• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verbinding valt regelmatig weg ?

  • Onderwerp starter Theunissen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik heb nog geen PC rechtstreeks aangesloten op het modem. De afgelopen 3 dagen (zaterdag t/m vandaag) is het probleem niet meer voor gekomen. Omdat ik niet de enige ben met het probleem van vorige week (het viel me op na thuis komst van vakantie op 2 september) heb ik de conclusie getrokken dat het aan Ziggo ligt (omdat ze misschien nog aan het werken zijn op het netwerk). Maar het kan natuurlijk ook aan de router (Belkin) liggen, hoewel die naar mijn mening goed ingesteld staat (ben geen leek op dat gebied). Maar indien je mijn router instellingen wilt bekijken wil ik je ze graag mailen (scherm afdrukken zijn zo gemaakt).

Als het probleem zich nu ook niet meer voordoet zijn denk ik testen ook niet meer nodig. En de aangegeven testen zijn niet om met een vinger te wijzen of de "schuld" bij iemand thuis te leggen, maar puur om zaken uit te sluiten. Als je probeert een storing op te lossen op basis van aannames dan loop je het risico dat de oplossing op zich laat wachten, of niet het gewenste resultaat geeft omdat iemand aannames heeft gedaan. Zie het dagelijks gebeuren in mijn werk (IT), en dat is jammer.

Wil best naar wat screenshots kijken, maar aan de instellingen is meestal niet veel te zien.
 
Even een update:

De monteur is geweest en kon zoals verwacht niets doen ....

De monteur kon wel zien dat er iets niet goed ging maar kon dat niet verhelpen, met een soort gelijk probleem zijn ze in Heiloo al anderhalve maand bezig...

Ziggo gaat me op de hoogte houden.......

Precies zoals voorspelt kost mij dit dus weer een halve dag vrij nemen zonder dat er wat is verandert, Ziggo weet niet eens wat het probleem is.

Ik ga restitutie aanvragen van betaalde abonnements gelden en hoop dan maar dat alles ooit weer gaat werken (ik had op zijn minst al een mailtje verwacht met een nieuw stappenplan en het voorstel dat ik bijv voorlopig maar de helft van mijn abbo kosten hoef te betalen).
 
Even een update:



Ik ga restitutie aanvragen van betaalde abonnements gelden en hoop dan maar dat alles ooit weer gaat werken (ik had op zijn minst al een mailtje verwacht met een nieuw stappenplan en het voorstel dat ik bijv voorlopig maar de helft van mijn abbo kosten hoef te betalen).

Veel geluk! Ik heb al twee verzoeken ingediend, tot nu toe nul op rekest !

edit : overigens werkt de ziggo site ook niet meer of ligt dat aan mij ?
 
Hier ook regelmatig instortende internetverbinding (Z3). Het begint er op te lijken dat het spannend wordt zo rond 11 uur savonds.

  • Het ligt niet aan de PC's (gelijktijdig stort de verbinding in)
  • Het ligt niet aan de wireless (pre-n met automatische kanaalselectie)
  • Het ligt niet aan de rest van het internet (speedtest.ziggo.nl)
  • Modems resetten is geen leuke hobby, modem heeft soms een half uur nodig om volledig te herstellen
  • ...
Als het goed gaat heb ik ~25mbits down (25 volgens in Z3) en ~2.5 mbits up (zou 4 mbits moeten zijn).
 
Ach het is gewoon hopeloos, echt niet meer leuk zo, Zit je in een gesprek val je weg. Kom je na een poos terug is die persoon weg, want ja die blijft niet wachten natuurlijk, een dag later jaa die persoon is er weer. Maar wat denk je ...... je raad het al verbinding weg :evil:
 
Hier ook regelmatig instortende internetverbinding (Z3). Het begint er op te lijken dat het spannend wordt zo rond 11 uur savonds.

  • Het ligt niet aan de PC's (gelijktijdig stort de verbinding in)
  • Het ligt niet aan de wireless (pre-n met automatische kanaalselectie)
  • Het ligt niet aan de rest van het internet (speedtest.ziggo.nl)
  • Modems resetten is geen leuke hobby, modem heeft soms een half uur nodig om volledig te herstellen
  • ...
Als het goed gaat heb ik ~25mbits down (25 volgens in Z3) en ~2.5 mbits up (zou 4 mbits moeten zijn).

heb jij ook nog Z3 ? Ze zouden dat toch allemaal omzetten naar alles in 1 ? Ik heb tenminste een brief gekregen dat ik per 1 juli van Z3i naar Alles in 1 extra zou gaan. 20 euro goedkoper en sneller dus waarom niet. Alleen er gebeurt niks en ze schrijven iedere maand € 86 euro af ipv € 65, ondanks mijn protestmails en telefoontjes. HD medewerker: we gaan het zo snel mogelijk in orde maken meneer! Dat was ongeveer 3 weken geleden. Ik weet het allemaal niet meer ....
 
heb jij ook nog Z3 ? Ze zouden dat toch allemaal omzetten naar alles in 1 ? Ik heb tenminste een brief gekregen dat ik per 1 juli van Z3i naar Alles in 1 extra zou gaan. 20 euro goedkoper en sneller dus waarom niet. Alleen er gebeurt niks en ze schrijven iedere maand € 86 euro af ipv € 65, ondanks mijn protestmails en telefoontjes. HD medewerker: we gaan het zo snel mogelijk in orde maken meneer! Dat was ongeveer 3 weken geleden. Ik weet het allemaal niet meer ....
Z3 is een heel ander internet-abbonnement dan het oude niet meer bestaande Z3i.
 
Z3i bestaat niet meer ? Ze schrijven anders iedere maand de volle mep af a € 86.20, ondanks mijn oproepen dat dat niet terecht is.
 
Net even in het log van de modem gekeken, en sinds zondag 14 september om 17.15 uur heeft deze zich niet meer gereset :pompom: Laten we hopen dat dit zo blijft. De snelheid is nog steeds waardeloos (4,5 Mbps zowel down- als upload). Een nieuwe firmware versie heb ik trouwens nog niet kunnen ontdekken, dus ik heb geen idee waarom het modem nu ineens niet meer reset :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan