J
jojet
Hallo,
Ik zit in Hoofddorp en heb het volgende probleem (naast fluctuaties in snelheid maar dat terzijde).
Regelmatig stopt van het ene moment op het andere moment mijn internet. Deze problemen zijn ontstaan enige tijd na ontvangst van de nieuwe Arris modem. In het begin leek dit een kwestie van een keer in de week te zijn, nu heb ik al drie dagen achter elkaar gehad.
Ik heb drie verschillende routers geprobeerd (Belkin, Sitecom en Linksys) om de router uit te sluiten. Met elke router heb ik het zelfde probleem het lijkt dan ook voor de hand te liggen dat het aan de modem ligt. Elke keer als dit gebeurt heb ik wel mijn interne netwerk werkend. Ik kan ook keurig bij mijn router en als ik die via de web-interface herstart heb ik weer internet.
Volgens mij moet het dus aan de modem liggen of ben ik te voorbarig. Het lijkt erop dat de Arris modem telkens vanzelf herstart of nieuw ip-adres geeft of zo waardoor dus de router ook moet worden herstart om weer nieuwe verbinding te krijgen.
Zijn er mensen met dit soort klachten over de Arris-modem? Hoe kan ik zeker weten dat het ligt aan de Arris-modem, kan ik ergens een log uitlezen (ik kan de modem niet benaderen en als ik de coax-kabel eruit trek en opnieuw opstart kan ik het wel uitlezen maar de log van de arris webinterface ging bv niet veel verder dan 12 oktober vreemd genoeg). Elke keer als ik Ziggo bel doet de modem gewoon zijn werk en is er dus "geen probleem".
john
Ik zit in Hoofddorp en heb het volgende probleem (naast fluctuaties in snelheid maar dat terzijde).
Regelmatig stopt van het ene moment op het andere moment mijn internet. Deze problemen zijn ontstaan enige tijd na ontvangst van de nieuwe Arris modem. In het begin leek dit een kwestie van een keer in de week te zijn, nu heb ik al drie dagen achter elkaar gehad.
Ik heb drie verschillende routers geprobeerd (Belkin, Sitecom en Linksys) om de router uit te sluiten. Met elke router heb ik het zelfde probleem het lijkt dan ook voor de hand te liggen dat het aan de modem ligt. Elke keer als dit gebeurt heb ik wel mijn interne netwerk werkend. Ik kan ook keurig bij mijn router en als ik die via de web-interface herstart heb ik weer internet.
Volgens mij moet het dus aan de modem liggen of ben ik te voorbarig. Het lijkt erop dat de Arris modem telkens vanzelf herstart of nieuw ip-adres geeft of zo waardoor dus de router ook moet worden herstart om weer nieuwe verbinding te krijgen.
Zijn er mensen met dit soort klachten over de Arris-modem? Hoe kan ik zeker weten dat het ligt aan de Arris-modem, kan ik ergens een log uitlezen (ik kan de modem niet benaderen en als ik de coax-kabel eruit trek en opnieuw opstart kan ik het wel uitlezen maar de log van de arris webinterface ging bv niet veel verder dan 12 oktober vreemd genoeg). Elke keer als ik Ziggo bel doet de modem gewoon zijn werk en is er dus "geen probleem".
john