• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen HDMI samsung dcb-h380r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je nou even mijn vragen hierboven leest, hoef ik die hier niet te herhalen.

Je enige vragen waren of het met een update op te lossen is en of het aan de hardware ligt. Verder zie ik geen verband met je overige posts dus wat deze update is is voor mij onduidelijk, dus nog eenmaal: welke update bedoel je?
 
Klopt, en dan gaat het natuurlijk om de ontvanger, waar daar lijkt het probleem te liggen.

Ja oke, maar hier is geen update voor beschikbaar :P

Ik ga ook maar eens verzoeken om de Humax dan denk ik...

In ieder geval bedankt
 
Ja oke, maar hier is geen update voor beschikbaar :P

Ik ga ook maar eens verzoeken om de Humax dan denk ik...

In ieder geval bedankt

Als je dat voor elkaar krijgt (het verzoeken om de Humax) dan wil ik dat graag weten. Dat schept namelijk een precedent en kunnen alle eigenaren van een Samsung met problemen in hun opstelling vragen om een Humax.
 
Als je dat voor elkaar krijgt (het verzoeken om de Humax) dan wil ik dat graag weten. Dat schept namelijk een precedent en kunnen alle eigenaren van een Samsung met problemen in hun opstelling vragen om een Humax.
Om te beginnen bij de bron: eerst moet Ziggo het probleem bij Samsung neerleggen. :sad::evil: Massaal verzoeken om ruilen tegen een Humax kan wellicht Ziggo dwingen in beweging te komen tegen Samsung. Er staat immers Ziggo op de doos!
 
Nieuwe update (v16) werkt?

Afgelopen weekend is een nieuwe update (v16) beschikbaar gesteld door Samsung. Deze heb ik een aantal keer getrecht te installeren. Dat ging elke keer fout met een invalid_sys_id.

Maandag ben ik gebeld of het probleem met de update nog bestond en ik kon dat bevestigen aangezien ik het vanaf 9 oktober meerdere malen heb geprobeerd. ¡Lekker getest die update!

Nu ben ik gisteren maar weer eens gaan proberen. Nieuwe update is erop geplaatst en de handshake problemen vanuit standby (of dubbele standby) schijnt te werken.

Anderen die deze ervaring ook hebben?
 
Afgelopen weekend is een nieuwe update (v16) beschikbaar gesteld door Samsung. Deze heb ik een aantal keer getrecht te installeren. Dat ging elke keer fout met een invalid_sys_id.

Maandag ben ik gebeld of het probleem met de update nog bestond en ik kon dat bevestigen aangezien ik het vanaf 9 oktober meerdere malen heb geprobeerd. ¡Lekker getest die update!

Nu ben ik gisteren maar weer eens gaan proberen. Nieuwe update is erop geplaatst en de handshake problemen vanuit standby (of dubbele standby) schijnt te werken.

Anderen die deze ervaring ook hebben?

Zojuist geprobeerd om de update binnen te halen.. Ook ik krijg invalid_sys.id en de decoder start dan door met de oude firmware..

Ik zal zometeen nog een paar keer proberen de firmware binnen te halen.

Gerard

Update: na nogmaals 4 x invalid_sys.id hou ik het voor gezien vandaag. De nieuwe firmware komt dus niet goed binnen of bevat fouten.

De mogelijkheid tot updaten van de firmware verschijnt overigens pas na een aantal keren opdracht te hebben gegeven om te gaan zoeken. De meeste keren geeft hij aan dat er geen update is.

Ik kijk maar weer verder met een component kabel. (die overigens niet in de doos zat maar wel in de handleiding genoemd word, dit terzijde)

Gerard
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een kennis dit probleem opgelost door er een losse HDMI switch tussen te zetten van Marmitek, de connect 310,kostte een paar tientjes maar hij heeft geen last meer en kan nu 3 extra apparaten aansluiten.
Mijn idee is dat het marmitek doosje minder kritisch is,en zelf wel zorgt voor een goede handshake.
Ik heb het ding besteld bij de lokale handyman die um in 3 dagen binnen had.
 
@G.bruiker:
Sorry, dat vind ik geen oplossing, hooguit een work-around.
Ik heb een Sony versterker van 600€ die voor mij hetzelfde moet doen (4xHMDI aansluiting), daar moet die Samsung gewoon mee om kunnen gaan, dat kan mijn media center, dat kan mijn blue ray en dat kan mijn DVD/HDD recorder.
Uit ervaring weet ik dat ook de Humax 5000 het als een zonnetje deed, tot die andere problemen kreeg.

Ik zal de update eens proberen, hopelijk lost het de problemen op... Het zou tijd worden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan