• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI-kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha, die is leuk. Elke HDMI kabel heeft een retourmogelijkheid, anders mag het niet eens een HDMI kabel heten.

Zou persoonlijk nooit meer iets van die winkelier geloven.
 
Je leverancier wil graag dure hdmi kabels verkopen, omdat er een onzettend hoge marge op zit.

Een kabel van een paar euro (gemaakt voor een paar cent in China) doet het net zo goed als een kabel van tientallen euros (gemaakt voor paar cent in China, met fancy uitziende hdmi pluggen, gemaakt voor een paar cent in China).
 
Ik heb ook eens een verkoper gehad met onzinpraatjes.
Hij beweerde dat de bij de ontvanger geleverde HDMI-kabel ruis veroorzaakte in het beeld. Hij raadde me een dure kabel van 70 Euro aan...

Rare lui, die verkopers...
 
HDMI kabels

Zelf heb ik twee verschillende kabels getest, het gaat hier om een goedkope kabel en een iets duurdere hdmi kabel van 1 meter.
De duurdere hdmi kabel heeft een prijs van 20 euro.

De goedkope kabel liet in het beeld kleine rode en witte puntjes zien, dit waarschijnlijk veroorzaakt door een niet juiste afscherming.

Op de duurdere kabel met blisterverpakking stond dat deze afgeschermd was en voldoet aan de nieuwe hdmi 1.3 standaard, wat aangeeft dat deze geschikt is voor hogere data doorvoer.
Of dit van belang is voor een HD-tuner weet ik niet, zeker wel voor de playstation 3.


Hopelijk hebben jullie wat aan deze gebruikerservaring.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb zelf ook eens een test gedaan met een goedkoope bouwmarkt kabel van 10 euro en een mid range kabel van vivanco allebei rond de 1.20 meter lang en er was duidelijk verschil. Zal de afscherming zijn die bij veel goedkoope niet goed is.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
mijn leverancier zegt dat het het beste is om een HDMI kabel te nemen met retour mogelijkheid.
Is duurder dan een gewone kabel maar zou blokvorming voorkomen.
Klopt dat of het is geld klopperij ?
Afstand tussen Humax en TV is 1 mtr
Heb je nu een HDMI kabel en zo ja, veroorzaakt die dan problemen? Zo niet, dan lekker laten zitten die kabel ondanks alle verkoop praatjes. Als je last hebt van blokvorming in het beeld dan zou ik eerst maar eens gaan kijken naar de BER waarden bij de kanalen waar dat optreed. Als die BER waarden hoger zijn dan 0 dan is er iets mis met het kabel signaal dat je van Ziggo ontvangt of de coax bekabeling in huis. En vergeet ook niet dat de bitrate van diverse door Ziggo verzonden kanalen aan de lage kant kan zijn waardoor het beeld kan tegenvallen.
 
Heel goedkope kabels kunnen problemen geven, meestal echter niet.

Overigens ontken ik ook niet dat duurdere kabels beter afgeschermd zijn, punt is dat je vanwege de digitale foutcorrectie meestal niets merkt van deze betere afscherming.

Punt is met name dat kabels van 70 euro tot zelfs 300 echt onzin zijn, tenzij je afstanden van 10 meter of meer moet overbruggen.

Verder reageerde ik ook op de onzin die de verkoper hier verkondigde over retourgeschiktheid.

Kortom: een kabel van zeg 20 euro is vrijwel altijd goed genoeg, pas als je last hebt zou je een duurdere kabel moeten overwegen.
 
Ik gebruik deze naar volle tevredenheid.

Voor deze kabel had ik een kabel van €15,00 maar toen begon het beeld bij mij te jutteren. Ik had hem tussen de NMT en mijn televisie zitten.

Nu dus een kabel van omgerekend ongeveer €6,00 en tot nu toe geen problemen meer. :)

De zin en onzin van dure HDMI kabels is al eens getest door Vara's Kassa.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan