• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI-kabel

Status
Not open for further replies.
Eindelijk een serieuze reactie. Ik weet helaas niet wat artifacten zijn, maar ik heb inderdaad in een andere thread omschreven wat de complicaties waren. ik had prima beeld tijdens 540i met een hdmi kabel. toen ik hem hoger wilde zetten kreeg ik rondspringende witte pixels. ze dansen rond op je scherm en zijn het meest zichtbaar op zwarte vlakken.
Met de scart-kabel lijkt 540i zelfs nog beter dan met de hdmi.
1080 was knudde, buiten de rond-dansende witte pixels ook last van plotsklaps wegvallen van het beeld in complete ruis voor enkele seconde.
Met een korte kabel nergens last van. Helaas staat de decoder 5 meter verder en gaat de kabel achter een dubbelwandige muur naar de andere hoek. Ik heb reeds een kabel van profi-gold terwaarde van 150 euro die dus niet goed is, en mijn vraag die ik nu al diverse keren heb gestelt is, welke kabel moet ik nu kopen op een lengte van 7 meter om goed beeld te hebben.

Dat klinkt redelijk als artifacten ja. En dat mag met een kabel van 150 euro echt niet mogen.
Dan denk ik toch echt dat je een defecte kabel te pakken hebt. Kan je nog ruilen?
Maar denk niet dat bv die Monstercables heel veel beter zijn dan wat je nu hebt (afgezien van het feit dat misschien de kabel die je hebt op zich niet slecht is maar blijkbaar defect is).

BTW: heb je het al op korte afstand met een andere kabel al eens op 720P geprobeerd? Dit om uit te sluiten dat het ook niet aan je apparatuur kan liggen ipv je kabel?

Als ik AVS forum zo zie voldoen daar kabels van max 50 US$ voor 40 feet inwall. Iedereen daar gebruikt Monoprice kabels, bv deze die erg lijkt op wat je zoekt, maar Monoprice levert niet naar NL.
Zou dus niet in eerste instantie naar een duurdere kabel zoeken. Hooguit afspreken met de winkelier dat je kabels mag proberen en terugbrengen als ze niet voldoen.

Succes.
 
Thx voor je advies Xahmol, gelukkig toch nog iemand die serieus en opbouwend wil meewerken. Ik hou je op de hoogte.
 
Teruggaan naar winkel

Eindelijk een serieuze reactie. Ik weet helaas niet wat artifacten zijn, maar ik heb inderdaad in een andere thread omschreven wat de complicaties waren. ik had prima beeld tijdens 540i met een hdmi kabel. toen ik hem hoger wilde zetten kreeg ik rondspringende witte pixels. ze dansen rond op je scherm en zijn het meest zichtbaar op zwarte vlakken.
Met de scart-kabel lijkt 540i zelfs nog beter dan met de hdmi.
1080 was knudde, buiten de rond-dansende witte pixels ook last van plotsklaps wegvallen van het beeld in complete ruis voor enkele seconde.
Met een korte kabel nergens last van. Helaas staat de decoder 5 meter verder en gaat de kabel achter een dubbelwandige muur naar de andere hoek. Ik heb reeds een kabel van profi-gold terwaarde van 150 euro die dus niet goed is, en mijn vraag die ik nu al diverse keren heb gestelt is, welke kabel moet ik nu kopen op een lengte van 7 meter om goed beeld te hebben.
Zowel Ziggo, als de leverancier/fabrikant van de decoder kan er geen zinnig woord op uitbrengen. Blijkbaar is het een groot "grijs" gebied, en durft niemand zich in deze voodoo-kringen te bewegen.
Behalve de vele reacties van mensen hier op het forum , die zonder te lezen schreeuwen dat dure kabels onzin zijn.

Je wordt er moedeloos van, als je sommige reactie leest.

Ik weet helaas niet veel over kabels, maar zal je toch advies geven

Ik weet niet hoe oud de kabel is, maar als deze nog betrekkelijk nieuw is dan zou ik teruggaan naar de winkel met als argument dat de kabel niet aan je verwachtingen voldoet (storingsvrij beeld). De winkelier is dan verplicht om het probleem te verhelpen (wettelijke garantie). Dit kan hij doen door de kabel te repareren of om te ruilen. ook kan hij je het aankoopbedrag teruggeven. Het is wel van belang dat je de kassabon meeneemt.

pvd
 
Nogmaals bedankt voor alle adviezen, ik ga er maandag werk van maken.

Maar toch blijf ik van mening dat de leverancier van een bepaalde dienst ook wel iets meer informatie mocht leveren. Met andere woorden Ziggo, zou op zijn minst klanten kunnen waarschuwen of adviseren met bekabeling.
 
Nogmaals bedankt voor alle adviezen, ik ga er maandag werk van maken.

Maar toch blijf ik van mening dat de leverancier van een bepaalde dienst ook wel iets meer informatie mocht leveren. Met andere woorden Ziggo, zou op zijn minst klanten kunnen waarschuwen of adviseren met bekabeling.

Wat wil je dat Ziggo adviseerd dan? Voor 99% van de klanten zal het echt helemaal niets uitmaken welke kabel ze gebruiken. Hooguit voor de 1% die zoals jou een lange kabel in-wall monteerd maakt het iets meer uit.

En voor COAX kabels is er nu op initiatief van de kabelbranch een keurmerk dacht ik.

Denk eigenlijk dus dat ze al genoeg doen.

En laat Ziggo het alsjeblieft daarbij houden, anders krijgen we straks als regel 1 in het helpdesk script erbij: heeft u officiƫle Ziggo kabels? Zo nee dan hangen we op. Ongeacht of het probleem daar aan ligt. Kortom: laat Ziggo zich AUB niet met mijn kabels bemoeien.
 
HDMI kabels

mijn leverancier zegt dat het het beste is om een HDMI kabel te nemen met retour mogelijkheid.
Is duurder dan een gewone kabel maar zou blokvorming voorkomen.
Klopt dat of het is geld klopperij ?
Afstand tussen Humax en TV is 1 mtr
 
mijn leverancier zegt dat het het beste is om een HDMI kabel te nemen met retour mogelijkheid.
Is duurder dan een gewone kabel maar zou blokvorming voorkomen.
Klopt dat of het is geld klopperij ?
Afstand tussen Humax en TV is 1 mtr

Bedoeld jouw leverancier dan dat je de onnodig dure kabel weer retour mag geven?
Voor 1 mtr lengte volstaat een goedkope kabel. Als je echt een dure wil google dan eens op siltech.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top