• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

inloggen in modem

  • Onderwerp starter droopy34
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

droopy34

Goedemiddag...
Ik kan tot mijn grote verbazing, niet meer inloggen in mijn modem...
Het betreft een öude"motorola SBV5120E...
Benaderen lukt wel, alleen admin en motorola werkt niet meer...

Iemand een idee ?

gr

Rob
 
Goedemiddag...
Ik kan tot mijn grote verbazing, niet meer inloggen in mijn modem...
Het betreft een öude"motorola SBV5120E...
Benaderen lukt wel, alleen admin en motorola werkt niet meer...

Iemand een idee ?

gr

Rob

Ziggo heeft de login gegevens aangepast, ik was afgelopen weekend bij iemand die precies hetzelfde modem heeft en na een reboot kon ik niet meer inloggen met de standaard gegevens. Dit is ook gebeurd met sommige Ubee modems, blijkbaar geldt dit nu ook voor de Motorola modems?
 
dat blijkt...
inmiddels telecom gehad met Ziggo..
" U heeft er toch niets in te zoeken" was het antwoord..
Ik wacht nog steeds met smart op mijn nieuwe modem router...

Schiet niet op...

tnx voor de reactie..

Rob
 
dat blijkt...
inmiddels telecom gehad met Ziggo..
" U heeft er toch niets in te zoeken" was het antwoord..
Ik wacht nog steeds met smart op mijn nieuwe modem router...

Schiet niet op...

tnx voor de reactie..

Rob

Meen je dat nou serieus Rob?
Was dat de reactie van Ziggo?

Ik ben zelf ICT-er van beroep en ik heb er ook altijd mee gewerkt. Risico daarin is natuurlijk, mocht je iets aanpassen dan was het mijn schuld.

Verder een belachelijk reactie van telcom
 
tja...
Ik heb ook opgehangen, werd een beetje geirriteerd, mede omdat
de levering van de nieuwe modem/route ook niet opschiet...
Iedereen in de buurt heeft hem al, behalve....


gr

Rob
 
Meen je dat nou serieus Rob?
Was dat de reactie van Ziggo?

Ik ben zelf ICT-er van beroep en ik heb er ook altijd mee gewerkt. Risico daarin is natuurlijk, mocht je iets aanpassen dan was het mijn schuld.

Verder een belachelijk reactie van telcom

Tja, mijn schoonzoon is ook ICT er en die heeft iets met een naald ingedrukt zodat de modem gereset wordt en hij een nieuw wachtwoord kon aanmaken. Hoor je dan toch te weten :mrgreen:

Dat was dan een Ubee 3200 hoor.
 
Tja, mijn schoonzoon is ook ICT er en die heeft iets met een naald ingedrukt zodat de modem gereset wordt en hij een nieuw wachtwoord kon aanmaken. Hoor je dan toch te weten :mrgreen:

Dat was dan een Ubee 3200 hoor.

leuk verhaaltje,
maar een [harde] reset op de SBV5120E brengt het user/passwd niet terug naar z'n defaults
 
Vreemd, bij mij wel. met ziggo draadloos kon ik er weer in en kon het password veranderen en toen alles opnieuw ingesteld zoals veranderen van kanaal. Geen problemen meer gehad.
 
Zover bij mij bekend kun je er alleen een bepaalde frequentie in wijzigen (wat kan resulteren in een slecht tot niet werkende verbinding) en je kunt de modem enigzins uitlezen. Verder niets. Waarom zou je er toegang tot willen hebben?

Daarnaast snap ik natuurlijk dat de reactie van de klantenservice erg hard overkomt, waarvoor ik dan namens Ziggo mijn excuses voor wil aanbieden.
 
Meer is er bij mij ook niet gebeurd, maar in de tijd dat het heel slecht ging ben ik wel dingen gaan uitproberen zoals firewall uitzetten. Die staat inmiddels weer aan. Het kanaal veranderen en het zoeken naar eentje die goed werkte was voor mij de oplossing en heeft het probleem van terugzakkende snelheid opgelost. Daarvoor moet je toch de modem in kunnen en dat was de eigenlijke vraag toch? Dat mensen er niet in konden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan