• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe Philips 8000 en 9000 serie met CI+

Status
Niet open voor verdere reacties.
misschien moeten we radar of kassa inschakelen, wij worden toch alleen maar "van het kastje naar de muur gestuurd".

Ze zien je aankomen. . . Heb nou gewoon nog 2 maanden geduld, dan is alles gewoon geregeld hoor.

Dit soort opstart perikelen hoort helaas bij het early adapter zijn....

Indien er uiteindelijk uitsluitsel komt en het blijkt niet te werken, dan heb je een rede om naar zo'n consumenten programma te gaan. Nu heb je gewoon geduld te hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo moeten we nu een klachtenbrief opsturen naar Philips? Op welke grond zou je dat dan gaan doen?

1) Als je op dit moment digitaal TV van Ziggo wilt kijken zonder decoder dan kan dat prima hoor. Ik kijk al een aantal maanden met een AlphaCrypt CAM in mijn nieuwe Philips TV naar digitale TV. Hiermee voldoet Philips aan haar verwachtingen (sticker achterzijde) en is het een deugdelijk product.

Dit is geen officieel ondersteunde oplossing. Philips kan niet garanderen dat dit werkt of zal blijven werken. De werking van deze oplossing is afhankelijk van Ziggo en laat die partij die hele Alphacrypt nu totaal niet ondersteunen.

Bovendien kan Philips niet verwachten dat klanten voor een paar maanden een Alphacrypt gaan aanschaffen om vervolgens over te moeten naar een CI+ CAM.

Ik vind het fantastisch voor je dat je al maanden heel gelukkig met je Alphacrypt kunt kijken maar dit is geen structurele oplossing. Dit kan dan ook niet door Philips aangevoerd worden om haar claim dat het werkt te onderbouwen.

2) Over een paar maanden zal je met de AlphaCrypt niet meer kunnen kijken, maar met een CI+ CAM van Ziggo. Philips werkt op dit moment aan een update zodat dit wel gaat werken. Dus ook dan voldoet Philips aan haar verwachtigen en blijft jouw TV een deugdelijk en goed werkend product.

De vraag is of die update op tijd gaat komen voor de Alphacrypt actief geblokkeerd gaat worden in CI+ toestellen. Ik volg de discussie rond CI+ al sinds dit voorjaar en er zijn ondertussen al vaak zat releases uitgesteld. Het is bekend dat Ziggo CI+ CAMS zal gaan afdwingen in CI+ toestellen. Men heeft deze maatregel al enkele malen uitgesteld maar daar blijven ze niet mee bezig.

Vergeet ook niet dat de medewerkers van de Philips helpdesk aanvankelijk ferme uitspraken gedaan hebben over de werking van CI+. Dat schept verwachtingen. De laatste weken zie ik overigens in de chatlogs op deze site dat ze veel voorzichtiger geworden zijn.

Al met al denk ik dat er reden genoeg is om bij Philips te klagen als je te goeder trouw een toestel gekocht hebt en er nu achter komt dat het niet werkt.

Misschien is het ook goed om de klachten bij consumentenprogramma's zoals Kassa of Radar neer te leggen. Het lijkt me niet verkeerd dat er eens op tv aandacht besteed gaat worden aan die hele introductie van CI+. Ik denk dat ik met borrelnootjes en bier voor de buis ga zitten als Gradus Vos bij Kassa mag komen uitleggen wat de voordelen van CI+ voor de klant zijn :-P
 
jaja, geduld.......en hoezo "ze zien je aankomen" hoe meer media aandacht hoe beter, dan moeten Philips en Ziggo wel met de billen bloot, de enige die wat informatie verschaft is "anoniem", laat ze het maar uitvechten in de media.

Ze zien je aankomen omdat het een techniek is die nieuw geïmplementeerd wordt, het proces van het op de markt brengen is dan ook nog in volle gang. Die dingen zijn koud een week op de markt.

Nogmaals, als er uitsluitsel komt over het niet werken heb je iets om een programma over te maken. Wat wil je nou dat zo'n consumentenhuilprogramma voor aflevering gaat maken, er wordt een nieuw product op de markt gebracht en we worden als consument niet over de voortgang op de hoogte gehouden?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik baal er ook van dat het nog niet allemaal werkt. Maar ik heb echt geen enkele reden om niet te geloven dat het allemaal gewoon gaat werken.
 
Ze zien je aankomen omdat het een techniek is die nieuw geïmplementeerd wordt, het proces van het op de markt brengen is dan ook nog in volle gang. Die dingen zijn koud een week op de markt.

Nogmaals, als er uitsluitsel komt over het niet werken heb je iets om een programma over te maken. Wat wil je nou dat zo'n consumentenhuilprogramma voor aflevering gaat maken, er wordt een nieuw product op de markt gebracht en we worden als consument niet over de voortgang op de hoogte gehouden?

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik baal er ook van dat het nog niet allemaal werkt. Maar ik heb echt geen enkele reden om niet te geloven dat het allemaal gewoon gaat werken.


Ik ben het helemaal met je eens. Philips gaat hier echt wel uitkomen. Wat wil je bereiken met klagen?? 10 euro retour? Daar gaat het echt niet sneller door. Men weet donders goed hoe het zit en ze werken er hard aan. Volgens mij is het vooral de 8000 serie. Gewoon geduld hebben. Dit is echt een early adapter probleem(zoals al eerder werd opgemerkt) . Bovendien: bij klachten heb je een reactie binnen 6 weken. Dan zit je allang digitaal te kijken met je CI+ cam. :wink:

En ja ik heb makkelijk praten omdat mijn 37 9604 wel werkt..sorry... :pompom:
 
Ik heb een 42pfl8404, ik kan toch gewoon alvast een CAM kopen en kijken of het werkt? als het niet werkt is toch het enige waar ik op moet wachten een firmware update?
 
Voor mijn tv is er vandaag een update verschenen , is wel dvb-t en zoals gewoonlijk weer geen idee wat er is veranderd.
Er zijn update's voor meerdere series maar nog niet allemaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net nog even op de Philips website gekeken, maar nog geen firmware update hoor.

000.026.038.022 is nog steeds de meest recente versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan