• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo en Tweaknews (payserver) traag

  • Onderwerp starter fredgroes
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook zelfde probleem 30MB Z3i

Hallo mensen ..ook ik heb hier dus last van ..Al een week ongeveer trage snelheid per thread mischien 50kb..Nu heb ik als payserver Xsnews en die geven dus ook aan dat het bij Ziggo ligt .Ik heb net poort ook omgezet naar 80 en dat werkt wel snelheid is nu gelijk omhoog naar 2.78MB .Maar ik ga hier Ziggo zeker een mailtje over sturen want als ze blijven knijpen heeft het voor mij geen zin om bij Ziggo te blijven met dit dure abbotje.
 
Hola....

Zit nu bijna 10 jaar bij Quicknet,Multikabel,Ziggo....

Het lijkt er op dat Ziggo op deze manier doe boel aan het saboteren is..Nooit last gehad met Astraweb en Tweak news maar sinds een paar weken begint de elende...ik begrijp Ziggo niet.
Laat gewoon alles zo als het was en loop niet dingen uit vogelen zodat de mensen weg gaan naar een andere profider.....

Gr.
Richard.
Z3


Hallo mensen ..ook ik heb hier dus last van ..Al een week ongeveer trage snelheid per thread mischien 50kb..Nu heb ik als payserver Xsnews en die geven dus ook aan dat het bij Ziggo ligt .Ik heb net poort ook omgezet naar 80 en dat werkt wel snelheid is nu gelijk omhoog naar 2.78MB .Maar ik ga hier Ziggo zeker een mailtje over sturen want als ze blijven knijpen heeft het voor mij geen zin om bij Ziggo te blijven met dit dure abbotje.
 
Het lijkt er op dat Ziggo op deze manier doe boel aan het saboteren is..Nooit last gehad met Astraweb en Tweak news maar sinds een paar weken begint de elende...ik begrijp Ziggo niet.
Laat gewoon alles zo als het was en loop niet dingen uit vogelen zodat de mensen weg gaan naar een andere profider.....
Als Ziggo het spul aan het saboteren is verklaar dan eens waarom ik nog steeds op de standaard poorten zowel bij Tweaknews als bij Astraweb met 2200 KB/s kan downloaden. Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers uit omgeving Groningen?
 
Ik geloof niet dat Ziggo de boel aan het saboteren dan wel knijpen is.
Vanmorgen ging het snel maar nu helaas terug naar de 750 kB/s.
Ligt denk eerder aan een capaciteitsprobleem.
Hopen dat het gauw is opgelost!
 
ik heb mijn startpost ook geedit want ik denk als ik de reacties lees in dit topic dat niet Ziggo de boel knijpt maar Ziggo een capaciteitsprobleem minimaal in Hoofddorp heeft.
 
HiYa

Groningen of IJmuiden das ongeveer 245Km Verschill
En groningen zit op een andere Hub...misschien die reden waarom daar wel full Download is ,en in regio Hoofddorp Ijmuiden Haarlem bager is

Gr.
Richard


Als Ziggo het spul aan het saboteren is verklaar dan eens waarom ik nog steeds op de standaard poorten zowel bij Tweaknews als bij Astraweb met 2200 KB/s kan downloaden. Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers uit omgeving Groningen?
 
HiYa

Groningen of IJmuiden das ongeveer 245Km Verschill
En groningen zit op een andere Hub...misschien die reden waarom daar wel full Download is ,en in regio Hoofddorp Ijmuiden Haarlem bager is

Gr.
Richard

Ben ik het ook mee eens.Het lijkt op een regio haarlemmermeer probleem.
 
Tweaknews op Ziggo

Toch blijf ik bij mijn opvatting, als het een capaciteitsprobleem zou zijn moet dat op alle poorten het geval zijn. De naam poort zegt eigenlijk alles het is een deur die je "normaal" open en dicht kan doen als het inderdaad een probleem met de capaciteit zou zijn moet dat op alle poorten merkbaar zijn. vanmorgen mijn tweak op poort 80 gezet lijkt onlogisch maar het werkte en ik heb mijn volledige snelheid weer terug.
Dus ik denk dat Ziggo toch wel degelijk dingen aan het uitproberen is en dat is eigenlijk heel fout de kwaliteit was na sonera de vere voorloper van ziggo in mijn regio eigenlijk heel goed en dat moet ziggo zo zien te houden het gaat om de kwaliteit van het product.




Beetje voorbarige conclusie daar ik nog geen enkel probleem heb met Tweaknews en alles op volle snelheid hier binnen komt.
 
Ik heb voor de grap net verschillende poorten geprobeerd en gisteravond al via ssl met Eweka.
Dit maakt allemaal niets uit, ook de nieuwsserver van Ziggo niet.
De snelheid blijft laag overdag...
Dus hier ligt dat klaarblijkelijk niet aan de poorten maar wel degelijk aan een capaciteitsprobleem.
 
Over Tweaknews... Ik heb geen internet bij Ziggo maar ADSL via Orange (Online)... Ook ik ervaar de laatste tijd grote problemen met snelheid/betrouwbaarheid van News downloads via Tweaknews. Het heeft dus weinig te maken met de bandbreedte van je Ziggo abbo.

Probeer eens je 8 draadjes op SSL te zetten, dit heeft bij mij goed geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan