• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

inloggen in modem

Status
Not open for further replies.
Tja, mijn schoonzoon is ook ICT er en die heeft iets met een naald ingedrukt zodat de modem gereset wordt en hij een nieuw wachtwoord kon aanmaken. Hoor je dan toch te weten :mrgreen:

Dat was dan een Ubee 3200 hoor.

Meer is er bij mij ook niet gebeurd, maar in de tijd dat het heel slecht ging ben ik wel dingen gaan uitproberen zoals firewall uitzetten. Die staat inmiddels weer aan. Het kanaal veranderen en het zoeken naar eentje die goed werkte was voor mij de oplossing en heeft het probleem van terugzakkende snelheid opgelost. Daarvoor moet je toch de modem in kunnen en dat was de eigenlijke vraag toch? Dat mensen er niet in konden.


De ubee evw3200 (modem/router) heeft een usercode/password voor het router gedeelte en dat zal na de harde reset inderdaad weer teruggezet worden naar Ziggo/draadloos.
Daar hoor je als klant/gebruiker ook iets mee te kunnen doen

Hier in dit topic wordt gesproken over een motorola (alleen modem) en ubee evm3200 (ook alleen modem).
Iets met appels en peren ...
 
Last edited by a moderator:
Als ik dat niet had vermeld dat ik het over een Ubee had, had je gelijk dus jouw reactie was hier niet nodig. :pompom:
 
Als ik dat niet had vermeld dat ik het over een Ubee had, had je gelijk dus jouw reactie was hier niet nodig. :pompom:

Dan nog steeds reageer jij met een Ubee evw3200 (modem/router) en werd er hier eerder over een Ubee evm3200 (alleen modem) gesproken.
Ziggo heeft voor de evm3200 het password van de advanced pagina veranderd.
 
Dan nog steeds reageer jij met een Ubee evw3200 (modem/router) en werd er hier eerder over een Ubee evm3200 (alleen modem) gesproken.
Ziggo heeft voor de evm3200 het password van de advanced pagina veranderd.

Met de evw waren er ook mensen (waaronder ik) die er niet meer in konden vandaar de (harde) reset.
 
Nogmaals: die harde reset werkt alleen bij de evw3200 en niet bij de evm3200

Oke, mijn problemen zijn in ieder geval opgelost al voor de update en ik antwoordde eigenlijk meer op de vraag van snelle Jelle waarom we zonodig toegang tot de modem willen hebben. :rolleyes:

Vrijdag wordt hier glasvezel doorgetrokken naar mijn meterkast maar ik heb geen enkele reden meer om te veranderen van provider, wat ik ook liever niet deed.
 
Oke, mijn problemen zijn in ieder geval opgelost al voor de update en ik antwoordde eigenlijk meer op de vraag van snelle Jelle waarom we zonodig toegang tot de modem willen hebben. :rolleyes:

Vrijdag wordt hier glasvezel doorgetrokken naar mijn meterkast maar ik heb geen enkele reden meer om te veranderen van provider, wat ik ook liever niet deed.

Het gaat mij ook niet om de EVW3200 modem, daarvan begrijp ik best dat je wilt kunnen inloggen, en dat is ook niet iets wat niet mag. Van alle overige, niet WiFi modems snap ik niet waarom je zou willen inloggen... en zoals TheGrouch al zegt, dit is appels met peren vergelijken... :)
 
Last edited by a moderator:
ik heb het cisco modem, en ook daar kan ik niet op inloggen hoor.

heb het ip adres ingevoerd, maar kom er gewoonweg niet in.

arno
 
Zover bij mij bekend kun je er alleen een bepaalde frequentie in wijzigen (wat kan resulteren in een slecht tot niet werkende verbinding) en je kunt de modem enigzins uitlezen. Verder niets. Waarom zou je er toegang tot willen hebben?

Daarnaast snap ik natuurlijk dat de reactie van de klantenservice erg hard overkomt, waarvoor ik dan namens Ziggo mijn excuses voor wil aanbieden.

op het motorola modem: SBV5120E KON je tevens de dhcp-server aan/uitzetten ..
 
ik heb het cisco modem, en ook daar kan ik niet op inloggen hoor.

heb het ip adres ingevoerd, maar kom er gewoonweg niet in.

arno

Is dat een WiFi modem/router of gewoon een modem?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top