• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet verbindingsproblemen met power abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Voortvander

Beste lotgenoten,

Ik lees al veel over de problemen met de verbindigssnelheid van het internet met een power abonnement.
Persoonlijk heb ik daar ook veel last van want ik haal in de avonduren een download van 164 Kb/sec.
Naar de brief van multikabel zou dat 1,5 Mb moeten zijn.
Deze ellende is al de hele maand september en diverse mails en telefoontjes naar multikabel hebben weinig resultaat.
Op de informatiesite van multikabel staat al die tijd, internet geen problemen, nu dat is dus onjuist.
Persoonlijk heb ik multikabel en brief geschreven om mijn abonnementskosten te verlagen naar het niveau van de verbindingssnelheid.
Dat wil zeggen dat het bedrag nimmer hoger mag zijn dan de kosten van een EASY abonnement.
Ik wil u aanraden dit ook te doen, betaal voor wat u ontvangt en niet meer.
Over de service van multikabel ben ik zeer ontevreden, alle begrip voor technische problemen maar naar 3 weken zouden deze toch opgelost moeten zijn.
 
Ja, dat is op zich wel een optie, maar ik weet niet hoe multikabel dat doet en daarna, want stel ze verlagen de kosten, en vervolgens laten ze je met je probleem zitten met de snelheid en wordt het niet meer hoger en heeft het geen zin om later terug naar Power te gaan.
 
Richardvdvelde zei:
Ja, dat is op zich wel een optie, maar ik weet niet hoe multikabel dat doet en daarna, want stel ze verlagen de kosten, en vervolgens laten ze je met je probleem zitten met de snelheid en wordt het niet meer hoger en heeft het geen zin om later terug naar Power te gaan.

Geloof me, ze zijn er echt mee bezig om het probleem op te lossen!
met groet,
 
Ik heb ook actie ondernomen. Ik heb mijn hele buurt een mail gestuurd met de vraag of hun ook ernstige snelheidsproblemen ervaren. Ik heb ze vriendelijk verzocht even de helpdesk te bellen om deze problemen te registreren.
(natuurlijk een stappenplan zodat de helpdesk-medewerker meteen begrijpt dat het gaat om een storing in mijn gebied, niet om een modem/pc/router probleem)

Ik wacht eerst de reacties van mijn complete buurt (een groot deel van Waarland) af, als ze ook allemaal het snelheidsprobleem van de maand september ervaren zullen er binnen een korte tijd veel brieven verstuurd gaan worden naar Multikabel.

In afwachting.....
 
Ik heb inmiddels een mail ontvangen:

Geachte meneer/mevrouw VELDE,

Op 07/09/2007 heeft u bij Multikabel aangegeven dat u een storing heeft op uw Traagheid Internet.

In het noordoostelijk deel van ons verzorgingsgebied (in de regio Wieringermeer en Anna Paulowna) ondervinden sommige abonnees op dit moment dat de snelheid van hun internetverbinding lager is dan ze zouden mogen verwachten. Recent zijn de snelheden van de abonnementen Power, Family en Easy verhoogd.

We hebben een onderzoek ingesteld om de oorzaak te achterhalen, zodat de getroffen abonnees snel weer hun normale internetsnelheid hebben. Uit het onderzoek is reeds gebleken dat het in ieder geval niet om capaciteitsproblemen gaat.

Omdat er bij u sprake is van lagere snelheid, brengen wij u via e-mail op de hoogte over de voortgang en oplossing.

Wij vertrouwen erop u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Multikabel Klantenservice

In mijn mail had ik het ook nog over de hoge prijs die we betalen voor zo'n trage snelheid, maar daar hebben ze niets over gezegd..

en daar wil ik nog wel even over 'babbelen'..

47 euro betalen voor 200kb/s is wat bij betreft niet normaal.
 
Hee richard jij hier? :P

Dan zal ik nu even vertellen hoe het met mijn internet staat.
Ik heb nu 3x gebeld met de helpdesk en constant word ik van het kastje naar de muur gestuurt, met oplossingen die nergens op slaan terwijl ze maar al te goed weten dat het bij hun ligt.

Dit vond mijn vader dus ook, en die heeft ook maar een gebeld, of een iets minder gezellige toon dat ze nu wel even mogen stoppen met dat soort niet-oplossingen aan te dragen. En dat hij inderdaad niet gaat betalen voor zoiets.

En Richard wat betreft dit stukje uit jouw email
brengen wij u via e-mail op de hoogte over de voortgang en oplossing.
dat heb ik al 26 x gehoord, net als dat we de hele dag zonder telefoon en internet zaten, ja we bellen u gelijk mobiel terug als het verholpen is enzo.
Geloof me van alle beloften die ik gehad heb dat ik teruggebeld zou worden /gemaild zou worden, daarvan hebben ze er nooit 1 nagekomen.

Geconstateerd is wel dat wij deze problemen kregen sinds de overstap naar digitale tv, en bellen via de kabel.
Wij denken er daarom sterk over om alle dingen op te zeggen, en overstappen naar een andere provider en telefoonaanbieder.
Ik zal updates hier ook wel even neergooien, en ik houd natuurlijk de rest ook beetje in de gaten;)

Niels


Edit: mn vader vertelde net dat hij ook een mail gehad heeft van multikabel, en je raad het al precies dezelfde als die van richard :P
 
Richardvdvelde zei:
In mijn mail had ik het ook nog over de hoge prijs die we betalen voor zo'n trage snelheid, maar daar hebben ze niets over gezegd..

en daar wil ik nog wel even over 'babbelen'..

47 euro betalen voor 200kb/s is wat bij betreft niet normaal.

Als jullie aantoonbaar al langere tijd last hebben van dit probleem moet je een brief sturen naar klantenservice (dus geen email) en vragen om restitutie van een deel van je abonnementsgeld. Er zijn klanten die hier in het forum gemeld hebben dat ze met terugwerkende kracht het tarief voor een lager abbo betaald hebben tot de problemen opgelost zijn.
Dus stuur een brief met een voorstel wat je zelf een redelijke oplossing vind en kijk eens wat je daar voor reactie op krijgt.
 
CeeS zei:
Richardvdvelde zei:
In mijn mail had ik het ook nog over de hoge prijs die we betalen voor zo'n trage snelheid, maar daar hebben ze niets over gezegd..

en daar wil ik nog wel even over 'babbelen'..

47 euro betalen voor 200kb/s is wat bij betreft niet normaal.

Als jullie aantoonbaar al langere tijd last hebben van dit probleem moet je een brief sturen naar klantenservice (dus geen email) en vragen om restitutie van een deel van je abonnementsgeld. Er zijn klanten die hier in het forum gemeld hebben dat ze met terugwerkende kracht het tarief voor een lager abbo betaald hebben tot de problemen opgelost zijn.
Dus stuur een brief met een voorstel wat je zelf een redelijke oplossing vind en kijk eens wat je daar voor reactie op krijgt.

Oke, maar hoe is het aantoonbaar? bijvoorbeeld een screenshot is niet rendabel ivm. systeemtijd van de pc die je natuurlijk makkelijk kunt verzetten.

Ook heb ik dit probleem al even, maar heb ik niet te snel gereageerd omdat ik hoopte dat het snel over zou gaan. Maarja, ik weet niet precies meer hoelang dit al is, maar zeker wel al een maand.

Pas op 1/2 september is mij dit duidelijk opgevallen omdat toen de snelheden omhoog zouden moeten gaan, en vanaf toen zag ik dus zelf dat de snelheid 300kb/s was.

@Niels

Ja ik ook hier :-) Ik denk ik meld me maar even aan om wat informatie te lezen en te delen..

want inderdaad, die optie die jij hebt is misschien niet eens zo verkeerd als het zo blijft.. Eerst maar eens even contact opnemen via brief ivm. kosten etc.

Misschien Radar of Kassa inlichten als er geen passende oplossing voor komt, maar zover zal het niet hoeven komen hoop ik.
 
Richardvdvelde zei:
ik weet niet precies meer hoelang dit al is, maar zeker wel al een maand.

Pas op 1/2 september is mij dit duidelijk opgevallen omdat toen de snelheden omhoog zouden moeten gaan, en vanaf toen zag ik dus zelf dat de snelheid 300kb/s was.

Uit de reacties die we in het forum gezien hebben is het in het gebied waar het speelt voor de meeste Power-Abonnees ontstaan na de snelheidsverhoging, dus na 1 september. Voor de Xtra abonnees speelde het al wat langer.
 
78.jpg


Beste Leden,

Zie hierboven een plaatje. Je ziet bij de grafiek dat sommige verbinding uit valt. Ook is mijn abonnement bij multikabel van power. Naar mijn mening loopt de verbinding niet zo best goed? Weet iemand waar het aan kan liggen?

Gezien de grafiek komt mijn verbindig veelal op 700kb?

Ik speel ook regelmatig met voetbal, pro evolution soccer, soms valt de verbinding ook ineens uit, mogelijk door onderbreking?

Is mijn verbindig trager dan het normaal is bij power? Laat het mij dan graag even weten,

Alvast bedankt.

Crain.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan