• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Groen beeld

Status
Not open for further replies.
Ik wou even melden dat ik er vandaag voor de eerste keer last van heb.
Eerder NOOIT een groen beeld gezien, zelfs niet heel even (en ik heb de Humax nu een maand of 4 denk ik).
Ik hoop wel dat dit de eerste en laatste keer was, want vrolijk wordt je er niet van.

En kan dit bericht letterlijk overnemen inmiddels...vandaag voor het eerst dit verschijnsel bij een ongeveer even oud apparaat.
Hoop niet dat het vaker gaat gebeuren....:?

Was overigens verholpen na één keer uit-/ aanzetten.
 
Dat doe ik toch maar niet (ik heb het probleem sowieso niet, maar toch) want de kwaliteit is bij mij met een componentenkabel echt een heel stuk minder dan met HDMI.
De handleiding zegt dat trouwens ook in hoofdstuk 2.1 op blz. 15:
De HDMI-verbinding is een speciale interface die voor de hoogste beeldkwaliteit zorgt


Dan ben je vast in de war met composiet.
Want een goede componentenkabel kan zeer goed met hd ready tv overweg dus 720P en 1080I .
Aangezien er in nederland geen hogere resoluties te zien zijn op de buis maakt dit geen verschil in beeldkwaliteit.
Daarbij is het leuk dat de fabrikant erbij zet dat hdmi de beste beeldkwaliteit geeft.
Maar dat geld natuurlijk aleen als de hoogste resolties ook worden aangeboden.
Daarbij is de kwaliteit juist bagger aangezien er ontzettend veel problemen zijn met hdmi.
Kennelijk is het moeilijk voor de heren fabrikanten om op elkaar af te stemmen zoals gewoonlijk.
De klant is weer een de dupe.
Zolang er geen echte hd content wordt aangeboden is component verreweg de beste en meest stabiele aansluiting.
In de tussentijd mogen de fabrikanten van diverse apparaten wat mij betreft wel eens met elkaar in conclaaf gaan.
 
Hallo Roxy,

Ik heb ook een Sony Bravia, maar de eerste 7 maanden heb ik totaal geen last gehad van het groene beeld. Maar bij mij flakkert het eerst ook nog eens zeer storend voordat het groen overslaat.

Heel verdacht dat veel mensen hier plotseling last van krijgen.

Ook bij mij gisteren voor het eerst (sinds aankoop in maart) het groene knipperende beeld. TV (Samsung) uit /aanzetten helpt niet, Humax uit / aanzetten (ik heb powersave aan) helpt wel.

:sad:
 
groen scherm

Sinds 1 week in het bezit van een humax 5000. Van het begin probleem met groen scherm. Na opstarten humax na 10 seconden wordt scherm groen. Had een monteur besteld om alles te laten installeren. Deze komt morgen. Zal eerst eens afwachten of hij een oplossing weet. Gezien alle andere berichten in dit forum ben ik helaas somber. Zullen in dus de strijd met Ziggo aan moeten gaan. Gezien het feit dat meerdere forumleden met verschillende televisies zelfde probleem hebben lijkt dit een probleem van de humax aan mij geleverd door Ziggo.
 
Sinds 1 week in het bezit van een humax 5000. Van het begin probleem met groen scherm. Na opstarten humax na 10 seconden wordt scherm groen. Had een monteur besteld om alles te laten installeren. Deze komt morgen. Zal eerst eens afwachten of hij een oplossing weet. Gezien alle andere berichten in dit forum ben ik helaas somber. Zullen in dus de strijd met Ziggo aan moeten gaan. Gezien het feit dat meerdere forumleden met verschillende televisies zelfde probleem hebben lijkt dit een probleem van de humax aan mij geleverd door Ziggo.


Is het nog gelukt met de monteur?
 
Heel verdacht dat veel mensen hier plotseling last van krijgen.

Ook bij mij gisteren voor het eerst (sinds aankoop in maart) het groene knipperende beeld. TV (Samsung) uit /aanzetten helpt niet, Humax uit / aanzetten (ik heb powersave aan) helpt wel.

:sad:

Zo lang er bij mij geen timer loopt kan ik het probleem oplossen door de unit een keer in standby te zetten maar her wordt echt erg als je op het zelfde moment een timer hebt lopen. Dan help in standby zetten ook niet meer dan moet ik echt de unit repoweren. Slechte zaak dit hoor. Timer weg en meer van dat soort dingen :no:

Werk zelf bij een bedrijf die satelleit ontvangers maken maar met dit soort bugs worden normaal gesproken toch vaak snel actie genomen. Het zou Ziggo/Humax sieren als ze in iedergeval iets van zich laten horen wanneer er een oplossing te verwachten is.

Ed
 
nog vaker groen beeld

Recent een nieuwe Panasonic TV aangeschaft. Nieuwste van het nieuwste. Ook met deze TV regelmatig groen beeld. In eerste instantie hielp TV uitzetten en vervolgens weer aanzetten. Gisteren kreeg ik het groene beeld absoluut niet weg en kon ik dus geen TV kijken. UItzetten van de Humax (die wat aan het opnemen was) was de enige oplossing. Enige seconden beeld, toen geen de Humax 'smart' opnemen (zal wel hervatten zijn), ging het beeld flikkeren en was het weer groen! Om gek van te worden. Weer de Humax moeten uitzetten, voordat het probleem opgelost was. Ik moet nog onderzoeken of deze fout die nu voor het eerst optrad iets te maken heeft met het feit dat ik de Humax uit standby wilde halen terwijl hij twee programma's aan het opnemen was.
Ik begrijp steeds minder van het probleem. Deze TV schakelt automatisch opde juiste HDMI ingang ovet, toont het opstart beeld van de Humax in de juiste resolutie en gaat dan pas over op groen beeld. Ik hoop echt dat HUmax eindelijk eens met een oplossing komt in plaats van die 'crap' op de website dat de TV waarschijnlijk niet om kan gaan met gecodeerde uitzendingen en het upgraden van de TV op de laatste firmware. Het ligt duidelijk aan de Humax en ik vind dat een oplossing akelig en schandalig lang duurt!:cry:
 
zelfde probleem

Sinds eergister nieuwe Philips Tv en de 5050. Zelfde probleem, soms start hij op met een groen scherm soms met een flikkerend groen scherm.

Een keer de 5050 uit even wachten en weer aan helpt gelukkig. Maar het is heel knullig vind ik.

Vandaag bij leverancier geweest. Die vertelde dat het probleem bij Humax ligt. Hij wilde een ander apparaat leveren, 99% kans dat het probleem blijft, ook wilde hij een andere HDMI kabel erop zetten, maar er zit een goede kabel op. Mogelijk zou het overschakelen naar HDMI poort twee helpen. Er waren volgens hem heel veel mensen met dit probleem.

Ik heb Humax 2 keer proberen te bellen vanmiddag om 3 en 4 uur. Kreeg een bandje dat ze niet open waren. Kan mij dat voorstellen :wink:
 
Wilde mij een 5050 aanschaffen, maar als ik alle problemen hier weer lees, dan hou ik voorlopig mijn geld nog maar even in de knip.
Heb al een Samsung 360 die bagger is met HD, dus deze ellende wil ik er niet nog bij hebben.

Kennen ze bij Ziggo en toeleveranciers van apparatuur geen fatsoenlijk beta test team?????
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top