• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

vraagje over ci+

Status
Not open for further replies.
T

taz3d

Ik heb vandaag een smit ci+ module geleend van een collega van me en deze getest op een 37pfl9604 met mijn eigen Ziggo smart kaartje.
De kaart wordt gedetecteerd en geautoriseerd maar vervolgens gebeurd er niets, de beeld kwaliteit en het zender aanbod blijft het zefde als analoog.
Is een ci+ module gebonden aan een speciaal soort smartcard of doe ik iets verkeerd ?
 
Heb je wel de digitale zenders opnieuw geinstalleerd op je tv? Dus ook je netwerk ID enzo ingevuld?
 
Bedoel je de zenders opnieuw zoeken in een van de opties in de tv zelf ?
Heb de tv na het zender zoeken opnieuw opgestart en daarna had ik alle digitale kanalen.
Echter heb ik alleen beeld op nederland 1, alle andere kanalen zijn gecodeerd. :shock:
 
Last edited by a moderator:
Ik heb vandaag een smit ci+ module geleend van een collega van me en deze getest op een 37pfl9604 met mijn eigen ziggo smart kaartje.
De kaart wordt gedetecteerd en geautoriseerd maar vervolgens gebeurd er niets, de beeld kwaliteit en het zender aanbod blijft het zefde als analoog.
Is een ci+ module gebonden aan een speciaal soort smartcard of doe ik iets verkeerd ?

Je moet de TV wel 'digitaal' laten zoeken dus installing tijdens zoeken op 'Kabel'.
 
...en jouw cam module moet met de paarse kant naar de muur wijzen. De smartcard met chip moet ook naar de muur wijzen.
 
Heb je wel de digitale zenders opnieuw geinstalleerd op je tv? Dus ook je netwerk ID enzo ingevuld?
Zou je dat Netwerk-ID ook zónder de CAM in de TV te hebben zitten moeten kunnen instellen?

Ik heb dat nl. geprobeerd, en dan kan ik alleen de frequentie invullen. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?
 
Zou je dat Netwerk-ID ook zónder de CAM in de TV te hebben zitten moeten kunnen instellen?

Ik heb dat nl. geprobeerd, en dan kan ik alleen de frequentie invullen. Klopt dat, of zie ik iets over het hoofd?

je moet eerst de frequentie invullen, vervolgens tuned de TV naar betreffende kanaal, als het signaal gevonden is, zal de TV om om netwerk-nummer vragen, je kunt deze gegevens niet in één keer invullen zoals bij andere TV's of Settop boxen.
 
Ik heb hetzelfde probleem ondervonden. De module en smartcard zijn volgens mij juist geInstalleerd (paarse kant naar de muur en chip ook naar de muur). Ook ik krijg de melding dat de kaart werkt, alleen ik krijg ook maar analoge zenders te zien (zo ziet de kwaliteit er wel uit).

In de handleiding van Ziggo stond dat je de module eerst in de TV moet stoppen en hem dan aan moet zetten. Vervolgens moet je de netwerkinstellingen invoeren en pas dan gaat hij met het authorisatieproces starten. Maar bij mij begon hij daar meteen al mee. Ik heb nooit de mogelijkheid gekregen om de netwerkinstellingen in te stellen. Als ik dat via de menustructuur van de TV wil doen blijkt het om de netwerkinstellingen voor NET TV te gaan. Da's dus niet waar het om gaat.

Iemand nog een suggestie hoe ik de netwerkinstellingen goed kan krijgen?
 
Netwerkinstellingen moet je invoeren bij het zoeken naar zenders ("Zender installatie". Let er wel op dat je "kabel" selecteerd, en niet "antenne"). Als je dit niet gedaan hebt, zul je idd alleen analoge zenders zien
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top