• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Philips CI+ Openstaande Issues

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar zou ik niet blij mee zijn. In de Philips brochure van de 9000 serie, ook de allerlaatste staat Nu-Volgend als een van de EPG functionaliteiten en ben ik wel van uit gegaan.
Uit de brochure: "Elektronische programmagids: Nu + Straks EPG". Dit klopt - druk maar op de info knop.

Voor de duidelijkheid: ik wil de now/next banner ook terug op de 9000 serie. Maar het lijkt erop dat we dit apart aan moeten melden bij Philips.
 
Uit de brochure: "Elektronische programmagids: Nu + Straks EPG". Dit klopt - druk maar op de info knop.

Voor de duidelijkheid: ik wil de now/next banner ook terug op de 9000 serie. Maar het lijkt erop dat we dit apart aan moeten melden bij Philips.

Eens, maar aan de andere kant bij firmware ..38.022 had deze functionaliteit al wel.:giveup:
 
Assumption is the mother of all :censored: ...

Van een bepaalde baseline (versie) worden verschillende builds gemaakt. Deze builds worden gemaakt met verschillende opties (en bijbehorende codepaden). Bijvoorbeeld de wifi stack is alleen nodig voor de 9000 serie en wordt dus niet meegecompileerd voor andere modellen.

Voor de laatste versie firmware zie je hetvolgende:
Q5492-0.26.58.5 - 20/09/2009 22:09:04 (9000 serie)
Q5481-0.26.58.5 - 20/09/2009 22:49:18 (8000/7000 serie)

Ze zijn dus beide op bijna hetzelfde moment gebouwd (en vanaf dezelfde baseline), maar toch is het resultaat anders.

Dat de now/next banner niet aanwezig is in de 9000 serie lijkt dus een bewuste keuze.

Ja, of het is gewoon een bug. Zoals je zegt, in de 9000 firmware zitten zaken die niet in de andere zitten. En ik weet uit ervaring dat het heel goed mogelijk is dat code op een heel andere plaats, iets stukmaakt wat je niet zo verwachten en ook niet echt gerelateerd is.
Laten we eens kijken of het weer terug is in de release candidate van anoniem. Maar we moeten nog even wachten op RC2 want RC1 hing nogal eens vast, zei Anoniem.
 
melding authentication start en succes

Ik hoop, dat de melding Authentication start en Authentication success bij elke keer dat de TV wordt aangezet ook verdwijnt bij de bugfixes.

Zo'n melding is leuk voor in een testlab, maar als consument wil ik niet geïnformeerd worden elke keer dat iets goed gaat.
Alleen bij fouten wil ik een (duidelijke) melding krijgen.
 
Ik lees over een lijst met openstaande issues. Is deze openbaar? is dit een Ziggo lisjt of een Philips lijst. (ik bedoel mogen er alleen CI+ issues op of ook andere issues over de philips tv).

Robert

Sind 1 dag de gelukkige gebruiker van een 32pfl9604/12 met CI+. fw 026.55.05

Het betreft een lijst met allerlei issues, daar zetten slechts enkele CI+ gerelateerde issues bij. De lijst is niet openbaar. De fabrikanten stellen het niet op prijs dat we voor de goedkeuring lijsten met issues publiceren. De situatie met Philips is ook bijzonder, met een product dat al op de markt is, terwijl het ook nog in validatie zit. Volgende week zullen we de nieuwe software ook aan een aantal gebruikers beschikbaar stellen, om ook eventuele door gebruikers gevonden issues in de laatste ronde meenemen.
 
@Anoniem,

Ff een zijdelingse vraag, als dat tenminste mag?
Bij wie moeten we bij Philips eigenlijk zijn voor 'product-verbeteringssuggesties'?

Ik bedoel te zeggen/vragen:
Het is voor mij, als 'eenvoudige consument' totaal onduidelijk waar nu precies de verhoudingen/krachten/machten/mogelijk commerciële belangen liggen, welke partijen er allemaal bij betrokken zijn en wie nu precies eisen aan wie stelt.

Concreet: Ik weet lang niet altijd wat precies een Ziggo-eis is en wat een gebruikers-wens is.

Ik neem, geheel als voorbeeld, de door jou gemelde uitbreiding van de EPG van 50 naar 170 kanalen.
Stel nu dat ik een EPG met 171 kanalen zou willen hebben? Dan mail ik dus naar....?


Ik denk dat je deze vraag bij Philips moet stellen.
Het aantal van 170 is een beperking van Philips. Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).
 
Ik denk dat je deze vraag bij Philips moet stellen.
Het aantal van 170 is een beperking van Philips. Wij hebben alleen aangegeven dat de EPG geschikt moet zijn voor alle kanalen met een maximum van 8 dagen. Philips beperkt zich naast het aantal ook tot de epg horizon (max 4 dagen).
sorry trouwens, maar ik heb vandaag mijn TV teruggezet naar het basispakket door alle flauwekul te verbergen. Hoe zou je dit allemaal bij moeten houden.... 170 kanalen zijn er ongeveer 160 teveel in mijn ogen. Maar ja, wie ben ik :lol:
 
@Tafkap,

Wil je zo vriendelijk zijn om dat iets uitgebreider uit te leggen?
- Wat heb je precies aangepast? De zenderlijst (Te vinden onder de 'OK'-knop) of de EPG?
- Maar je hebt nu toch nog geen 170 kanalen in je EPG? Dat is pas bij de volgende firmware release toch?
 
ondertiteling

EPG werkt niet echt, info balk gelukkig wel.
Alleen geen ondertiteling op sommige digitale kanalen!!(13thstreet en scifi)


42pfl7404H/12 , FW: 000.026.058.005
 
Mijn "info" knop werkt wel ...
Now en Next doet het gewoon!
Ik heb een 37PFL9604H/12

Wel alle andere bekende bugs :cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan