• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

T2W en T2P, Samsung geeft niet thuis

Status
Not open for further replies.
Fyn voor BBC klanten dat dit gebeurd voor hun een omruil van t2w voor een t2p
Zou het kunnen dat de topic naam hier voor veranderd zou kunnen worden in ----- samsung geeft mischien wel thuis ----- ??? --- of iets dergelyks ???
Om t2w gebruikers hier op te atenderen ??
Ik ben bang dat men na constateren van het t2w versie een hoop mensen het hebben opgegeven hier in deze topics te blyven kyken aangaande de ci+ info ???
Mischien onzin ... maar toch ???
Is het bekend by Ziggo <Anoniem> om hoeveel gebruikers het ook gaat met een T2W versie ??

Nee, weet ik niet. Samsung is pas in juli met de productie van CI+ begonnen, nadat ze goedkeuring hebben ontvangen. Ik denk dat je Samsung hier niet voor aan kunt spreken. Zij hebben gewoon geleverd overeenkomstig de specificaties. Ik denk dat de dealers hier zelf een stuk verantwoordelijkheid in hebben.
 
UE40B7000WWxxn

Ook ik heb de 'verkeerde' versie gekocht. Dit terwijl samsung in de gebruiksaanwijzing van de WW versie aangeeft dat afhankelijk van de provider CI+ wordt ondersteund. Diverse meningen dat het aan Samsung zou liggen deel ik dus absoluut niet...

Ik, en velen met mij die een paar maanden geleden deze versie hebben gekocht, voelen zich zwaar bekocht...

En dan klaagt de middenstand dat men afwachtend is met het kopen van producten... Dat heb ik altijd gedaan en dacht een keer op tijd een fantastische tv te kopen, kan ik inderdaad met zo'n kl*te-kastje en een extra afstandbediening aan lopen klooien...

Voorlopig voor mij niet meer het nieuwste van het nieuwste kopen want meestal vis je dan achter het net... Weer duizenden Nederlanders die zich bekocht voelen door Ziggo en/of Samsung..

Zou mooi zijn als de klant eens koning was en men (Samsung én Ziggo) met een goede oplossing voor deze groep zou komen..

Ik baal echt als een stekker ...!!!!
 
Last edited by a moderator:
Hallo allemaal,

Ik ben donderdag bij Mediamarkt in Heerlen geweest, ze hebben hier al 5 klachten over de Wxxn toestellen gehad en ze wisten ervan dat er landelijk nog meer klachten zijn, ze zijn in gesprek met Samsung over hoe en wat ze gaan doen om het probleem op te lossen, binnen 2 weken zou er een antwoord zijn.:?:

Het is nu zaak dat we een steuntje in de rug krijgen en dat iedereen met dit probleem, contact opneemt met zijn vestiging van MM waar het toestel gekocht is. Geef daar je klacht door. des te meer klachten des te groter de kans op een oplossing.

:giveup::giveup: is het mogelijk dat Ziggo (oproep aan Anoniem) ons hierbij helpt en de druk bij Samsung iets kan opvoeren.:giveup::giveup:

Bij BCC zijn er al toestellen geruild op hun eigen initiatief had hij gehoord, MediaMarkt is ook aan het denken om dit te gaan doen, maar ook het ombouwen van de module naar een CI+ wordt onderzocht, vertelde de medewerker mij donderdag, ze willen wel iets voor de vele Samsung klanten doen.

GA A.U.B. ALLEMAAL NAAR JULLIE WINKEL TERUG EN LEG HET PROBLEEM ALDAAR VOOR EN EIS :no: EEN OPLOSSING, DE KLANT IS KONING.

Groet, JoaWah

Bij MM Eindhoven op advies van verkoper in juni een 37b550 gekocht, omdat deze CI+ zou gaan ondersteunen. Helaas dus ook een Wxxn gekregen welke nu dus niet werkt.
Ik ben dus terug gegaan naar de MM en daar vertelden ze (zowel de verkoper als zijn manager) me doodleuk dat het niet hun probleem is, ondanks dat hun destijds mij dit model aangeraden hadden. De betreffende verkoper ontkent zelfs dat hij geen advies over CI+ gegeven kan hebben aangezien Ziggo de lijst met goedgekeurde types destijds nog niet had vrijgegeven. Naar mijn begrip heeft hij dus last van acute amnesia.

BIJ MEDIAMARKT EINDHOVEN IS DE KLANT DUS GEEN KONING!!!!
 
Ook ik heb de 'verkeerde' versie gekocht. Dit terwijl samsung in de gebruiksaanwijzing van de WW versie aangeeft dat afhankelijk van de provider CI+ wordt ondersteund. Diverse meningen dat het aan Samsung zou liggen deel ik dus absoluut niet...

Toch ben je dan verkeerd voorgelicht als de winkel tegen je verteld heeft dat CI+ wel gaat werken en zal de winkel je TV om moeten ruilen als je dat kunt bewijzen.

Het type TV wat jij hebt heeft geen hardware voor CI+, dus het is geen onwil van Ziggo of zoiets om het niet goed te keuren, maar de TV heeft het gewoon niet aan boord. De enige manier om dit op te lossen is door het hele binnenwerk van de TV te vervangen.

Helaas is Samsung niet erg duidelijk geweest en heeft dezelfde (hoofd) typenummers gebruikt voor de wèl geschikte CI+ tv's en daardoor is de verwarring ontstaan.

Zelfs als je op dit moment een TV koopt moet je nog heel goed oppassen dat je geen 'oude voorraad' in je maag gesplitst krijgt die geen CI+ ondersteund.
Kun je dat Ziggo aanrekenen ? Ik denk zelf van niet, het is de verantwoording van de verkoper dat hij weet wat hij verkoopt en hij zal duidelijk moeten vertellen dat die tv dan niet geschikt is voor CI+ als een klant erom vraagt.
 
Een type samsung tv met twee mogelijkheden?

Hoi Allemaal,

wat ik nog niet begrijp is, ik heb twee weken geleden de serie 8 Led tv van samsung gekocht en de insteekmodule voor de smartcard. Ook ik heb het zelfde probleem.

maar is het mogelijk dat elke tv bijv de serie 8 een P en/of W mogelijkheid heeft?

aangezien mijn tv een W heeft maar nog maar net is geleverd... Is deze dan een oude productie of..??

Ben benieuws naar jullie reactie.

oja heb ook Samsung vandaag maar een mail gestuurd.
ben benieuwd naar hun reactie.

gr. JAn
 
Hoi Allemaal,

wat ik nog niet begrijp is, ik heb twee weken geleden de serie 8 Led tv van samsung gekocht en de insteekmodule voor de smartcard. Ook ik heb het zelfde probleem.

maar is het mogelijk dat elke tv bijv de serie 8 een P en/of W mogelijkheid heeft?

aangezien mijn tv een W heeft maar nog maar net is geleverd... Is deze dan een oude productie of..??

Ben benieuws naar jullie reactie.

oja heb ook Samsung vandaag maar een mail gestuurd.
ben benieuwd naar hun reactie.

gr. JAn
Dan heb je in elk geval een versie gekregen zonder CI+. Heeft de winkel je wel toegezegd dat hij geschikt is voor CI+? Je kunt dan beter bij de winkel proberen hem om te ruilen. Samsung maakt TV's met en zonder CI+ mogelijkheid, die zullen vermoedelijk zeggen dat de winkel dit type besteld heeft en dus verkocht.
 
CI+ of niet

De tv heb ik een maand geleden gekocht maar via internet en niet specifiek gevraag naar de CI+ mogelijkheid dus acht de kans klein dat ze wel zeggen geen probleem.

Is er een andere kaart die ik hiervoor wel kan gebruiken? Wellicht makkelijker en sneller te regelen dan in de tv discussie te belanden...
 
Gebruik je nu een CI+ CAM van SMiT of Neotion met een Ziggo kaart?
Als jouw systeem daarvoor niet geschikt is, en daar lijkt het op omdat je een W-systeem hebt, dan rest je weinig anders dan proberen die CAM te verkopen en een Alphacrypt aan te schaffen. Die werken wel in een CI slot, vooralsnog.

Groet,
JW
 
Is er een andere kaart die ik hiervoor wel kan gebruiken? Wellicht makkelijker en sneller te regelen dan in de tv discussie te belanden...
Een Alphacrypt zou wel moeten werken, maar hou er rekening mee dat dit niet ondersteund wordt door Ziggo en op een gegeven moment misschien niet meer zal werken. Daarover kun je meer lezen in dit forum als je even rondkijkt.
 
Gebruik je nu een CI+ CAM van SMiT of Neotion met een Ziggo kaart?
Als jouw systeem daarvoor niet geschikt is, en daar lijkt het op omdat je een W-systeem hebt, dan rest je weinig anders dan proberen die CAM te verkopen en een Alphacrypt aan te schaffen. Die werken wel in een CI slot, vooralsnog.

Groet,
JW
het is er een van @SMIT

zal nu eens gaan zoeken naar het andere topic omdat ik het wel interessanter vindt met een CAM ivm de mogelijkheden die de tv heeft t.o.v.het kastje van ziggo heb er namelijk ook nog een digitale ontvanger van humax bij staan die wel gewoon werkt maar tja dat ziet er gewoon niet uit en je hebt twee afstandbedieningen nodig
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top