• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips CI+ Openstaande Issues

Status
Not open for further replies.
Er zijn nog meer aanbieders van DVB-C signaal op de wereld dan Ziggo. Ook in Nederland, maar zeker daarbuiten.
Ongetwijfeld. Maar het probleem dat er geen txt is (met de .58 firmware) treedt alleen op met een gecodeerd signaal via de DVB-C tuner als gedecodeerd wordt via CI+. Andere aanbieders van DVB-C hebben dit probleem dus ook als ze zich van CI+ bedienen. Caiway zal 't niet hebben omdat zij althans hun basispakket ongecodeerd doorgeven. Op ongecodeerde zenders (om. Ned 1 HD/SD en een aantal regionale zenders) heb ik óók met CI+ gewoon txt. Die zenders kan ik ook ontvangen zonder CI+-CAM. Hoe 't werkt met een Alphacrypt weet ik niet.
 
Ongetwijfeld. Maar het probleem dat er geen txt is (met de .58 firmware) treedt alleen op met een gecodeerd signaal via de DVB-C tuner als gedecodeerd wordt via CI+. Andere aanbieders van DVB-C hebben dit probleem dus ook als ze zich van CI+ bedienen. CAIWAY zal 't niet hebben omdat zij althans hun basispakket ongecodeerd doorgeven. Op ongecodeerde zenders (om. Ned 1 HD/SD en een aantal regionale zenders) heb ik óók met CI+ gewoon txt. Die zenders kan ik ook ontvangen zonder CI+-CAM. Hoe 't werkt met een Alphacrypt weet ik niet.
Klopt, maar de teletekst caching is bijvoorbeeld ook verbeterd in de .66. Dat merk je ook op ongecodeerde kanalen.
 
Ik weet niet of dit op de juiste plaats staat , sory als dit niet zo is.

Nog steeds staat er op de ziggo site geen melding welke Philips TV nu wel C+ gecertificeerd zijn.
Ikzelf wil net als andere met mij denk ik rond de feestdagen een niewe TV aanschaffen.
Mijn oog is gevallen op een philips TV.
Verkopers in verschillende winkels vertellen dat er verschillende Philips tv s
wel gecertificeerd zijn maar nog niet door ziggo zijn vrijgegeven.
Zoiets staat er ook op de ziggo lijst.
Maar ik wil niet het risico lopen dat ik straks van ziggo te horen krijg hij stond niet in onze lijst dus ons treft geen blaam als het niet werkt.
Ziggo dwing klanten nu te kiezen uit de lijst die op hun site staat.
Weet iemand wanneer de Phillips toestellen door ziggo worden vrijgegeven ?
icon5.gif
icon5.gif
icon5.gif
 
gaan we het nog beleven voor de sint ?

vooral ondertiteling van scifi en zo missen we erg.

joehoe Ziggo en Philips ?
wanneer zit de nieuwe release in ons schoentje ?
 
Precies, dat is ook wat ik bedoel. Ik heb al ergens aangegeven dat ik eerder denk dat er met de ervaringen van ploffende 9000-TV's een .67 gemaakt, getest, gedistribueerd en evt. gecertificeerd wordt en dat op basis daarvan ook de lagere series aan de beurt komen. De .66 versie (voor de 9000) is nou ook niet bepaald hardstikke nieuw meer dus ook qua tijd is .67 (of nieuwer) al lang aan de beurt (tussen .58 en .66 zat ook maar een maand of zo). Als ik eerlijk ben en m'n ongeduld ff terzijde schuif heeft dat m'n voorkeur. Ook al zeggen sommige Philips-medewerkers dat .66 echt nog beschikbaar komt. We hebben toch zo langzamerhand wat dat betreft wel ervaring met de betrouwbaarheid (mate van geïnformeerdheid) van de Philips-klantenservice:!: En als je dat allemaal beziet is "binnenkort" dus een rekbaar begrip en probeer ik eerder het verwachtingspatroon wat te temperen dan "klagerig" over te komen.
.58 doet 't bij mij nog goed en als ik txt wil op RTL ga ik nog wel ff naar kanaal 2004.

Er is inmiddels al een .67 versie, maar daarin zijn de issues met de reboot en de CI+ niet in opgelost. Het wachten is dus op een versie .68 of hoger waarin deze finale verbeteringen wel zijn opgenomen.
 
anoniem

op dit ogenblik wordt de fw getest op de 9000 serie.
kan ik er van uit gaan dat het straks feilloos werkt op de lagere series zoals 5000 of moet dat dan ook nog worden getest ?

ik hou me aanbevolen om de versie voor de 5000 serie uit te testen.
zou al best interesse hebben in fw66
 
Uhh?, ging dit topic niet over "Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over CI+ geschikte TV's van dit merk"? Hou het daar dan ook bij svp. De offtopic bijdragen komen elders ook ruimschoots aan bod.
 
hartelijk dank en terug naar het onderwerp

M.h.d. aan de moderator voor de ingreep en de FW-discussie vervolgend:
- nu al ruim een week geen reboot gehad, wel soms verspringende beeldinstellingen (Lijkt me overigens geen CI+ issue).
Een aantal dagen geen authenticatiescherm bij het opstarten vanuit standby, nu recent weer terug. Vreemd dat dit scherm komt en gaat.....

- vandaag heb ik -voor alle zekerheid een dag voor het aflopen van de tweeweekse periode- de Ziggo smartcard alvast geregistreerd, inclusief de gewenste pakketkeuze. Effecten vlak na deze registratie op de Ziggo site:

a) soms langer "zender gecodeerd" onderin het beeld, waarna wel altijd herstel op de vrijgeschakelde ontvangst plaatsvindt (geen aan/uit nodig) Heeft dat met de uitgebreidere CAM/Ziggo interactie te maken?
b) soms wel zéér traag op de AB reagerende bediening bij stappen door het configuratiescherm en HD zender in beeld. Zappen tussen de zenders gaat nog steeds redelijk snel.
c) één enkele keer een hangende now/next balk, die door zender up, zender down weer verdween. Now/next is toch een belangrijke feature.
d) EPG staat op de keuze netwerk, niet TV. Ik denk dat dit wellicht positief uitwerkt op eventuele problemen. Ik heb NOOIT EPG problemen gehad..

Teletekst werkt en werkte altijd al foutloos, zij het dat sommige pagina's veel lichter zijn dan de andere, die in de normale achtergrond blijven staan.

Andere zaken zijn me niet opgevallen, overal ben ik best tevreden met FW66. Inmiddels heb ik een Philips BlueRay speler 7500SL aangesloten. Ook dit heeft geen negatieve effecten op de TV-werking uitgeoefend. Wel dezelfde situatie als met de TV: software update via het netwerk gaf géén actualisering, USB-update vanaf de site daarentegen juist wel.

Wat me wel is opgevallen, is dat deze speler nog een klassieke handleiding meegeleverd krijgt, terwijl de TV slechts een ingebouwde handleiding bevat. Printen ervan levert maar liefst 160 bladzijden op. Philips gaat daar -desgevraagd- geen verandering in aanbrengen. Toch zijn sommige eerdere door mij genoemde kleine issues te wijten geweest aan het niet kennen van alle bedieningsstappen (de handleiding moet van het beeld af voor de handeling plaatsvindt) . Met de pagina's in de hand komt dat minder voor.

Wordt vervolgd, :)

37PFL9604/12
Smit CAM
bijna 13 dagen sinds FW-update naar 66; slechts één plof/reboot
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top