• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Arris modem of router probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okay,


Het is weer zover. Gisterenavond deed alles het prima. In ieder geval tot vanacht 00.20 nog mail binnengekregen. Vanochtend 07.00 uur geen verbinding meer op de pc's. Interne netwerk werkt prima, kan gewoon alle pc's benaderen en schrijven en lezen vanaf de betreffende schijven maar geen internet meer. Arris modem functioneert prima, d.w.z. alle lampjes die moeten branden staan keurig te branden. Geen kans en tijd gehad om direct een pc op de modem aan te sluiten maar ik ga ervan uit dat deze dan gewoon het internet op kan.

Wordt er wel moedeloos van. Dit lijkt toch echt het probleem van de modem. Kan het zijn dat deze steeds opnieuw opstart, nieuwe ip-adres toewijst enz.? Hoe kan ik hier verder achter komen? Of gewoon maar weer Ziggo bellen ("aan uw modem ligt het want die kan ik gewoon benaderen") en vragen om andere modem of zo???


john
 
Dat het niet aan met mac adres zou liggen was mijn vermoeden al.
Je moet uitzoeken of het aan het modem of de router ligt.
Een modem herstart wel eens vaker, maar dan mag de router niet plat gaan.
Begrijp ik dat je 4 dagen geen problemen hebt gehad ?

Testen zou kunnen door :
- 1 PC direct met het modem te verbinden en dan minimaal voor een week lang
- Een andere router achter het modem te hangen

Als je dan geen problemen meer hebt, ligt het aan de router.

Ik heb trouwens bij een kennis ook al eens meegemaakt dat een linksys router telkens plat ging als het modem herstartte ....
Andere router was de oplossing.
 
Mesa57,


Klopt, 4 dagen geen probleem. Aan de router kan het volgens mij niet liggen. Ik heb nu inmiddels drie verschillende routers geprobeerd (Belkin, Sitecom en Linksys) en alle drie hebben dezelfde problemen. Deze routers had ik ook al bij de vorige modem (een motorola uit mijn hoofd) voordat deze werd omgeruild voor de arris. Ik kan mij toch niet aan de indruk ontrekken dat het aan de modem ligt.
Een week lang de pc aan de modem hangen is eigenlijk geen optie.

Zijn er wellicht instellingen in de router die moeten handlen het opstarten van een modem?


john
 
In je router mag je het IP adres van het modem niet vastzetten. Deze moet op 'automatisch verkrijgen' of iets dergelijks staan. Voor de rest zijn er geen relevante instellingen volgens mij.

Als je geen internet hebt, kun je dan nog wel in de router config komen ?
En zo ja, wat is dan de status van de WAN verbinding ?
 
Mesa57,


Zo staat de router (en stonden de andere routers) ingesteld.

Iets anders is denk ik niet mogelijk. Zal morgen de helpdesk maar eens gaan benaderen, moet toch wel met de modem te maken hebben.


john
 
Ik heb dit ook gehad en lag wel aan de wrt610N

Deze moet laatste firmware hebben volgens linksys
Want me pc rechtstreeks op het modem deed het wel goed.

Ik had er ook last van met me WRT54G deze heeft het nog steeds helaas
Bij mij hielp een nieuwe mac adres wel omdat hij nu steeds vast loopt als je je router reset en modem doet hij het dan weer wel?
 
Mesa57,

Alle routers, ook de linksys, hebben de laatste firmware.

Elke keer als dit gebeurt hoef ik alleen maar de router te restarten. Met de modem hoef ik niets te doen. Ik heb in vorige situatie's alvorens de router te restarten eerst nog eens een laptop op de modem aangesloten en daar kon ik direct op internetten. Na de restart van de router kan ik weer op alle via de router aangesloten pc's internetten.


john
 
Ik las nog ergens dat je na het klonen van je mac adres niet alleen de Arris uit de stroom moet halen maar ook de batterij die er in zit er 1-2 minuten uit moet halen om het mac adres geheugen leeg te maken.
Verder las ik ook veel problemen met routers en het Arris modem.
Schijnt dat het Arris modem erg kritisch is met routers.
 
Als je je router moet resetten en het daarna weer werkt is het duidelijk toch dat het aan je router ligt ook al zijn het meerdere.

Gewoon storing laten aanmaken bij ziggo en zeggen dat je internet steeds weg valt krijg je nieuw modem die monteur neer zet.

Ik heb zelf hier 3 arris modems en alle 3 doen ze het prima met routers ook de wrt610n
Let er wel op dat je een WRT610N v2 en v1 heb
Je kan in de v2 wel de v1 firmware zetten en omgekeerd maar dat werkt niet goed onderop je router staat welk versie je heb achter WRT610N staat er niks achter heb je v1
 
Mennog,


Ik begrijp uit jouw opmerking dat het dus wel aan de routers zou moeten liggen. Wat voor zin heeft het dan om de modem te laten omruilen?

Ik ga er overigens wel een klacht van maken want zelf denk ik toch echt dat het aan de modem ligt.


john
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan