gebruikt en geen draadloze verbinding. Het probleem kan namelijk ook aan een router liggen, aan zwak signaal van een draadloze verbinding of een computer die aan het downloaden is. Voor de zekerheid de snelheidstest nog een keer doen met 1 computer zonder router direct aangesloten op je modem. (modem wel even resetten als je de computer direct aansluit)

(PS: Nieuw Vennep zou niets te maken moeten hebben met de genoemde problemen rond de Wieringermeer, dus dit is een "normaal" verbindigs probleem)

Ok bedankt voor de informatie, ik zal morgen gaan checken, ben nu moe om te kijken. Je hoort morgen of overmorgen wel hierover...

Groet...
 
en deze dan (nu);
Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.
Uw downloadsnelheid is 4118 kbps (515 KB/s)

Bij mij ziet het er zo uit:

Mijn computer is boven te vinden
Naast mijn computer ligt een router van linksys, de kabel van mijn computer is aangesloten met de achterpoort van mijn router, dus niet draadloos.

De router is aangesloten met een "soort" stopcontact. Die "soort"stopcontact is aangesloten met de meterkast, beneden, waar de kabelmodem staat aangesloten.

Dat was het. Ik heb nog een andere computer staan, bij mijn dochter, maar die gebruikt zij bijna nooit. Het is aangesloten met een draadloos van linksys, die contact heeft met mijn router naast mijn computer.
 
Je kunt dan nog even proberen zonder je router ertussen.
Dus de kabel die vanuit de meterkast komt direct in je computer.
Daarna even je kabelmodem uitzetten en weer aanzetten zodat hij reset.
Daarna je computer aanzetten en de speedtest nogmaals doen.

Is het dan nog zo slecht, dan is er vrijwel zeker iets met je aansluiting niet goed en moet je de helpdesk even vragen of ze de signalen van je modem kunnen bekijken. Is de snelheid dan wel goed, dan is er iets met je router niet in orde.

Als je de router er weer tussen zet, moet je opnieuw (nadat de boel aangesloten is) het kabelmodem even uit en aanzetten, daarna je router weer aanzetten. Daarna moet alles weer werken.
 
Ook ik ondervind problemen met de (niet) snelheid van het PowerAbonnement. Op de nieuwsserver bereik ik steeds maar waardes van maximaal 300kb/s terwijl het voor de "opwaardering" van september meestal zo'n 800-900 kb/s was.
Dus nu betaal ik een naar verhouding fiks bedrag voor een interabonnement terwijl heel veel andere providers veel meer bieden voor minder geld. Ik kijk het nog even aan en dan stap ik over op een andere provider hoewel ik het jammer vind want ben wel altijd tevreden klant geweest.
Ik heb totaal geen zin om rekeningen niet of gedeeltelijk te betalen....ik wil gewoon krijgen waar ik voor betaal en als dat niet lukt dan helaas maar andere provider. Ik vraag me ook af of Multikabel mij aan de opzegtermijn kan houden als ze niet leveren waar je voor betaald.
Ik kijk het nog weekje of twee aan en als het dan zo blijft maar verder kijken...pff....gedoe allemaal...
 
Heb trouwens vandaag waardes van ongeveer 1000/kbs...dus wel beter dan eerst...Maar nog niet wat het zou moeten zijn!
 
CeeS said:
Je kunt dan nog even proberen zonder je router ertussen.
Dus de kabel die vanuit de meterkast komt direct in je computer.
Daarna even je kabelmodem uitzetten en weer aanzetten zodat hij reset.
Daarna je computer aanzetten en de speedtest nogmaals doen.

Is het dan nog zo slecht, dan is er vrijwel zeker iets met je aansluiting niet goed en moet je de helpdesk even vragen of ze de signalen van je modem kunnen bekijken. Is de snelheid dan wel goed, dan is er iets met je router niet in orde.

Als je de router er weer tussen zet, moet je opnieuw (nadat de boel aangesloten is) het kabelmodem even uit en aanzetten, daarna je router weer aanzetten. Daarna moet alles weer werken.

De resulaat:

Deze test genereert 8192 KB (8 MB) dataverkeer. Een ogenblik geduld alstublieft.

Uw downloadsnelheid is 11625 kbps (1453 KB/s)

Dus zonder router.... Is dat normaal bij power?
 
Verbindingsproblemen met power abonnement

Het is vandaag woensdag 26 september 19.50 uur als ik deze mail schrijf.
Het is weer bar en boos met de onlinesnelheid van Multikabel.
De top bij drie metingen met een POWER abonnement zouder router, let op 134 Kb/sec.
Ik heb best begrip voor technische problemen maar nog 2 dagen en deze beschamende service duurt dan 4 weken.
In de tweede week van september heb ik al aan de bel getrokken bij Multikabel en zefs een monteur op bezoek gehad.
Zoals ik uit diverse reacties heb vernomen heeft Multikabel een mail verzonden met een algemene inhoud.
Ook ik heb deze mail ontvangen, ik zou op 20 sept melding hebben gemaakt van verbindingsproblemen ????
Niets is minder waar, mijn eerste mail was al van 9 sept !!!!!!!!
De monteur heeft metingen verricht op 11 sept met hetzelfde resultaat.
Bij navraag wat er nu verder ging gebeuren werd mij aangeraden het programma EERSTE HULP te gebruiken ???????????
Ik zou mij als bedrijf de ogen uit mijn hoofd schamen voor zo'n slechte service
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top