• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

T2W en T2P, Samsung geeft niet thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga terug naar de winkel

Nee, weet ik niet. Samsung is pas in juli met de productie van CI+ begonnen, nadat ze goedkeuring hebben ontvangen. Ik denk dat je Samsung hier niet voor aan kunt spreken. Zij hebben gewoon geleverd overeenkomstig de specificaties. Ik denk dat de dealers hier zelf een stuk verantwoordelijkheid in hebben.

Ik ben het er niet helemaal mee eens, de winkeliers verkochten de w toestellen als geschikt voor Ziggo, ze krijgen deze informatie toch van de fabrikant anders zeggen ze dit toch niet, 1 verkoper die verkopen wil misschien wel maar bij zo vele winkels, daar geloof ik niet in. Althans de verkoper bij MM in Heerlen beweerde deze informatie van hogerhand te hebben, hun hebben ze verkocht in de veronderstelling dat ze geschikt waren, in maart (toen ik mijn toestel kocht) waren er nog geen typelijsten op ziggo.nl dus moesten de verkopers het met de info van de fabrikant doen.
Waarschijnlijk kwam er dan ook uit de hoek van Samsung verkeerde informatie.

Volg het advies van MM op, des te meer mensen die zich bij hun melden met het w/p probleem des te groter is de kans dat er iets gedaan wordt!
Ga naar de winkel terug en meld je probleem en laat hun je gegevens noteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het er niet helemaal mee eens, de winkeliers verkochten de w toestellen als geschikt voor Ziggo, ze krijgen deze informatie toch van de fabrikant anders zeggen ze dit toch niet, 1 verkoper die verkopen wil misschien wel maar bij zo vele winkels, daar geloof ik niet in. Althans de verkoper bij MM in Heerlen beweerde deze informatie van hogerhand te hebben, hun hebben ze verkocht in de veronderstelling dat ze geschikt waren, in maart (toen ik mijn toestel kocht) waren er nog geen typelijsten op ziggo.nl dus moesten de verkopers het met de info van de fabrikant doen.
Waarschijnlijk kwam er dan ook uit de hoek van Samsung verkeerde informatie.

Volg het advies van MM op, des te meer mensen die zich bij hun melden met het w/p probleem des te groter is de kans dat er iets gedaan wordt!
Ga naar de winkel terug en meld je probleem en laat hun je gegevens noteren.

Denk dat dit nog niet zo snel gaat als hier staat weergegeven, dit probleem speelt al enkele maanden en Samsung biedt geen oplossing! Zelfs landelijk de druk opvoeren heeft geen zin, ik zou Samsung uitnodigen voor Kassa of Radar ;)
 
Radar / Kassa / Rechtsbijstandsverzekering

Denk dat dit nog niet zo snel gaat als hier staat weergegeven, dit probleem speelt al enkele maanden en Samsung biedt geen oplossing! Zelfs landelijk de druk opvoeren heeft geen zin, ik zou Samsung uitnodigen voor Kassa of Radar ;)

Wat mij betreft geef ik het een kans, zo niet dan kan de publiciteit nog steeds opgezocht worden en daar ben ik helemaal niet vies van:oyeah: Ook zal ik in geval van niet goedschiks de kwaadschiks weg gaan bewandelen, ik heb een goede rechtsbijstandverzekering. Er bestaat nl zoiets als het conformiteitsvereiste (art. 7:17 BW) en daar voldoen deze tv's aan.
 
Denk dat dit nog niet zo snel gaat als hier staat weergegeven, dit probleem speelt al enkele maanden en Samsung biedt geen oplossing! Zelfs landelijk de druk opvoeren heeft geen zin, ik zou Samsung uitnodigen voor Kassa of Radar ;)

En daar komt dan nog bij dat verschillende Mediamarkt filialen blijkbaar niet op een lijn zitten. Heerlen vraagt klanten zich te melden, Eindhoven stuurt ze gewoon weg.
 
in documentatie hierom trent

hallo allemaal
by snuffelen in mn paperassen heb ik <GERUIME TYD in bezit> diverse docu gevonden
over de samsung audio en video producten namelyk
welke verkrygbaar zou zyn
namelyk ook oa het dealers boek 2008/2009
zie oa bygevoegde link van 1 brochure welke pas 14 november 2009 online gezet is .....
in echte boek blz 79
on line
https://www.samsung.com/nl/ebrochure/avd/?pid=nl_subtypelanding_lbanner2_ebrochureavd#/80/
<ik heb meer docu materiaalwaar dit in staat dus>
in die documentatie word met geen letter geschreven dat samsung twee verschillende type tuners zou uit brengen ...T of W versie
wel schrijft men over de interne tuner in de tv ...... namelyk dvt tuner/epg ........als aan wezig dvb/t/c/ja
alleen word er ook over 1 type gesproken nl de W type <BRONCODE> niets meer dan ook
en niets minder is terug te vinden over de P type
ik mag aan nemen dat wat er in een dealers boek en andere docu beschreven staat dat dan ook in de winkel te koop zou zyn en niet meer of minder
we werden wel later overdonderd <VIA ziggo Forum info> met een andere type later
Namelyk alleen als geschikt voor ci+ of tewel de P versie voor Samsung
onze type waar we allen in miskend zyn met word zowel als op het net ..de samsung site specificaties alswel in papier <reclame en documentatie>
gesproken over c en t tyes welk ons toestel dus byde in het kastje<tv> zou hebben
dus ook een passend slot voor cams uiteraard
dus wel geschikt voor zogenaamde cable cam card met de reeds bestaande ziggo smart cards
in het begin <eerste telefonisch bellen met oa ziggo als ook samsung in delft zelf werd dit bevestigd dat dit kon <over ci+ werd met geen woord
gespoken>
alleen was men nog niet op de hoogte van de levering cams zou zelfs per email daar van op de hoogte gesteld worden <nooit wat van gehoord>
Ook by aanmelden voor hd tv werd er NIETS over verteld by de aanmeld balie op het Ziggo kantoor persoonlyk .. hoewel ik ook hier wel naar gevraagd
heb mondeling
ik praat dus nu over medio juni /juli
en zo als vele dit via dit forum oook wisten was er nog weinig over bekend
ik kwam pas na zoeken via google over dit onderwerp de ci cam aan dit forum ... maar toen had ik de tv al in huis en na twee weken ook de papieren
handleiding van samsung ook pas
ieder was aan het wachten op de info hierom en duidelykheid hierom trenttrent waneer de cam zou komen in de winkels
dus was er totaal niets aan de hand om niet te kopen
nl op het net en op papier was het in orde en via specificaties ook niet <nog steeds niet >
nl het zou geschikt zyn want het was in de testorial as in cable mogelyk die cam te gebruiken in 1 en de zelfde tv in broncode oook aan geduid
met de W
in docu word niets dan over een p type gesproken oook niet in de duurdere type <LED >
myn vraag weer <heb het al eens eerder aan gekaart> is er met deze gevevens oa dealerboek niets wat mee te doen ???
hoop vele hier mee te bereiken .. in mn uppie heeft dat uiteraard geen zin/effect
dus kunne we hier wat meee ???
dat zowel in docu als via internet informatie alles ok was wat ci betreft
en zo jaa ? .... wat dan wel
iemand een suggestie ???
ik hoop dat ikduidelyk was in dit bericht ??
allen gegroet in dit forum
J_A_B
 
En daar komt dan nog bij dat verschillende Mediamarkt filialen blijkbaar niet op een lijn zitten. Heerlen vraagt klanten zich te melden, Eindhoven stuurt ze gewoon weg.

Dat heeft er mee te maken dat MediaMarkt decentraal werkt.. dus dat niet alles op dezelfde manier afgehandeld wordt! Grote lijnen zijn hetzelfde, maar iedere vestiging mag zelf beslissen over omruilingen! Ze zijn namelijk niet verplicht een toestel nog om te ruilen wanneer deze een half jaar geleden is aangeschaft, doen ze dat wel.. dan heet dat coulance!

Reacties zoals, ja maar de verkoper zei dat het ging werken etc. etc. hebben geen zin! Samsung heeft de retail verkeerd voorgelicht en daardoor zijn verkopers ook verkeerd voorgelicht! Als we in de toekomst konden kijken zou alles beter zijn ;)
 
vorige week de LE46b650 gehaald bij de mediamarkt zwolle.

verkoper zei ook ja hoor t2w werkt ook met ziggo. nog nooit gehoord dat dit niet zou werken :roll:

ik zeg kijk wel bij het magazijn of de t2p er is anders kom ik weer terug.

Laten zoeken en er stond een t2p gelukkig.:pompom:

ze zijn dus niet goed op de hoogte en smeren je zo wat aan.
 
Denk dat dit nog niet zo snel gaat als hier staat weergegeven, dit probleem speelt al enkele maanden en Samsung biedt geen oplossing! Zelfs landelijk de druk opvoeren heeft geen zin, ik zou Samsung uitnodigen voor Kassa of Radar ;)

Bij mij is het gelukt, sinds deze week heb ik een PXXN, het Wxxn-toestel is zonder een enkel probleem geruild!!! MediaMarkt (Heerlen) en Samsung HARTELIJK BEDANKT. De beeldkwaliteit is super en door het wegvallen van het Humaxkastje heb ik nog maar 1 afstandsbediening. Volgens een MM-medewerker is dit te danken aan Samsung het toestel gaat naar Samsung terug
 
Stuur een bericht naar Samsung

Ook ik zit met een Samsung TV (UE32B6000) zonder CI+ ondersteuning. De communicatie van Samsung is naar mijn mening zeer misleidend. Op de productpagina: https://www.samsung.com/nl/consumer...XN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=features staat het CI+ logo en er wordt niet gesproken over verschillende varianten van hetzelde model televisie.

Ik heb vandaag contact gehad met de helpdesk en naar aanleiding daarvan onderstaand bericht verstuurd naar [email protected]. Wellicht een idee dat meer mensen dit doen?

Als dit tot niks leidt dan lijkt Kassa \ Radar mij de volgende stap.
---------------------------------------------------------------------------------------

LS,
Zojuist heb ik contact gehad met de Samsung helpdesk betreffende een onlangs aangeschafte UE32B6000 LED televisie.
Ik heb (naar nu blijkt) een UE32B6000VWXXN televisie die niet compatible is met de door Ziggo aangeboden CI+ module. Daarvoor zou ik een UE32B6000VPXXN TV moeten hebben. Op uw website (zie de URL onder aan dit bericht) staat de UE32B6000 zonder verdere type aanduiding. Daar staat de installatie van Ziggo digitale TV met CI+ expliciet vermeld.
Ik heb er geen moeite mee dat u dit soort kreten gebruikt om uw toestellen te verkopen, mits u de correcte informatie geeft. Op deze manier worden consumenten zoals ik, die op zoek zijn naar een TV waarmee ze gebruik kunnen maken van de ingebouwde DVB tuner voor Ziggo, op het verkeerde spoor gezet. Momenteel zit ik dus met een TV die het door mij beoogde doel niet dient. Met de juiste voorlichting had dit voorkomen kunnen worden.
Ik vind dit een kwalijke zaak en ga er dan ook van uit dat U met een passende oplossing komt voor mijn probleem.


https://www.samsung.com/nl/consumer...XN/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=features
 
Eerlijk gezegd denk ik dat je zwak staat.
In die door jou gegeven link staat onderaan CI+, en daarbij een download link. Klik je die aan dan zie je onmiddelijk welke TV's wél, en welke niet geschikt zijn voor CI+.
En de jouwe valt duidelijk in die laatste categorie :oops:

Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan