• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

eigen mailserver / poort-25

Status
Not open for further replies.
Er bestaan *voldoende* ISP's die geen porten dichtzetten -> Dus je beslist zelfs, of je een geblokkeerde poort wilt accepteren.
Je hoeft het niet te accepteren.

Ik had dit problem al een vrij lang tijd geleden bij Quicknet NL (van deze tijd ook nog dit forums account!).

Ik ben dan gewoon overgestapt na Abel en de eigen mailserver werkte zonder relay oplossingen (die allemaal extra problemen maken - backscatter bij een bounce etc.).
Ik kon niet alleen mail op poort 25 ontvangen, maar ook sturen. Mijn IP stond nooit in een RBL en was niet even als dyn-IP gelist, dus werkte net zo alsof ik een root server had staan. Geen verschil met een commercieel mailserver, geen max. 50 MB en geen andere beperkingen dan wat ik zelf ingesteld had.

Nadat Abel dan failliet ging, was het twee keer de IP in mijn DNS overzetten en het ging alles weer bij Telfort verder.
Ook deze IP is nu in geen enkel RBL, nog als dyn-IP nog anders gelist. Dus gelukkig weer geen probleem.
Bij Telfort is het wel opletten, omdat sommige van hun dyn-IPs als dyn-IPs gelist staan, en dan krijg je problemen, email te versturen.

Veel SMTP servers laaten namelijk geen emails van IPs, die als dynIPs gelist staan, binnen. Hier moet je vooral PBL.spamhouse checken en als het mogelijk is je IP uit de dynIP list haalen.
Dit is niet altijd mogelijk - hangt van je ISP af.
 
Hi!

Hoi Raymond,

Die verwijderd mogen worden zijn:
lcars-terminal.net
vanstralen.org
Welke nog wel draaien maar nu niet meer werken zijn:
lcars-terminal.com
renr-id.nl

Alvast bedankt voor de hulp!

Removed.

Bye,
Raymond.
 
Verzoek

Hierbij wil ik graag ook heel vriendelijke vragen aan Raymond :)

Om mijn domein : eriontec.com
aan mijn ip adres te koppelen zodat ik ook gebruik kan maken van het multikabel mailrelay project.

Alvast Bedankt,

/Erik
 
Ik heb er ook nog 1 open staan en de eigenaar van het domein begint wat ongeduldig te worden. Staat in dit topic.
 
Hi!

Hierbij wil ik graag ook heel vriendelijke vragen aan Raymond :)

Om mijn domein : eriontec.com
aan mijn ip adres te koppelen zodat ik ook gebruik kan maken van het multikabel mailrelay project.

Alvast Bedankt,

/Erik

pm me maar wat gegevens ... domein naam enzo.

Bye,
Raymond.
 
Nu heeft de eigen mail server toch al heel lang goed gewerkt bij me..

Onlangs een nieuw IP gekregen van Ziggo en het feestje is over :cry:

Lokaal krijg ik al mn mail door.. van buiten af, van kantoor, hotmail enz niks meer sinds ik mn nieuwe IP heb

:cry: help?
 
Nu heeft de eigen mail server toch al heel lang goed gewerkt bij me..

Onlangs een nieuw IP gekregen van Ziggo en het feestje is over :cry:

Lokaal krijg ik al mn mail door.. van buiten af, van kantoor, hotmail enz niks meer sinds ik mn nieuwe IP heb

:cry: help?

Het kan een dag duren voordat het ip-adres geupdate is. Is het al langer geleden, probeer dan eens een PB te sturen aan raymond met je gegevens/domein en oude/nieuwe ip. Misschien kan hij wat zien.
 
Dat het een 24 tot 48 uur kan duren snap ik..

Ik praat over bijna een week nu..

heb Raymond al een PM gestuurd...

Is ook een domeintje bijgekomen :)

Ik wacht het een en ander nog rustig af..

Zal toch heerlijk zijn als Ziggo de service weer op actief zet ( officieel )
:wink:
 
ook geen mail

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het bos wordt ingestuurd door Ziggo. Sinds zaterdag komt er bij mij geen mail meer binnen. Bellen met de helpdesk wordt de 1e keer kort afgedaan met dat het niet ondersteund wordt, maar een poging later wordt ik wel vriendelijk te woord gestaan.
Mijn ip-adres wat achter mijn domein staat komt gelukkig overeen met mijn ip-adres naar hun zeggen. Dus ik verder zoeken en nu blijkt na een testje over mail en DNS dat het toch niet goed zit bij Ziggo?

"At least one nameserver is missing a reverse resource record."

Al mijn mx-records verwijzen naar multikabel en er is niets veranderd bij mij. Mijn server draait al 2 jaar via multikabel zonder noemenswaardige problemen. Inloggen op Mijn Ziggo heeft ook geen zin, want nergens kom ik meer iets over mijn domein tegen.

Zijn er nog suggesties of moet ik nu echt naar een andere provider?
 
Hi!

Hierbij wil ik graag ook heel vriendelijke vragen aan Raymond :)

Om mijn domein : eriontec.com
aan mijn ip adres te koppelen zodat ik ook gebruik kan maken van het multikabel mailrelay project.

Alvast Bedankt,

/Erik

Paar dagen weg geweest, stuur me even een PM dan kan ik het voor je activeren.

Bye,
Raymond.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top