K
KCB
Ik denk dat ik hier wel de oorzaak van weet.
Ik heb in deze post al een aantal keer (waaronder ikzelf) gezien dat mensen last hebben van ineens op zwart beeld springen als ze gewoon tv aan het kijken zijn en dan even op en neer zappen het beeld weer terug komt.
Zou kunnen, in mijn geval is dat twijfelachtig. Tijdens het live kijken heb ik nog nooit gehad dat ie "op zwart" ging. Niet voor korte maar ook niet voor langere tijd.
De Humax heeft natuurlijk geen zin om zwart beeld op te nemen want anders zou deze hele post ook overbodig zijn :schater:.
Zoals al vaker in de forum gesteld: Als Humax deze "oplossing" eruit zou halen, zou het probleem al een eind opgelost zijn.....
Blijft als een paal boven water dat Humax dit eigenlijk niet hoeft op te lossen. De 5050 is door Ziggo gecertificeerd en wordt (volgens eigen zeggen) 100% ondersteunt.
Op een uitgebreid geformuleerde klacht via de website van Ziggo heb ik in de afgelopen twee weken nog geen enkele reactie ontvangen.
Hoezo ondersteunen......:no:
Afgelopen drie dagen diverse opnamen gepland gehad. ALLEMAAL mislukt!
Meerdere keren lagen de opname tijdstippen dicht na elkaar of waren zelfs overlappend. Zou toch denken dat ie dan wel een keer een verse key had gekregen.....
Ik had wel alle "work arounds" eruit gehaald. Gewoon om eens te kijken hoe de vlag er nu voor staat. Helaas......:cry:
Gisteravond bij het voor het eerst opstarten van de 5050 overigens geen foutmelding (E19 o.i.d.) in beeld gehad.
Straks de work arounds er maar weer in zetten :roll:
Wat me opvalt is dat er qua techniek v.w.b. de key e.d. nog veel wordt gegist of in ieder geval onduidelijkheid bestaat.
Dit forum zou in mijn ogen een stuk structureler en doeltreffender zijn als één van de Ziggo medewerkers eens wat meer duidelijkheid zou verschaffen. Is toch een kleine moeite om bijv. duidelijk te vertellen hoe het nou zit met die key's. Proef ondervindelijk hebben we hier al vast gesteld dat de verversing ong. om de 6 uur gebeurt. Maar IS dat zo?
Waarom is dit opname probleem in het ene gebied groter dan het andere?
En wat doet Ziggo op dit moment met dit probleem
Ja ja, ik heb het gelezen, ze "testen".
Lijkt me veel zinniger om wanneer je als service provider een (of meerdere) instellingen veranderd en deze blijken in de praktijk niet goed te werken, deze wijzigingen direkt terug te draaien en dan in test opstellingen naar een nieuwe oplossing voor HUN wensen te zoeken.
Als ze het op DIE manier zouden oplossen, zou Ziggo SERVICE-provider zijn....
Ik ga een tukkie doen, misschien doet ie het straks wél.... :schater: :sleep: