• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Activatie smartcard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achteraf lijkt het online activeren van de smartcard helemaal goed te gaan. Bij mij ging dit, ik denk niet geheel toevallig, met het verlopen van de preview periode. Op diezelfde dag staan ineens mijn beide smartcards in mijn Ziggo, voorheen niet. Sterker nog, ik had bij het activeren van de 2e smartcard bewust het pluspakket niet aangevinkt, bang voor een dubbele facturatie. Dat zit nu op geen van beide smartcards, wat ik niet zo'n ramp vind, keek ik toch nooit naar. Wel op beide kaartjes HD-pakket. Conclusie: met het activeren/registreren van je 2e of 3e smartcard kun je gelijk pakketten toevoegen of verwijderen, alleen duurt het enige tijd voordat je per post een wijzigingsoverzicht krijgt en nog een dikke week voordat het in mijn ziggo zichtbaar wordt. Dat het bij mij samenviel op de datum dat de preview verloopt, kan er ook mee te maken hebben dat ze er op gokken dat je nog meer pakketten afneemt. Ik werd op de voorlaatste dag nog gebeld door een callcentermedewerker of ik echt geen film1 wilde.Dag daarvoor ook al een film1 folder in de brievenbus gehad.
 
Bij mij net andersom, 3e kaart staat al vanaf maart in mijn ziggo maar krijg hem niet geactiveerd.
Kleur van kaart was goed voor oude home gebied, nl oranje.
Op verzoek ziggo helpdesk alles opnieuw geinsalleerd (2x). geen resultaat.
Kaart 48 uur in decoder laten zitten, terwijl deze aanstaat, geen resultaat.
Volgens ziggo is kaart geactiveerd maar ik kan er niets mee.
Andere 2 kaarten werken perfect en geven nooit problemen.
Er loopt nog steeds een mail ondersteunig.
Ik weet verder ook niet wat ik hier nog aan kan doen.
 
Bij mij net andersom, 3e kaart staat al vanaf maart in mijn ziggo maar krijg hem niet geactiveerd.
Kleur van kaart was goed voor oude home gebied, nl oranje.
Op verzoek ziggo helpdesk alles opnieuw geinsalleerd (2x). geen resultaat.
Kaart 48 uur in decoder laten zitten, terwijl deze aanstaat, geen resultaat.
Volgens ziggo is kaart geactiveerd maar ik kan er niets mee.
Andere 2 kaarten werken perfect en geven nooit problemen.
Er loopt nog steeds een mail ondersteunig.
Ik weet verder ook niet wat ik hier nog aan kan doen.

Naar aanleiding van jouw bericht ben ik even gaan testen. Er klopt geen zak van, kan ik al snel concluderen. Op smartcard1 is gewoon het pluspakket actief, maar niet het HD-pakket. Op smartcard2 vice versa. Ik test dit nu pas, oude decoder heb ik weggegeven en ik heb voldoende aan 1 smartcard. Maar wat door ziggo gesuggereerd wordt, als zouden alle smartcards dezelfde content hebben, daar klopt geen moer van. En zo kennen we ziggo weer, ze laten ons toch wat ruimte toe om weer wat te zeiken te hebben.
 
Nu wil ik weer wat hd kijken, dus ik wil de kaartjes weer wisselen, blijkt dit niet nodig te zijn. Nu heb ik op kaart 1 ineens pluspakket&HD pakket, dat had ik 3 uur geleden niet. Het zou helemaal kloppen als ik op kaart 1 nu geen pluspakket zou hebben. De kaartjes zullen wel gesynchroniseerd moeten worden, oid, maar met de decoder die ik nu heb staan, kan ik er maximaal 1 tegelijk gebruiken. Haken en ogen alom, maar toch weer een puntje voor ziggo.
 
Ik heb alles-in-1-extra vandaag ontvangen.

Ik had al 3 smartcards geregistreerd met extra paketten. Hoe moet ik dit nu doen met deze 4e kaart zonder dat de rest veranderd? Ik kan bij Mijn Ziggo nml. geen 4e smartcard registreren. Ik wil op die 4e kaart gewoon de basiszenders blijven ontvangen.

Verder is het een smartcard voor m'n ouders, die deze dan beneden gebruiken. Zij zijn nu 2 weken op vakantie. Ik wil wel dat de previewperiode pas begint als zij terug zijn. Ik heb de smartcard nog niet in de decoder geduwd. Maakt dat ook nog wat uit?
 
Bij mij net andersom, 3e kaart staat al vanaf maart in mijn ziggo maar krijg hem niet geactiveerd.
Kleur van kaart was goed voor oude home gebied, nl oranje.
Op verzoek ziggo helpdesk alles opnieuw geinsalleerd (2x). geen resultaat.
Kaart 48 uur in decoder laten zitten, terwijl deze aanstaat, geen resultaat.
Volgens ziggo is kaart geactiveerd maar ik kan er niets mee.
Andere 2 kaarten werken perfect en geven nooit problemen.
Er loopt nog steeds een mail ondersteunig.
Ik weet verder ook niet wat ik hier nog aan kan doen.

Die 48 uur is natuurlijk maar theoretisch. Ik heb begin augustus weken moeten wachten op de activatie van EL, met name de gratis 2 maanden. Ben natuurlijk wel een Hollander, nietwaar... Dus van die procedure klopt geen drol. Uiteindelijk heb ik nog 5 weken over van de preview van EL tot eind september. De opzegging is tot mijn verbazing wel goed gegaan, althans de wijzigingsbrief is al binnen.

Gert.
 
Vanavond de 2de smartcard(CI+) geregistreerd, ben benieuwd. Moest het wel eerst activeren alvorens beeld.
 
Verder is het een smartcard voor m'n ouders, die deze dan beneden gebruiken. Zij zijn nu 2 weken op vakantie. Ik wil wel dat de previewperiode pas begint als zij terug zijn. Ik heb de smartcard nog niet in de decoder geduwd. Maakt dat ook nog wat uit?

De preview start pas wanneer de SC voor het eerst gebruikt wordt. Zolang je hem niet in de decoder stopt, begint de proeftijd dus nog niet.
 
De preview start pas wanneer de SC voor het eerst gebruikt wordt. Zolang je hem niet in de decoder stopt, begint de proeftijd dus nog niet.

Dankje, maar wat doe ik daarna? Het is de 4e smartcard die ik dus niet meer kan activeren via Mijn Ziggo (max. 3).
 
Dankje, maar wat doe ik daarna? Het is de 4e smartcard die ik dus niet meer kan activeren via Mijn Ziggo (max. 3).

Je kan de smartcard eventueel via de helpdesk laten activeren, maar als je dezelfde abonnementen wil die ook op de andere staan, dan zal je voor hetzelfde pakket weer moeten betalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan