• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

snelheid alles-in-1 plus beneden peil

Status
Not open for further replies.
URL=https://www.speedtest.net]
556415768.png
[/url]

gisteren ook de automail gehad per 1 september van 10 naar 20 met z1plus

modem: motorola SBV5121E

heeft dit ook weer tijd nodig om uitgevoerd te worden, of kan dit ook met een druk op de knop???:sad:

Rick


Hallo ik quote mezelf even download en upload gedaan in veilige modus maar wordt ook geen 20Mb/s en 3 MB/s maar ongeveer 14Mb/s en 2 Mb/s

gemiddelde nu is 11.13 en 2.58 MB/S (average van speedtest)

dus de upload komt al wat in de buurt van de 3 Mb/s

Rick
 
Dus met andere woorden de Pc altijd opstarten in Veilige Modus met netwerk ondersteuning, laat me niet lachen het hoort in gewone modus goed te zijn.
*knip*
En dan ga je vertellen dat voor iedereen de problemen opgelost zijn door de PC in veilige modus op te starten.


Vaak is het zo dat door de gebruiker geinstalleerde programma's en tools als antivirus/firewall/portblokkers e.d. de verbinding beinvloeden. Los van het feit dat je verbinding gewoon goed moet zijn kan je een speedtest het beste uitvoeren op een pc welke in veilige modus is opgestart.
Bij sommige USB adapters is dit (al) te zien in de ping tijden tussen V-M en Windows normaal.
Dit staat los van COAX kabel lekkages bij jou in de straat oid....
 
Dat kan bij jou zo zijn, maar jij wil het aantal mensen waarbij de thuis situatie het probleem (of bottleneck vormt) echt niet de kost geven, dat is je faillissement.

Als er problemen zijn met de snelheid kan je testen uitvoeren om mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten. Enkel een snelheidstest uitvoeren en dan klagen bij Ziggo brengt je geen stap verder. Met een paar simpele testen kan je makkelijk uitsluiten of het wel of niet bij jezelf of je eigen apparatuur ligt. Zo kom je ook beter beslagen ten ijs als je na die testen alsnog Ziggo belt.

Veilige modes met netwerkondersteuning
Waarom testen in veilige modus met netwerkondersteuning? Om uit te sluiten of er software op je pc aanwezig is (firewall, anti-virus etc) die de doorgang van het dataverkeer belemmert waardoor je de snelheid mogelijk niet haalt.

Lijkt onlogisch? Zoek eens op het forum, en er zijn voorbeelden genoeg te vinden waarbij bijvoorbeeld een virusscanner een zeer grote invloed had op de bepaalde snelheid.


Wel of geen router
Heb je een router in gebruik? Test het dan ook met 1 pc direct verbonden met het modem (met een kabel). Hiermee sluit je op een simpele manier uit of het wel of niet de router is die de beperkende factor is.

Ja maar, de router heeft altijd goed gefunctioneerd, dus kan het de router niet zijn. Het kan best zijn dat de router altijd goed gefunctioneerd heeft, maar aangezien het een stuk electronica is, kan het ook minder goed gaan functioneren of helemaal stuk gaan, alles is mogelijk. Enige manier om het uit te sluiten is door deze test uit te voeren.

Exact.... Sluit me hier helemaal bij aan!
 
Meestal gaat hier 'plus' ook prima.
'k vind alleen de ping wat hoog ;



Ook ik heb een hoge ping op de sever in Amsterdam, wanneer ik naar eindhoven test heb ik de zelfde (goede snelheid) en een lagere ping (7ms)
 
Ziggo kan de capaciteit niet selectief verdelen. Het is er of het is er niet, en ze kunnen dat niet op type abonnement sturen. Geen cowboy en onzin verhalen de wereld in helpen, is ook niemand mee gebaat.

Mee eens.

Als ex gebruiker van @home (jaren geleden 8/1 mbit/sec) ben ik overgestapt naar ADSL omdat indertijd @home niet alleen hoge pings had maar de snelheid tijdens de piekuren dramatisch instortte en er soms helemaal geen verbinding was. Kennelijk zijn de voornoemde problemen niet voorbij.

Hoewel ik betwijfel of de verhalen op dit forum representatief zijn twijfel ik toch om mijn KPN telefonie en ADSL abonnement te vervangen door Ziggo alles in een plus (20/3). Hoewel duurder is KPN glasvezel (FTTC beschikbaar in mijn regio) wellicht een beter/betrouwbaarder alternatief (telefonie en internet tot 30/3).
 
Dus met andere woorden de Pc altijd opstarten in Veilige Modus met netwerk ondersteuning, laat me niet lachen het hoort in gewone modus goed te zijn.
Ik zit hier als sinds april al met een lekke las op 7 meter uit mijn gevel met als gevolg een internet snelheid die veel weg heeft van een jojo Ziggo weet ervan maar legt het vervolgens bij de BAM neer dat er niks word gerepareerd.
En dan ga je vertellen dat voor iedereen de problemen opgelost zijn door de PC in veilige modus op te starten.

Vaak is het zo dat door de gebruiker geinstalleerde programma's en tools als antivirus/firewall/portblokkers e.d. de verbinding beinvloeden. Los van het feit dat je verbinding gewoon goed moet zijn kan je een speedtest het beste uitvoeren op een pc welke in veilige modus is opgestart.
Bij sommige USB adapters is dit (al) te zien in de ping tijden tussen V-M en Windows normaal.
Dit staat los van COAX kabel lekkages bij jou in de straat oid....

Nu ik je berichten (en van anderen) weer lees moet ik je helemaal gelijk geven.
Op het moment dat ik mijn bericht typte was mijn verbinding weer helemaal bagger het was dan ook meer mijn frustratie die ik van me aftypte dan dat het echt reageren op je bericht was.
Veilige modus of gewone modus kan heel veel verschil maken en daar stond ik op dat moment niet bij stil.
Blijft het feit dat mijn verbinding een jojo is en dat ik maar moet afwachten tot ze een keer zin hebben de boel te repareren.
 
Na een poosje dit item gelezen te hebben heb ik ter controle even zelf een speedtest uitgevoerd maar dan met A-in-1 Extra. Ik heb geen klachten behalve dat ik zo nu en dan (om de 3 dagen) mijn modem moet resetten en ook de router even spanningloos moet maken om weer een internetverbinding te krijgen.

Maar als het loopt, dan loopt het ook goed.



Ter controle;



Config: i7 920 op 3.3GHz Vista Ultimate x64, AVG Free, Netgear WNDR3300
 


Sinds half augustus de volle 20mb behaald tot 1 september.
Nu schommelt het zeer bedroevend heen en weer.
Heb alles in 1 plus.

Een kwartiertje later ziet het er zo uit.
Ter info: Het moet 20 MB zijn
 
leuk hoor 50Mbit/s....als het werkt!

Ik heb sinds deze maand ook die nieuwe modem en vind het super dat alles een stukje sneller wordt,maar ik zou het nog prettiger vinden als het nog werkt ook.
Ik heb een all in 1 extra abbonement.
Vaste pc draadloos komt niet verder dan 9.9Mbit/s en mn nieuwe laptop niet verder dan 19.9Mbit/s.
aan de kabel haalt hij de 48Mbit/s wel.
Monteur is geweest...conclusie is,het schijnt dat het aan mn netwerk instellingen ligt.
Heb ook een nieuwe router(sitecom 300n wireless),werkt goed maar als het probleem hier in zit,dan zou ik niet weten welke instellingen.
ik zou moeten veranderen.
Ik zou niet weten wat ik aan mn netwerk instellingen van mn pc zou kunnen veranderen,ik heb daar nog nooit iets aan veranderd omdat het goed heeft gewerkt(ik ben ook maar een leek )
heeft iemand een goed advies voor mij
 
Ik heb sinds deze maand ook die nieuwe modem en vind het super dat alles een stukje sneller wordt,maar ik zou het nog prettiger vinden als het nog werkt ook.
Ik heb een all in 1 extra abbonement.
Vaste pc draadloos komt niet verder dan 9.9Mbit/s en mn nieuwe laptop niet verder dan 19.9Mbit/s.
aan de kabel haalt hij de 48Mbit/s wel.
Monteur is geweest...conclusie is,het schijnt dat het aan mn netwerk instellingen ligt.

Je haalt de snelheid bekabeld, maar wireless niet.
Conclusie van de monteur lijkt mij juist. Als je bekabeld de snelheid haalt is er niets mis met het netwerk en/of apparatuur van Ziggo, maar zit het probleem in het wireless netwerk of een van de onderdelen daarvan.

Het verschil tussen de wireless aangesloten pc en laptop is ook nogal groot. Je hebt wel een N-router, maar zijn ook ook N-netwerkkaartjes die in de PC en laptop zitten?

Als een van beiden (of beiden) een G-kaartje erin heeft zitten dan houd dit met max 20Mbit wel op, veel meer hoef je van G-wireless niet te verwachten.

Vertel eens wat meer over de configuratie als je wilt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top