• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Not open for further replies.
Ik denk dat ik hier wel de oorzaak van weet.
Ik heb in deze post al een aantal keer (waaronder ikzelf) gezien dat mensen last hebben van ineens op zwart beeld springen als ze gewoon tv aan het kijken zijn en dan even op en neer zappen het beeld weer terug komt.

Zou kunnen, in mijn geval is dat twijfelachtig. Tijdens het live kijken heb ik nog nooit gehad dat ie "op zwart" ging. Niet voor korte maar ook niet voor langere tijd.

De Humax heeft natuurlijk geen zin om zwart beeld op te nemen want anders zou deze hele post ook overbodig zijn :schater:.

Zoals al vaker in de forum gesteld: Als Humax deze "oplossing" eruit zou halen, zou het probleem al een eind opgelost zijn.....
Blijft als een paal boven water dat Humax dit eigenlijk niet hoeft op te lossen. De 5050 is door Ziggo gecertificeerd en wordt (volgens eigen zeggen) 100% ondersteunt.
Op een uitgebreid geformuleerde klacht via de website van Ziggo heb ik in de afgelopen twee weken nog geen enkele reactie ontvangen.
Hoezo ondersteunen......:no:

Afgelopen drie dagen diverse opnamen gepland gehad. ALLEMAAL mislukt!
Meerdere keren lagen de opname tijdstippen dicht na elkaar of waren zelfs overlappend. Zou toch denken dat ie dan wel een keer een verse key had gekregen.....
Ik had wel alle "work arounds" eruit gehaald. Gewoon om eens te kijken hoe de vlag er nu voor staat. Helaas......:cry:
Gisteravond bij het voor het eerst opstarten van de 5050 overigens geen foutmelding (E19 o.i.d.) in beeld gehad.
Straks de work arounds er maar weer in zetten :roll:

Wat me opvalt is dat er qua techniek v.w.b. de key e.d. nog veel wordt gegist of in ieder geval onduidelijkheid bestaat.
Dit forum zou in mijn ogen een stuk structureler en doeltreffender zijn als één van de Ziggo medewerkers eens wat meer duidelijkheid zou verschaffen. Is toch een kleine moeite om bijv. duidelijk te vertellen hoe het nou zit met die key's. Proef ondervindelijk hebben we hier al vast gesteld dat de verversing ong. om de 6 uur gebeurt. Maar IS dat zo?
Waarom is dit opname probleem in het ene gebied groter dan het andere?
En wat doet Ziggo op dit moment met dit probleem???
Ja ja, ik heb het gelezen, ze "testen".
Lijkt me veel zinniger om wanneer je als service provider een (of meerdere) instellingen veranderd en deze blijken in de praktijk niet goed te werken, deze wijzigingen direkt terug te draaien en dan in test opstellingen naar een nieuwe oplossing voor HUN wensen te zoeken.
Als ze het op DIE manier zouden oplossen, zou Ziggo SERVICE-provider zijn....

Ik ga een tukkie doen, misschien doet ie het straks wél.... :schater: :sleep:
 
Bij mij staat er gewoon "Opname mislukt" en dan als enige optie "Wis".
Als ik via de FTP kijk hoe groot de bestanden zijn, is het hooguit 5MB wat hij opgenomen heeft. De grootte is niet altijd hetzelfde.

Situatie hier (Beverwijk, ex-Casema) is ook zo. Alleen de "WIS" knop is in beeld.
 
Probleem hb ik ook gehad.
Melding bij weergave: "opname versleuteld weergave niet mogelijk
Is naar Humax gewwest voor reparatie. Kreeg uiteindelijk een nieuwe. hierna geen problemen meer

Het vermoeden dat het probleem van de foute opnames bij Ziggo ligt (en dat denk ik nog steeds) wordt dan in jou geval weer onderuit gehaald. Duurde het lang voordat je de nieuwe 5050 kreeg, en was het de leverancier of Humax die besliste dat je een nieuwe 5050 mocht ontvangen?
 
anoniem

Beste Anoniem,

Wat is momenteel de status van de klacht "bliksemschicht opneem probleem" / "E-19 melding"

Zodat geen workarounds zoals:
- altijd aan laten staan
- eerst 5 min NED 1 opnemen

tot het verleden behoren.....

Gelieve een reactie :thankyou: van Anoniem of ZIGGO
 
Beste Anoniem,

Wat is momenteel de status van de klacht "bliksemschicht opneem probleem" / "E-19 melding"

Zodat geen workarounds zoals:
- altijd aan laten staan
- eerst 5 min NED 1 opnemen

tot het verleden behoren.....

Gelieve een reactie :thankyou: van Anoniem of ZIGGO
Misschien helpt een PM...Personal Message :oops:
 
Humax recorder

Is dit probleem al opgelost ik overweeg een Humax 5050 decoder te kopen.
Ik net een HD televisie aangeschaft. Welk abonnement heb ik volgens jullie nu nodig?

ik hoor graag en bedankt voor de reacties.

Jan
 
Is dit probleem al opgelost ik overweeg een Humax 5050 decoder te kopen.
Ik net een HD televisie aangeschaft. Welk abonnement heb ik volgens jullie nu nodig?

ik hoor graag en bedankt voor de reacties.

Jan

Het probleem is nog niet opgelost, maar ik moet zeggen....met de workaround van 5 minuten NED1 opnemen heb ik vandaag GEEN MISLUKTE opnames meer gehad :) Het is misschien geen elegante oplossing, maar het werkt, en daarmee ben ik al blij.

Verder moet ik zeggen dat ik tevredener ben over de 5050 dan over de 9200, die nog veel meer nare dingetjes had (zoals die waardeloze USB2 transfer die op USB1 snelheid werkt, en steeds afbreekt als je PC maar even aan iets anders denkt)
Ik vind de LAN oplossing van de 5050 voor 99% geweldig (resumen van afgebroken download zou het 100% maken).

Jan, welk abonnement je nodig hebt hangt helemaal van je eigen smaak af. Daar kan niemand je bij helpen. Kijk gewoon even welke pakketten er aangeboden worden op de website van Ziggo. Ik heb zelf een HD-ready TV (Samsung LE32M6), en heb geen extra HD kanalen genomen. Maar dat Ned 1, 2 en 3 nu op HD werken, is wel leuk natuurlijk. :wink:
 
Dan zou je je ook kunnen afvragen waarom Ziggo dan tijdelijk niet alle abonnementen "gratis" doorgeeft. Dus zodat de E19 niet optreedt.
Dan zouden ze voor een oplossing kunnen gaan kijken waarom deze problemen zich nu ineens voordoen.

Ik denk en vind dat dit geen probleem voor ons als gebruikers mag zijn.

Uiteraard weet ik ook dat Ziggo dit niet zal doen maar ik denk wel dat er weer een heleboel tevreden klanten zijn. Vooral in het oude Casema en Multikabel gebied.

Zou Ziggo geluisterd hebben? :grin: Alles zenders worden "gratis" doorgegeven.
Op geen enkele zender momenteel E19 of een andere code.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top