• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Probleem Usenet snelheid Ubee verholpen. Reset modem.

Status
Not open for further replies.
Ik zal morgenochtend de hele boel eens even resetten. Vandaag weer met de helpdesk gebeld omdat internet nog steeds af en toe wegvalt. Moet nu alles van stroom afhalen EN de coax kabel er opnieuw aanschroeven (net 3 weken geleden door monteur alles geïnstalleerd maar allee) en als het dan nog steeds gebeurt mag er een monteur komen.
Ben benieuwd....
 
Mijn verbinding is vanavond ook een gelijkenis met een vergezicht van de Alpen. Het leek zo mooi tot nu toe, maar ik constateer de hele avond al enorme schommelingen, van 23Mbit/s tot 48Mbit/s. Een half uur geleden het Ubee maar weer eens een reset gegeven, en daarna weer redelijk stabiel.
 
Terug bij Af.

Het downloaden uit nieuwsgroepen gaat weer net zo snel (langzaam)als voor de oplossing, nog langzamer zelfs.
Momenteel met payserver 1,25 MB/s
Vanmorgen helemaal geen internet, na modem reset zo snel als een slak, half uur later weer gereset toen ging het lekker snel zoals het hoord, behalve het downloaden van usenet is weer niks.
De Tcp/ipv6 server werk ook weer niet.
Of is het alleen maar bij mij?
 
Ik vindt wel dat de mod het vorige topic iets te snel heeft gesloten aangezien er toch nog mensen met problemen rondlopen die nu in een topic reageren wat eigenlijk bedoeld zou moeten zijn voor opgeloste problemen, stelregel zou moeten zijn week lang problemen opgelost dan topic dichtgooien, niet na een meldingen dat het verbeterd is, het is idd behoorlijk verbeterd maar er zijn nog genoeg nukken met de Ubee.
 
Inderdaad. Het positieve nieuws is dat de telefoon het hier nu helemaal doet. Het negatieve dat de Ubee vandaag weer uitviel, en dus geen internet EN geen telefoon. Klein verschilletje: Er knipperden twee lampjes op het modem, volgens mij de 2 van de telefoonaansluitingen ( de twee meest linkse). Dus nu mag ik een monteur laten komen. Joepie:evil:
 
Inderdaad. Het positieve nieuws is dat de telefoon het hier nu helemaal doet. Het negatieve dat de Ubee vandaag weer uitviel, en dus geen internet EN geen telefoon. Klein verschilletje: Er knipperden twee lampjes op het modem, volgens mij de 2 van de telefoonaansluitingen ( de twee meest linkse). Dus nu mag ik een monteur laten komen. Joepie:evil:

Hier van het ene op het andere moment geen internet meer. Alle lampjes brandden normaal op het modem, maar ip-adres was ineens 0.0.0.0. Na een reset weer internet, maar met een trage upload (2.2MB/s). Het leek zo goed allemaal.
 
Het fraaie is nu dat als je een reset gedaan hebt alles weer werkt. Bel je dan de helpdesk dan kunnen ze niks vinden en dus ook geen monteur sturen! Ik wordt dus gedwongen om mobiel te bellen als het modem er weer uitligt... ALS ze dan tenminste WEL wat kunnen vinden.:evil:
 
Ik vindt wel dat de mod het vorige topic iets te snel heeft gesloten aangezien er toch nog mensen met problemen rondlopen die nu in een topic reageren wat eigenlijk bedoeld zou moeten zijn voor opgeloste problemen, stelregel zou moeten zijn week lang problemen opgelost dan topic dichtgooien, niet na een meldingen dat het verbeterd is, het is idd behoorlijk verbeterd maar er zijn nog genoeg nukken met de Ubee.

Tot nu toe zijn het alleen Parel en Pierre_1 die daadwerkelijk aangeven dat de newsserver download bij hun nog niet altijd naar behoren is, anderen melden situaties die niet newsserver gerelateerd zijn (6Mbit ipv 50Mbit, spontaan resettend modem). Daar zijn volgens mij genoeg andere topics voor dan diegene die reeds is gesloten.
 
Tot nu toe zijn het alleen Parel en Pierre_1 die daadwerkelijk aangeven dat de newsserver download bij hun nog niet altijd naar behoren is, anderen melden situaties die niet newsserver gerelateerd zijn (6Mbit ipv 50Mbit, spontaan resettend modem). Daar zijn volgens mij genoeg andere topics voor dan diegene die reeds is gesloten.

Eens, Renatus. We moeten on-topic blijven. Ik hoop alleen wel dat Ziggo de 'achtergeblevenen' ook nog wil helpen. Het is blijkbaar voor een aantal klanten nog niet helemaal opgelost.

Ik vind het wel heel opvallend dat er dus geen Firmware-update is geweest voor het Ubee modem, ondanks dat dat wel gesuggereerd was hier! Er schijnt een landelijke netwerk-aanpassing zijn geweest.
 
Eens, Renatus. We moeten on-topic blijven. Ik hoop alleen wel dat Ziggo de 'achtergeblevenen' ook nog wil helpen. Het is blijkbaar voor een aantal klanten nog niet helemaal opgelost.

Ik vind het wel heel opvallend dat er dus geen Firmware-update is geweest voor het Ubee modem, ondanks dat dat wel gesuggereerd was hier! Er schijnt een landelijke netwerk-aanpassing zijn geweest.


Er is in het forum door aantal mensen geschreven dat Ziggo-mederwerkers hadden gezegd dat de problemen via een firmwareupdate zou worden opgelost. Nu is het natuurliijk heel goed mogelijk dat deze mensen niet een firmwareiupdate hebben bedoeld, maar een cmts (of iets dergelijks) verandering. Ik heb hogere snelheden dan voorheen, maar zowel draaloos als bedraad schommelingen in de waarden.
Maar weet niet of dit aan mijn Belkin 150N router ligt. De vervanger, de Netgear 3700 is vandaar opgestuurd, die zal ik in het weekend kunnen testen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top