• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Not open for further replies.
Ook nog een vraag voor mensen die het probleem wel hebben:

Zien jullie ook altijd (of na een aantal uren 'uit') een E-19 als je de ontvanger aanzet op een ander kanaal dan ned-1, of is het alleen bij de automatische opnames ?

Ik dacht eerst dat ik geen last had van dit probleem, maar een opname van afgelopen donderdag is bij mij mislukt door dit verschijnsel. Misschien omdat de ontvanger een tijdje niet gebruikt was. Bij mijn andere opnames was dat meestal tijdens het kijken of vlak daarna en had ik nooit problemen.
 
Ook nog een vraag voor mensen die het probleem wel hebben:

Zien jullie ook altijd (of na een aantal uren 'uit') een E-19 als je de ontvanger aanzet op een ander kanaal dan ned-1, of is het alleen bij de automatische opnames ?

Ik dacht eerst dat ik geen last had van dit probleem, maar een opname van afgelopen donderdag is bij mij mislukt door dit verschijnsel. Misschien omdat de ontvanger een tijdje niet gebruikt was. Bij mijn andere opnames was dat meestal tijdens het kijken of vlak daarna en had ik nooit problemen.

wij hebben idd soms als we de humax inschakelen dat ie dan de melding geeft.
 
Ook nog een vraag voor mensen die het probleem wel hebben:

Zien jullie ook altijd (of na een aantal uren 'uit') een E-19 als je de ontvanger aanzet op een ander kanaal dan ned-1, of is het alleen bij de automatische opnames ?

Ik dacht eerst dat ik geen last had van dit probleem, maar een opname van afgelopen donderdag is bij mij mislukt door dit verschijnsel. Misschien omdat de ontvanger een tijdje niet gebruikt was. Bij mijn andere opnames was dat meestal tijdens het kijken of vlak daarna en had ik nooit problemen.
jep de e-19 melding is zichtbaar als de decoder b.v. een dag +/- 15-20 uur uitgestaan heeft. Hierdoor mislukken de opnames. Volgens mij gaat dit in de toekomst een steeds groter probleem worden aangezien er meer en meer PVr's gelanceerd worden. De klacht melden bij de helpdesk resulteerd keer op keer in belachelijke vragen en oplossingen zoals bekabeling inkorten resetten etc etc.
Ik vraag me af of deze klachten uberhaupt serieus genomen worden, het probleem is bekend en de oorzaak waarover archie berichtte is aannemelijk , in hoeverre dit een verkeerde inplementatie van de dvb specificaties is daar heb ik de expertise niet voor. Misschien dat een belletje/gezamelijke brief naar de consumentenbond Ziggo doet wakker schudden.
 
Ik vraag me af of deze klachten uberhaupt serieus genomen worden, het probleem is bekend en de oorzaak waarover archie berichtte is aannemelijk , in hoeverre dit een verkeerde inplementatie van de dvb specificaties is daar heb ik de expertise niet voor. Misschien dat een belletje/gezamelijke brief naar de consumentenbond ziggo doet wakker schudden.

Volgens mij is het geen 'verkeerde inplementatie van de dvb specificaties' maar iets wat onze kabelboer zelf doorvoert en wat ook legitiem is. Wat ze daarbij even vergeten is dat 1 of meerdere 'gecertificeerde' ontvangers daar wat minder mee om kunnen gaan. Terugdraaien van wat ze willen heet dan een fix.
Correct me if I'm wrong.

Gert.
 
Ik vraag me af of deze klachten uberhaupt serieus genomen worden

Zoals je zelf gelezen hebt wel, er werd door Anoniem in dit topic al een paar keer gemeld dat er opnieuw naar gekeken wordt.

Het lijkt overigens of er in @home gebied niemand last van heeft dus zou het ook nog iets anders kunnen zijn wat alleen in Casema/Multikabel gebied speelt.
 
Willen de personen die in Ziggo/Casema gebied wonen en deze problemen ervaren eens aangeven welke smartcard zij gebruiken in de iHDR-5050C? Is dat de oranje Ziggo smartcard, de blauwe Ziggo smartcard of één van de oude Casema smartcards?

Ook is het mogelijk interessant om te weten op welke kanalen de opnames vanuit standby mislukt zijn. Misschien is daar dan een patroon in te ontdekken. En uiteraard is het interessant om te weten op welk kanaal de ontvanger stond in standby stand tot het moment dat de opname vanuit standby stand gemaakt werd. Voor alle duidelijkheid, de ontvanger zal minimaal een uur of zes standby hebben moeten gestaan voordat een opname gemaakt wordt vanuit de standby stand wil die E19 toestand van toepassing zijn.
 
Ik heb een aansluiting bij CAIW en de enige keer dat ik een e- melding heb gehad is aan het einde van de preview periode van film1, ik heb nog nooit een fout melding gehad of een mislukte opname:applause:, en als ik dit zo volg maakt ziggo er wel een potje:no: van, het kan ook (caiw) goed functioneren.
 
Bedankt ArChie voor je informatie.

Als dit juist is dan snap ik niet waarom de pvr 2x per uur een update krijgt. Waarom niet dan maar 1x per 6 uur ???

Verder zou een Betere workaround dan 1x 24 uur zijn ipv 6 uur. Aangezien de meeste personen wel 1x per dag tv kijken en de pvr aanzetten kan je dan ook deze sleutel verversen. Hierdoor kan het vrouwtje gtst en zo dagelijks zien ipv missen == :) vrouw. Denk dat je hierdoor 90% van de gebruikers een stuk blijer zal maken.

Ik neem aan dat de sleutel gepushed wordt naar de ontvangers en dat de ontvanger niet een soort pull request kan doen en dat dit de reden is voor de 30 min? (Dan vingers over elkaar en hopen dat ze het ontvangen) ?

Even wat speculatie....

Bij aanzetten komt bij mij regelmatig de E19 melding voor. Switchen van zender helpt dan. Mijn Humax staat normaal in low-power standby.

Het lijkt erop dat de Humax aan de ene kant de key(s) wel heeft, maar ze even "kwijt" is, om het maar zo te noemen. Want ik neem niet aan dat de keys zovaak langskomen dat die paar secondes genoeg zijn.

Ik zou graag wat meer informatie hebben over hoe deze key updates normaal werken.

De vraag rijst: hoevaak worden keys verzonden, en hoe lang zijn ze geldig? Dat laatste lijkt 6 uur te zijn.

Als keys iedere minuut langskomen, dan is zou de --UPDATE- actie ze altijd wel moeten oppikken. Als het bijvoorbeeld 1x per uur is, dan kan ie ze makkelijk missen.

Als ik de keyupdate procedure zou maken, zou ik denk ik in --UPDATE-- mode gaan net zolang tot ik weer verse keys heb, en vervolgens weer gaan slapen voor een periode van zeg half de key geldigheidsduur.

Anyway, ik ben blij dat dit probleem nu serieus bekeken wordt door Ziggo.

Als het werkelijk zo is dat dit probleem zich alleen voordoet in bepaalde regios, dan biedt dat hoop ik een aanknopingspunt.

En een les voor Ziggo: test je spullen in ALLE regios.
 
Willen de personen die in Ziggo/Casema gebied wonen en deze problemen ervaren eens aangeven welke smartcard zij gebruiken in de iHDR-5050C? Is dat de oranje Ziggo smartcard, de blauwe Ziggo smartcard of één van de oude Casema smartcards?

Ook is het mogelijk interessant om te weten op welke kanalen de opnames vanuit standby mislukt zijn. Misschien is daar dan een patroon in te ontdekken. En uiteraard is het interessant om te weten op welk kanaal de ontvanger stond in standby stand tot het moment dat de opname vanuit standby stand gemaakt werd. Voor alle duidelijkheid, de ontvanger zal minimaal een uur of zes standby hebben moeten gestaan voordat een opname gemaakt wordt vanuit de standby stand wil die E19 toestand van toepassing zijn.

Ik zit in het mutikabel gebied en heb een @home smartcard.

Nu heb ik nog een ongebruikte oranje Ziggo smartcard liggen. Misschien moet ik die maar eens erin doen. Dan krijg ik denk ik wel weer een preview periode, maar daarna kan ik kijken of het verschil maakt.

Het enige patroon wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat opnames vanuit low-power standby vrijdag vaker (of misschien wel altijd? mis gaan). Timer opnames heb ik alleen op Ned 3 staan, dus ik kan weinig over andere zenders zeggen. Ik heb niet bijgehouden welke zender geselecterd was op het moment dat er naar stadby geschakeld werd.
 
Bij aanzetten komt bij mij regelmatig de E19 melding voor. Switchen van zender helpt dan.

Er is al eerder aangegeven dat switchen niet echt helpt, maar jou (en mij) als gebruiker iets te doen geeft, terwijl de humax de key's alsnog synchroniseert. Hierdoor hebben we het idee dat we het zelf oplossen :mrgreen:.
Als je niets doet, dan zal de E-19 melding ook verdwijnen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top