• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ftp upload naar Webspace werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad. Het met meerdere mensen melden van het probleem heeft tot resultaat geleid. Men is zich er nu van bewust en er mee bezig.

Internet
FTP problemen Ziggo Webspace
Door een storing heeft u mogelijk problemen wanneer u met uw FTP programma in wilt loggen op uw Ziggo Webspace.

Onze excuses hiervoor. Wij werken op dit moment hard aan een oplossing.
 
Leuk dat ze een storingsmelding hebben geplaatst (eindelijk) maar ik had liever gehad dat ze het probleem hadden opgelost. Heel vervelend bijvoorbeeld als je een fout op een website hebt staan die je nu niet kan verbeteren.

Het schijnt wel te kunnen via de Verkenner in windows 8. Hoe? In vorige versies wist ik dat wel maar in 8 nog nooit gebruikt, want altijd Filezilla bij de hand.

Iedere keer als er een update is van het een of ander bij Ziggo is er wel wat aan de hand wat het een hele poos niet doet :evil:
 
@christinam

Het is me vandaag ook pas voor het eerst gelukt in Win8. Of dat met een update van Microsoft of van Ziggo te maken heeft?

1.Bepaal het adres: https://homedrive.ziggo.nl/[email protected]
2.Start de verkenner
3.Rechtsklikken op Computer in de linkerkant van de verkenner en kies Netwerkverbinding maken.
of klik bovenin op het icoontje Netwerkverbindig maken in het menu Computer.
4. Klik op de blauwe regel: Verbinding met een website maken....
5. Volgende, volgende
6. Vul het adres uit punt 1. in en klik 2x Volgende
7. Er verschijnt een scherm waar je je emailadres + wachtwoord moet invullen
8. Je hebt nu toegang tot Prive en tot Publiek
9. De volgende keer kun je direct in de verkenner je homedrive map aanklikken.

Bij punt 4. Kun je ook in het vakje Map het adres uit punt 1 invullen. Je webspace wordt dan gekoppeld aan een letter. Vanuit andere windowsprogramma's is de webspace dan te benaderen via bijv. Z:\publiek

Het lukt niet altijd en niet altijd direct. Zojuist lukte het mij ook niet en moest ik de PC opnieuw opstarten. Toen deed ie het wel.

Als je iets op Webspace plaatst of verandert, moet je daarna op F5 drukken om het beeld bij te werken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status: onopgelost
Start: 20 februari, 14.25 uur
Verwacht einde: voor 21 februari, 00.30 uur
 
Sinds het onderhoud van donderdag 20 feb 2014 00:00 - 06:00 is het niet mogelijk om via ftp je website te updaten met nieuwe data. Inloggen op de ftp server van ziggo lukt wel maar je kan daarna geen mappenlijst opvragen. Dat resulteert in een foutmelding en de verbinding wordt verbroken. Probleem gemeld bij de servicedesk.:evil:

Hier hetzelfde, kom nergens in en zie geen mappen. Mijn bestanden kan ik wel gewoon benaderen via mijn website.
 
Tsjonge, wat een geleuter over een ftp-service die het nu even niet doet.
Even wachten is geen optie? Of krijg ik dan weer een lawine van reacties over me heen van al die mensen die het 'verschrikkleijk' vinden dat ze hun fotootjes niet meer kunnen uploaden?
 
Hoezo, er is toch een work-around voor een ieder die windows voldoende vindt? Er zijn meer problemen waarvoor GEEN work-around bestaat.
En schelden heeft geen zin, landra. :cool:
Blijkbaar ook nog op je teentjes getrapt vanwege je privacy-schending van laatst? :thumb up:

Als niemand iets meldt, wordt er ook niets opgelost, glandem :evil:
 
via Windows8

@ Netjak,

Bedankt, dit werkte prima en is alvast ook ingesteld voor de volgende gelegenheid. Bij Ziggo kan het wel weer een poosje duren.
 
Het probleem is van de storingssite van Ziggo verdwenen maar is nog steeds niet opgelost.
En Catastrofus, de workaround werkt alleen voor sommige zaken. Dedicated apparatuur, geen PC's dus, met een ingebouwde FTP-upload, werken niet meer.
Evenals speciale software die via FTP up- en download communiceert...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan