• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen 16:9 weergave en geheel geen [zwart] beeld) B270R

  • Onderwerp starter davidov2009
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach, als je maar blijft lachen.
Ik heb hier nu een smartcard die op een aantal gewone zenders die niet in een pakket zitten zoals BBC1 en 2 zegt dat de preview periode verlopen is.
Hoe dat nu weer mogelijk is..... :)

ik denk dat je er woensdag nog meer gaat kwijt raken. Als er sinds vorige week bepaalde zenders een melding geven dat de preview verlopen is dan lijkt het erop dat je smartcard niet geregistreerd is.
 
ik denk dat je er woensdag nog meer gaat kwijt raken. Als er sinds vorige week bepaalde zenders een melding geven dat de preview verlopen is dan lijkt het erop dat je smartcard niet geregistreerd is.

Ah bedankt voor de info, ik registreer hem nogmaals. :)
 
Inderdaad, een paar keer epg aan en uit zetten brengt het beeld weer terug. :-)

Bedankt voor deze tip! Na 2x epg aan en uit zetten is beeld weer terug.

Ik heb dit probleem al sinds het najaar van 2008 toen ik 2e en 3e decoder van dit type kocht kocht en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik na het zappen van bv zender 10 naar 20 met de programma + knop op afstandsbediening van Samsung zwart beeld kreeg, dat ik analoog ben gaan kijken. Weg met die Samsung decoder. Ik was het zat om telkens de stekker eruit te moeten trekken om weer beeld te krijgen.

Anoniem, ik ben een simpele eindgebruiker van die Samsung DCB-B20R decoder en als ik wil zappen met afstandsbediening, dan moet die niet zwart worden. Dankzij Havanna heb ik nu een werkbare oplossing gevonden. Leve dit forum!

Wel een compliment voor Ziggo, dat mensen met een 2e of 3e smartcard zonder extra abonnement nu ook de extra abonnement van 1e smart card zonder enige moeite en kosten krijgen. Goed nieuws moet ook verteld worden.
 
Bijna vergeten te melden!
Ik heb de samsung met een scart verloopstuk naar tulp aangesloten op de video-in voor op mijn tv. En ook daarop gaat hij, zoals verwacht, op zwart.
 
Heb drie verschillende decoders in huis en heb daar geen problemen mee.
- Humax IR-FOX C (SD-Tuner)
- Humax IRHD-5000 (HD-Tuner)
- Samsung DCB-B270R
(postcode gebied 4205 "Gorinchem")

Dus na al mijn bevindingen ik dit de hemel in geprijsd bij mijn moeder en eindelijk na zeer lange tijd zeuren is ze vanaf afgelopen maandag ook digitaal aan het kijken via een SD decoder.
Helaas is dit dus een Samsung DCB-B270R en geef deze het zelfde probleem als vele anderen beschrijven in dit topic.
Dus ook mijn moeder krijg zwart beeld bij (snel) zappen....haar TV is een oude Philips 4:3 bak en de Samsung decoder is ingesteld op 19:6 LB.

Daarnaast ondervond ze vandaag ook nog ander probleem.
Het eerste half uur TV kijken via de decoder ging zonder problemen....zappen ging goed en alles was goed/strak te zien, maar daarna begon het, veel problemen met RTL4, RTL5, RTL7 en nog een paar zenders...ze kreeg allemaal haperingen/dubbele beelden enz....echter waren Ned 1, 2 en 3 super helder zonder problemen.
Ze kijk nu dus weer vrolijk analoog....

Is er nog iemand die deze problemen ondervind in regio 4206 (Gorinchem)?
 
Daarnaast ondervond ze vandaag ook nog ander probleem.
Het eerste half uur TV kijken via de decoder ging zonder problemen....zappen ging goed en alles was goed/strak te zien, maar daarna begon het, veel problemen met RTL4, RTL5, RTL7 en nog een paar zenders...ze kreeg allemaal haperingen/dubbele beelden enz....echter waren Ned 1, 2 en 3 super helder zonder problemen.
Ze kijk nu dus weer vrolijk analoog....

Is er nog iemand die deze problemen ondervind in regio 4206 (Gorinchem)?

Ik zou de aansluitingen tussen de Samsung en de tv kabel eens nakijken als ik jou was, dit soort klachten krijg je als er slecht contact gemaakt wordt bij de ingang van de kabel ontvanger.
 
Ik zou de aansluitingen tussen de Samsung en de tv kabel eens nakijken als ik jou was, dit soort klachten krijg je als er slecht contact gemaakt wordt bij de ingang van de kabel ontvanger.

Havanna bedankt voor je reactie....
Het probleem qua storing is opgelost.....het bleek dat we deze storing alleen 's avonds hadden en dus niet overdag.....wat voor mij betekende dat het absoluut niet aan de kabels kon leggen.
Gisteravond zat mijn mams weer TV te kijken via de box en schoot er een lamp aan (deze stond op een timer)....daarna had ze niets anders dan alleen maar storing....na het eruit trekken van de stekker van de lamp was de storing over.....na wat extra onderzoek bleek daar een spaarlamp in te zitten die de storing dus veroorzaakte....nu hebben we een gewone lamp erin gezet en het storing probleem is verholpen.

Nu rest ons alleen nog het probleem met het zwarte beeld.....hoop dat Anoniem dit probleem snel kan re-produceren zodat ze er een oplossing voor kunnen maken.
 
Havanna, sinds ik die spaar lampen verwijderd heb heb ik geen storing meer gehad......daarnaast nog vreemder ik heb ook geen zwart beeld meer gehad.....zou het kunnen dat ook het zwarte beeld word veroorzaakt door een bepaald storings signaal ?
 
zou het kunnen dat ook het zwarte beeld word veroorzaakt door een bepaald storings signaal ?
Het is mogelijk ja. Interferentie is je grootste vijand als televisiekijker. Goed afgeschermde kabels met het KabelKeurmerk maken het verschil.
 
Ik wil me ook even melden als zwart-beeld-slachtoffer. Als ik te snel zap krijg ik ook een zwart beeld en is de enige oplossing even de stroom eraf halen.
Is er al meer bekend over een eventuele oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan