M
mas-
Er bestaan *voldoende* ISP's die geen porten dichtzetten -> Dus je beslist zelfs, of je een geblokkeerde poort wilt accepteren.
Je hoeft het niet te accepteren.
Ik had dit problem al een vrij lang tijd geleden bij Quicknet NL (van deze tijd ook nog dit forums account!).
Ik ben dan gewoon overgestapt na Abel en de eigen mailserver werkte zonder relay oplossingen (die allemaal extra problemen maken - backscatter bij een bounce etc.).
Ik kon niet alleen mail op poort 25 ontvangen, maar ook sturen. Mijn IP stond nooit in een RBL en was niet even als dyn-IP gelist, dus werkte net zo alsof ik een root server had staan. Geen verschil met een commercieel mailserver, geen max. 50 MB en geen andere beperkingen dan wat ik zelf ingesteld had.
Nadat Abel dan failliet ging, was het twee keer de IP in mijn DNS overzetten en het ging alles weer bij Telfort verder.
Ook deze IP is nu in geen enkel RBL, nog als dyn-IP nog anders gelist. Dus gelukkig weer geen probleem.
Bij Telfort is het wel opletten, omdat sommige van hun dyn-IPs als dyn-IPs gelist staan, en dan krijg je problemen, email te versturen.
Veel SMTP servers laaten namelijk geen emails van IPs, die als dynIPs gelist staan, binnen. Hier moet je vooral PBL.spamhouse checken en als het mogelijk is je IP uit de dynIP list haalen.
Dit is niet altijd mogelijk - hangt van je ISP af.
Je hoeft het niet te accepteren.
Ik had dit problem al een vrij lang tijd geleden bij Quicknet NL (van deze tijd ook nog dit forums account!).
Ik ben dan gewoon overgestapt na Abel en de eigen mailserver werkte zonder relay oplossingen (die allemaal extra problemen maken - backscatter bij een bounce etc.).
Ik kon niet alleen mail op poort 25 ontvangen, maar ook sturen. Mijn IP stond nooit in een RBL en was niet even als dyn-IP gelist, dus werkte net zo alsof ik een root server had staan. Geen verschil met een commercieel mailserver, geen max. 50 MB en geen andere beperkingen dan wat ik zelf ingesteld had.
Nadat Abel dan failliet ging, was het twee keer de IP in mijn DNS overzetten en het ging alles weer bij Telfort verder.
Ook deze IP is nu in geen enkel RBL, nog als dyn-IP nog anders gelist. Dus gelukkig weer geen probleem.
Bij Telfort is het wel opletten, omdat sommige van hun dyn-IPs als dyn-IPs gelist staan, en dan krijg je problemen, email te versturen.
Veel SMTP servers laaten namelijk geen emails van IPs, die als dynIPs gelist staan, binnen. Hier moet je vooral PBL.spamhouse checken en als het mogelijk is je IP uit de dynIP list haalen.
Dit is niet altijd mogelijk - hangt van je ISP af.