Hannibal392
Forum Gebruiker
- Berichten
- 118
Beste mede Ziggo gebruikers,
Sinds een paar weken hebben wij van Ziggo een Connect Box gekregen. Echter twijfel ik of het allemaal wel goed gaat met het modem.
Ik merk dat de wifi verbinding zowat om de zoveel minuten wegvalt op mijn mobiele telefoon. Dit betreft een Samsung Galaxy J7 (2016). Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem in de 1e week al had.
Dingen die ik al heb geprobeerd op mijn telefoon:
- Het wifi netwerk van Ziggo laten vergeten door mijn telefoon. Vervolgens weer opnieuw de netwerksleutel invoeren. Geen idee of het toeval was, maar toen heeft de wifi verbinding het, zonder uitval, ongeveer 'n uurtje gedaan. Daarna begon het weer.
- De telefoon laten opstarten in de veilige modus om te kijken of een bepaalde app niet de boosdoener was. Dit bleek niet het geval te zijn, aangezien ik het probleem in veilige modus ook heb ondervonden.
Dingen die ik al heb geprobeerd op het modem:
- Het 5 GHZ netwerk uitgeschakeld, aangezien we dat toch niet gebruiken. Ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.
- Het wifi kanaal verandert naar kanaal 11 (op mijn telefoon heb ik met een app gezocht welk kanaal er bij mij in de buurt het minst druk is). Ook heb ik voor kanaal 11 gekozen, omdat kanaal 11 niet overlapt met de andere kanalen.
Tijdens deze 2 wijzigingen op het modem heb ik het modem telkens herstart via de webpagina van het modem, zodat ik zeker zou weten dat de instellingen correct worden toegepast.
Indien er afbeeldingen, etc. gewenst worden van het modem, gelieve dit aan te geven. Ook graag aangeven waarvan ik een screenshot van moet maken.
Met vriendelijke groet,
Hannibal392
Sinds een paar weken hebben wij van Ziggo een Connect Box gekregen. Echter twijfel ik of het allemaal wel goed gaat met het modem.
Ik merk dat de wifi verbinding zowat om de zoveel minuten wegvalt op mijn mobiele telefoon. Dit betreft een Samsung Galaxy J7 (2016). Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem in de 1e week al had.
Dingen die ik al heb geprobeerd op mijn telefoon:
- Het wifi netwerk van Ziggo laten vergeten door mijn telefoon. Vervolgens weer opnieuw de netwerksleutel invoeren. Geen idee of het toeval was, maar toen heeft de wifi verbinding het, zonder uitval, ongeveer 'n uurtje gedaan. Daarna begon het weer.
- De telefoon laten opstarten in de veilige modus om te kijken of een bepaalde app niet de boosdoener was. Dit bleek niet het geval te zijn, aangezien ik het probleem in veilige modus ook heb ondervonden.
Dingen die ik al heb geprobeerd op het modem:
- Het 5 GHZ netwerk uitgeschakeld, aangezien we dat toch niet gebruiken. Ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.
- Het wifi kanaal verandert naar kanaal 11 (op mijn telefoon heb ik met een app gezocht welk kanaal er bij mij in de buurt het minst druk is). Ook heb ik voor kanaal 11 gekozen, omdat kanaal 11 niet overlapt met de andere kanalen.
Tijdens deze 2 wijzigingen op het modem heb ik het modem telkens herstart via de webpagina van het modem, zodat ik zeker zou weten dat de instellingen correct worden toegepast.
Indien er afbeeldingen, etc. gewenst worden van het modem, gelieve dit aan te geven. Ook graag aangeven waarvan ik een screenshot van moet maken.
Met vriendelijke groet,
Hannibal392