• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Connect Box wegvallende wifi verbinding

Hannibal392

Forum Gebruiker
Berichten
118
Beste mede Ziggo gebruikers,

Sinds een paar weken hebben wij van Ziggo een Connect Box gekregen. Echter twijfel ik of het allemaal wel goed gaat met het modem.

Ik merk dat de wifi verbinding zowat om de zoveel minuten wegvalt op mijn mobiele telefoon. Dit betreft een Samsung Galaxy J7 (2016). Ik kan me niet herinneren dat ik dit probleem in de 1e week al had.

Dingen die ik al heb geprobeerd op mijn telefoon:

- Het wifi netwerk van Ziggo laten vergeten door mijn telefoon. Vervolgens weer opnieuw de netwerksleutel invoeren. Geen idee of het toeval was, maar toen heeft de wifi verbinding het, zonder uitval, ongeveer 'n uurtje gedaan. Daarna begon het weer.

- De telefoon laten opstarten in de veilige modus om te kijken of een bepaalde app niet de boosdoener was. Dit bleek niet het geval te zijn, aangezien ik het probleem in veilige modus ook heb ondervonden.

Dingen die ik al heb geprobeerd op het modem:

- Het 5 GHZ netwerk uitgeschakeld, aangezien we dat toch niet gebruiken. Ook dit heeft geen resultaat opgeleverd.

- Het wifi kanaal verandert naar kanaal 11 (op mijn telefoon heb ik met een app gezocht welk kanaal er bij mij in de buurt het minst druk is). Ook heb ik voor kanaal 11 gekozen, omdat kanaal 11 niet overlapt met de andere kanalen.

Tijdens deze 2 wijzigingen op het modem heb ik het modem telkens herstart via de webpagina van het modem, zodat ik zeker zou weten dat de instellingen correct worden toegepast.

Indien er afbeeldingen, etc. gewenst worden van het modem, gelieve dit aan te geven. Ook graag aangeven waarvan ik een screenshot van moet maken.

Met vriendelijke groet,

Hannibal392
 
Vaag probleem..

Controleer of de SSID van de connectbox niet per ongelukt meerdere keren in je telefoon staat.
Beste is eigenlijk om alle draadloze netwerken in je telefoon te 'vergeten' en even helemaal opnieuw beginnen.
Mogelijk heb je je ook wel eens aangemeld met SSID 'Ziggo' en raakt je telefoon in de war.

Wat je ook kunt proberen is om in de connectbox de SSID te wijzigen naar een nieuwe naam, en een nieuw wachtwoord.
 
En je hebt alle updates voor je telefoon?
 
Vaag probleem..

Controleer of de SSID van de connectbox niet per ongelukt meerdere keren in je telefoon staat.
Beste is eigenlijk om alle draadloze netwerken in je telefoon te 'vergeten' en even helemaal opnieuw beginnen.
Mogelijk heb je je ook wel eens aangemeld met SSID 'Ziggo' en raakt je telefoon in de war.

Wat je ook kunt proberen is om in de connectbox de SSID te wijzigen naar een nieuwe naam, en een nieuw wachtwoord.

Beste René,

Hoe controleer ik of de SSID van de Connect Box niet meerdere keren erin staat?

En hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon alle netwerken 'vergeet'?

Ik heb overigens nooit met het SSID Ziggo verbinding gemaakt. Ik weet dat dat van Wifispots is en dat gebruik ik niet. Wat ik overigens wel gebruik is 4G op de plekken waar geen wifi is (bijvoorbeeld bij iemand die geen wifi heeft).

Het wijzigen van de SSID en het wachtwoord zou ik het liefst willen doen als jouw andere mogelijke oplossingen niet werken.

Heel erg bedankt voor de reactie en ik zal zeker met een update komen!

Met vriendelijke groet,

Hannibal392
 
En je hebt alle updates voor je telefoon?

Ik heb net even gecontroleerd op updates en er is inderdaad een nieuwe update voor mijn telefoon.

Helaas kan ik die niet binnen halen in verband met de instabiele wifi verbinding. Morgen zal ik een MB of GB aanvuller kopen, zodat ik via 4G de update binnen kan halen.

Ook jij bedankt voor de snelle reactie!

Met vriendelijke groet,

Hannibal392
 
Hoe controleer ik of de SSID van de Connect Box niet meerdere keren erin staat?
En hoe zorg ik ervoor dat mijn telefoon alle netwerken 'vergeet'?
Dat staat meestal ergens bij de WiFi instellingen. Bij mij heet het 'opgeslagen netwerken'. Daar staat vaak een hele waslijst van netwerken waar je ooit verbinding mee hebt gehad. Ik heb wel eens gezien dat daar dubbele wifi netwerken in stonden waardoor de telefoon begon te 'klapperen'.

Maar die update heeft denk ik de meeste kans van slagen.
 
Als die update het probleem niet verhelpt, zal ik jouw oplossing eens uitproberen.

Met vriendelijke groet,

Hannibal392
 
Hier even een update:

Zojuist heb ik de Samsung Galaxy J7 (2016) bijgewerkt naar de laatste Android-versie (ongeveer 15 minuten geleden). Kortom: die is weer helemaal up to date.

Wat ik wel even moet melden is het feit dat ik vandaag ook nog een tijdje heb zitten internetten via wifi vóór de update (ongeveer 2-3 uurtjes, hooguit 4) en de wifi was opvallend genoeg maar 1 of 2 keer uitgevallen op de telefoon. Dit vind ik apart, aangezien het al die andere keren zowat om de 5 minuten was.

Nu zal ik de komende dagen zoveel mogelijk via wifi gaan internetten, om te kijken of het probleem is opgelost (ik hoop het wel, want dan is het in ieder geval niet de Connect Box).

Update volgt!

Met vriendelijke groet,

Hannibal392
 
Zoals belooft hier een update:

Ik heb nu een paar dagen zoveel mogelijk gebruik gemaakt van mijn wifi-verbinding op mijn telefoon. Sinds ik Android 7.0 erop heb staan, is er geen enkele uitval meer geweest. Ik denk dus dat dit het uiteindelijke probleem heeft opgelost.

Toch zou ik graag nog de signaalwaardes van de Connect Box hier willen plaatsen:


5Rs2jit.png



E58p4js.png



nFgGJoJ.png



l4RCcYu.png



ICV61H1.png



jfgdUkq.png



DuYBV4j.png


Hopelijk hebben jullie aan deze informatie genoeg.

Bedankt beiden voor het oplossen van mijn wifi uitval probleem!

Met vriendelijke groet,

Hannibal392
 
Terug
Bovenaan