• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

snelheid alles-in-1 plus beneden peil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren even met Ziggo gebeld, de zeer vriendelijke en begane meneer van de helpdesk, heeft mij uitgelegd wat het probleem is. met de overgang van 10Mb naar 20Mb moet er een "pakketje" naar de router verstuurd worden waardoor de router weet dat hij 20 Mb dlspeed moet gaan doorlaten en uiteraard 3Mb ulspeed ook, maar volgens de meneer van de helpdesk komen de pakketjes niet aan of installeren zich niet in de router.
Velen met mij hebben hem en zijn collega's al gebeld.
Er wordt nu onderzocht waar het fout gaat, en tot die tijd toch maar even afwachten, :sleep: want een paar uur de stroom eraf of door ziggo laten resetten helpt ook niet.

URL=https://www.speedtest.net]
560640724.png
[/URL]

groeten Rick:-P
 
Hallo ik quote mezelf even download en upload gedaan in veilige modus maar wordt ook geen 20Mb/s en 3 MB/s maar ongeveer 14Mb/s en 2 Mb/s

gemiddelde nu is 11.13 en 2.58 MB/S (average van speedtest)

dus de upload komt al wat in de buurt van de 3 Mb/s

Rick
Zo even gecheckt niet slecht vindt ik.


:wink:
 
Gisteren even met ziggo gebeld, de zeer vriendelijke en begane meneer van de helpdesk, heeft mij uitgelegd wat het probleem is. met de overgang van 10Mb naar 20Mb moet er een "pakketje" naar de router verstuurd worden waardoor de router weet dat hij 20 Mb dlspeed moet gaan doorlaten en uiteraard 3Mb ulspeed ook, maar volgens de meneer van de helpdesk komen de pakketjes niet aan of installeren zich niet in de router.
Velen met mij hebben hem en zijn collega's al gebeld.
Er wordt nu onderzocht waar het fout gaat, en tot die tijd toch maar even afwachten, :sleep: want een paar uur de stroom eraf of door ziggo laten resetten helpt ook niet.

URL=https://www.speedtest.net]
560640724.png
[/url]

groeten Rick:-P
Ik wil niet lullig doen, maar jou modem heeft in elk geval niet het oude Alles-in-een Plus profiel want die heeft 10Mbit down/1,5Mbit Up. En jij scoort een hogere download, en bijna de upload van 3Mbit.

Ik denk dat hier iets anders aan de hand is. Toevallig een router in gebruik? (hetzij bekabeld, hetzij wireless?)
 
Ik wil niet lullig doen, maar jou modem heeft in elk geval niet het oude Alles-in-een Plus profiel want die heeft 10Mbit down/1,5Mbit Up. En jij scoort een hogere download, en bijna de upload van 3Mbit.

Ik denk dat hier iets anders aan de hand is. Toevallig een router in gebruik? (hetzij bekabeld, hetzij wireless?)

ja dat lijkt zo, maar per 1 september zou dat 20download en 3 upload zijn, dus voor een oude Alles-in-een Plus profiel is dit best wel ok.:wink:
Nee er is geen router oid ingebruik, gewoon rechtstreeks bekabeld:grin:

Rick
 
ja dat lijkt zo, maar per 1 september zou dat 20download en 3 upload zijn, dus voor een oude Alles-in-een Plus profiel is dit best wel ok.:wink:
Nee er is geen router oid ingebruik, gewoon rechtstreeks bekabeld:grin:

Rick
Jij mag het natuurlijk oke vinden, ik vind dat het beter kan :) Al is er op zich weinig mis met je upload. Daarnaast denk ik ook, dat met name je download, beter kan.

Post eens de signaalwaardes van het modem als je wil?
 
Jij mag het natuurlijk oke vinden, ik vind dat het beter kan :) Al is er op zich weinig mis met je upload. Daarnaast denk ik ook, dat met name je download, beter kan.

Post eens de signaalwaardes van het modem als je wil?

Hoe doe ik dat:confused:
 
Testen met computer in veilige modus zonder router heb ik even geen tijd voor. Ik heb Ales in een +.

560804976.png


Ik ontving een email van ziggo klantenservice nadat ik een klacht had ingediend over de snelheid. Normaal gesproken had ik dit niet gedaan maar toen ik het emailtje ontving dat mijn snelheid is verhoogd moest ik toch even klagen. Een stukje uit het antwoord;

''Via de website https://www.coax.nl/ kunt u een betrouwbare snelheidstest uitvoeren, de uitkomst hiervan vergelijkt u met de snelheid van uw Internetabonnement. Om een realistisch beeld van de snelheidstest te krijgen, raad ik u aan uw computer, zonder tussenkomst van overige randapparatuur, zoals een router, aan te sluiten op de modem. Haalt u de stroomstekker van de modem altijd voor 10 seconden uit het stopcontact als u een ander apparaat aansluit.''

Dus ook maar eens gemeten op https://www.coax.nl/ (niet in veilige modus en met router);

Er is 767.9 kilobyte gedownload in 0.44 sec.
Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 14.23 Mbit/s.

Dat is 14229 Kbps.
(1737 KB/Sec).
De maximum snelheid was 23.83 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.</B>
Dat is 23830 Kbps. (2909 KB/Sec).
-----------------------------------------------


Jammer dat ziggo nu met dit soort onzin probeert de boel stil te houden.
 
Er is 1.12 megabyte gedownload in 0.04 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 232.86 Mbit/s.


Dat is 232855 Kbps.
(28425 KB/Sec).

De maximum snelheid was 563.99 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.</B>

Dat is 563992 Kbps. (68847 KB/Sec).

Dit is wat coax er van zegt.

en 2 minuten later van speedtest

Rick
 
@Orbit
En waarom weet jij nu al of het onzin is? Je bent wel erg snel en voorbarig met je conclusie aangezien ik in diezelfde post van jou lees dat je het nog niet zonder router hebt getest, en ook niet in veilige modus met netwerkondersteuning.

Eerst testen, daarna pas klagen als het niet opgelost is.
 
@Orbit
En waarom weet jij nu al of het onzin is? Je bent wel erg snel en voorbarig met je conclusie aangezien ik in diezelfde post van jou lees dat je het nog niet zonder router hebt getest, en ook niet in veilige modus met netwerkondersteuning.

Eerst testen, daarna pas klagen als het niet opgelost is.

Ik noem dit onzin omdat
"De maximum snelheid was 23.83 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte."
Ik haal dus de opgegeven snelheid van mijn abbo (alles-in-een plus), maar over 128 kB. Daar heb ik niets aan. Ik wil geen piek van 20Mb maar een constante snelheid die daar in de buurt komt.
Aangezien ziggo flink aan de weg timmert met "verdubbeling van de snelheid" vind ik dat ik hiet mag spreken van onzin!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan