• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco EPC3928AD ip adres veranderen

Status
Not open for further replies.
D

delimavi

Beste forumleden,

Ik heb pas een Ziggo abonnement waarbij ik een Cisco EPC3928AD heb gekregen. Zou graag de huidige ip adres (192.168.178.1) willen veranderen naar bijvoorbeeld 192.168.1.254.

Nadat ik inlog op de router kan ik de ip veranderen maar dan heb ik geen internet. Ook na opnieuw restart wil het niet lukken.
Wel kan ik met de nieuwe ip adres router inloggen maar geen internet
Zet ik hem terug naar 192.168.178.1 dan werkt internet wel weer.

Is dit een bekende probleem of doe ik iets fout?
kun je bij Ziggo zelf een firmware upgrade uitvoeren of doet Ziggo dat?
 
Zou eigenlijk gewoon moeten werken, lijkt me.
Weet je zeker dat je PC ook zijn IP en gateway mee verandert naar de nieuwe range? Bij mij gebeurt dat wel altijd vanzelf bij een gateway verandering, maar je weet nooit. Evt. nog tussenliggende switches even uit zetten.
 
kun je bij Ziggo zelf een firmware upgrade uitvoeren of doet Ziggo dat?
De verhalen die ik af en toe lees rond de cisco 3928 zijn gewoon bizar, net als deze.
De firmware kun je zelf niet upgraden, Ziggo doet dat via de coax.
 
ip adres had ik dus veranderd naar 192.168.1.254 en hij zat ook netjes in de ip range namelijk 192.168.1.11
ik wilde start iprange zetten op 192.168.1.1 maar hij sprong steeds terug naar 192.168.1.10

ik heb ziggo gebeld en ze konden me er weinig over vertellen, enigste wat ze konden doen was router op afstand een hard reset geven waardoor alle instellingen verloren zouden gaan. Geen probleem zei ik en op afstand hebben ze een eenvoudig reset uitgevoerd want alle instellingen die veranderd waren bleven hetzelfde. Zelf maar een hard reset uitgevoerd dmv pinnetje achter op de modem langer ingedrukt houden en toen was hij inderdaad terug op de fabrieksinstellingen. Ziggo nogmaals gebeld en ze konden me niet aan helpen en gaven me telefoon van Ziggo plus 0900-1876 (65 cent p/m)

Nog enig idee wat ik kan uitproberen want ben bang dat het een dure gesprek wordt.
Had gehoopt dat een firmwareupgrade of een instelling een oplossing voor me had kunnen zijn.
 
Ik zou niet bellen naar Service+, want die hebben ook geen oplossing.
Ik ben bang dat je het gewoon op moet geven.
 
dan kan ik beter mijn abonnement ontbinden want dit slaat werkelijk nergens op!
ook heeft de klantenservice mij verteld dat de ip adres wat mij toegekend wordt regelmatig veranderd dus geen vast ip adres, klopt dit?
Ik heb eerder diverse internet providers gehad en altijd vaste ip adres toegekend.
 
Je interne ip adressen veranderen zeker niet, die blijven op 192.168.178.x staan. Je externe ip adres kan veranderen, maar doet dat in de praktijk nooit. Dat laatste is trouwens hetzelfde als bij veel andere providers.
Je hoeft dus niet op te zeggen.

Als je perse een andere range interne ip adressen wilt, kun je een eigen router achter hangen.
 
externe ip adres bedoelde ik, voorheen had ik Online en ook Telfort en daar is mijn ip adres dus nooit veranderd.
een router achter bestaande Ziggo aansluiten is mijn laatste optie als ik niet tot een oplossing te weten kan komen.
 
Je externe IP adres staat helemaal los van het ip adres van je router. Dat ip adres wordt alleen intern gebruikt. Ook online en telfort hebben ook geen vaste externe ip adressen, maar ook daar geldt dat ze in de praktijk alleen veranderen als je er een andere router aan hangt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top