• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn dat Ziggo het probleem eindelijk onderkent.

Pcm of dolby maakt geen verschil hier en ook met geluid rechtstreeks van de tv heb ik lipsync problemen.
 
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]Lipsync (Samsung H360R):
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.[/FONT]
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen. [/FONT]
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]Wel kan de klant een aantal opties proberen om de storing te verminderen:[/FONT]
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]- De audio uitgang bij de decoder op ‘PCM’ zetten (en niet op Dolby Digital)[/FONT]
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden[/FONT]
[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Sans-serif]- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV[/FONT]
[/FONT]

Vinnie,Vinnie laat je doos van de Samsung nog ff staan!!!!!!!

Mooi dat Ziggo het als probleem erkent heeft :thumb up:.En dat er staat dat de klant het kan verminderen maar niet kan oplossen.
Ik ga afwachten en hoop dat het webteam af en toe een update geeft.
 
Ik heb tranen van blijdschap......:pompom: dat ziggo het probleem toegeeft..... nu de oplossing nog.........maar ik krijg er weer wat vertrouwen in.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb tranen van blijdschap......:pompom: dat ziggo het probleem toegeeft..... nu de oplossing nog.........maar ik krijg er weer wat vertrouwen in.......


Wat Ziggo Webteam Alex schrijft is ook in de lijn van Anoniem hier op het forum heeft geschreven. Had het ook wel verwacht, denk zelf dat er meer Samsung HD decoders in omloop zijn dan Humax 5000c's

Ziggo had zowieso voor een antwoord moeten zorgen, het is alleen zo jammer dat de helpdesk zo verschikkelijk ondeskundig is.

Ik heb voldoende vertrouwen in de technische kwaliteiten van het personeel van Ziggo, op de helpdesk na.

Hier zouden ze echt wat aan moeten doen.......


i rest my case...
 
Wat Ziggo Webteam Alex schrijft is ook in de lijn van Anoniem hier op het forum heeft geschreven. Had het ook wel verwacht, denk zelf dat er meer Samsung HD decoders in omloop zijn dan Humax 5000c's

Ziggo had zowieso voor een antwoord moeten zorgen, het is alleen zo jammer dat de helpdesk zo verschikkelijk ondeskundig is.

Ik heb voldoende vertrouwen in de technische kwaliteiten van het personeel van Ziggo, op de helpdesk na.

Hier zouden ze echt wat aan moeten doen.......


i rest my case...


Hier sluit ik mij volledig bij aan.........
 
Lip synchr. Ned 1,2,3.

Beste Forumleden,
Ik wil even melden, dat problemen met lipsynchr. bij mij niet niet voorkomen.
Ik kijk tv op een Loewe Compose met ingeb HD tuners en Alphacrypt module.
Ik heb alleen een probleem, dat het geluid soms hakkelt( fractie van een seconde).
Dit doet zich uitsluitend voor op Ned.1, het meest, 2 en 3 minder.
Op alle andere HD zenders geen problemen.
Ik woon in postcode gebied 2332ph
vr.gr JanvdB
 
Beste Forumleden,
Ik wil even melden, dat problemen met lipsynchr. bij mij niet niet voorkomen.
Ik kijk tv op een Loewe Compose met ingeb HD tuners en Alphacrypt module.
Ik heb alleen een probleem, dat het geluid soms hakkelt( fractie van een seconde).
Dit doet zich uitsluitend voor op Ned.1, het meest, 2 en 3 minder.
Op alle andere HD zenders geen problemen.
Ik woon in postcode gebied 2332ph
vr.gr JanvdB

Het kan goed kloppen dat het uit Sync lopen van het geluid bij jou niet voorkomt, dit is namelijk een specifiek Samsung DCB-H36RS(A) probleem.

Denk dat jij het beste een nieuw topic kan openen voor jou vraag, je maakt immers gebruik van een Alphacrypt icm je Loewe Compose.

Terwijl dit topic vooral over de Samsung DCB-H360 gaat.
 
Lipsynchr. Ned HD zenders

Ziggo webteam Alex schreef: het kan aan het aangeleverde signaal liggen of aan de software van de decoder.
Vandaar mijn reactie, dat wat het lipsynchroon probleem betreft, dus blijkbaar niet aan het signaal ligt.
Voor wat mijn probleem betreft, dat hoort ergens anders thuis.Daar heb je gelijk in.
Maar reeds twee draadjes geplaatst, maar helaas geen enkele reactie van een Alphcrypt kijker.
JanvdB
 
Ik heb alleen een probleem, dat het geluid soms hakkelt( fractie van een seconde).
precies het zelfde heb ik ook postcode 5925
Met samsung hd 360


Beste Forumleden,
Ik wil even melden, dat problemen met lipsynchr. bij mij niet niet voorkomen.
Ik kijk tv op een Loewe Compose met ingeb HD tuners en Alphacrypt module.
Ik heb alleen een probleem, dat het geluid soms hakkelt( fractie van een seconde).
Dit doet zich uitsluitend voor op Ned.1, het meest, 2 en 3 minder.
Op alle andere HD zenders geen problemen.
Ik woon in postcode gebied 2332ph
vr.gr JanvdB
 
Ik heb ook last van korte geluidsonderbrekingen wanneer ik NL 1,2,3 in HD bekijk en Dolby Digital beluister. Ik gebruik geen losse decoder maar tv (Philips 42PFL8654H/12) met ingebouwde DVB-C ontvanger en AlphaCrypt CAM-module.

De overige HD-kanalen hebben dit probleem niet wanneer ik deze in Dolby Digital beluister.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan