• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo voert QAM256 in

Status
Not open for further replies.
Draaf je nu niet een beetje door, je luistert niet naar argumenten begrijpt het niet of wil het niet horen, je hebt nu eenmaal een stelling ingenomen en daar ben je onredelijkerwijs niet van af te brengen. Ondanks het inbrengen van goede tegenargumenten door enkele members van het Ziggo gebruikers forum:giveup:
En digitaal wordt je helemaal niet door de strot geduwt, je kan ook lekker analoog blijven kijken daar heb je geen last van qam256 modulatie.
Anders ga je toch lekker over op die geldwolf KPN dat is helemaal een drama met zijn HD IP tv via glas met zijn gedownscalde beeldsignaal.:sleep:

Het wordt je weldegelijk door de strot geduwd.
Ook als je analoog wilt kijken kan je storingen krijgen door de nieuwe technieken.

Maar zelfs mensen die afgelopen jaar een nieuw huis hebben betrokken en alles netjes aan hebben laten leggen met de toen perfecte bekabeling kunnen nu problemen krijgen. Zij hebben ook netjes via Ziggo een decoder gekocht.

En die mensen krijgen van Ziggo op geen enkele wijze te horen dat er iets gaat veranderen. Die mensen kunnen vanaf 1 april misschien geen tv meer kijken en weten niet wat het probleem is. Deze mensen gaan vervolgens klagen bij Ziggo en krijgen dan (Ziggo kennende) doodleuk te horen dat het probleem aan hun bekabeling ligt. Zij snappen het niet, alles is goedgekeurd en professioneel aangelegd.

Als Ziggo nu gewoonweg 1 folder minder verspreiden m.b.t. HBO (of 1 van de andere folders) en hiervoor in de plaats een folder met informatie verspreiden waarin staat welke wijzigingen er plaats gaan vinden en wat de eventuele gevolgen hiervan zouden kunnen zijn. Dat zou voor de klanten veel ergernissen kunnen besparen. Doe het desnoods als bijlage bij de factuur (al dan niet digitaal).

Het gaat mij in deze discussie over het gebrek aan communicatie van Ziggo.
Hierop zou Ziggo nog veel kunnen verbeteren en hiermee denk ik ook de klanttevredenheid kunnen verbeteren. Goede informatieverschaffing voorkomt klachten.

ps. Ik laat mijn kabeltje van 20 jaar oud hier in huis gewoon liggen omdat ik weinig tot geen tv kijk in de slaapkamer. Maar vanaf mijn hoofdaansluiting tot en met mijn tv in de woonkamer (2 meter kabel in totaal (1 meter van de muur naar de decoder, 1 meter van de decoder naar de tv) van goede kwaliteit, daar moet het goed zijn. Deze 2 keuzes maak ik dus bewust. Maar als nu opeens blijkt dat ik in de woonkamer geen goede tv heb, zelfs zonder de aftakking na de decoder, dan ga ik bij Ziggo klagen.
 
Maar als nu opeens blijkt dat ik in de woonkamer geen goede tv heb, zelfs zonder de aftakking na de decoder, dan ga ik bij Ziggo klagen

Jammer dan dat je nu op voorhand al klaagt terwijl er niets aan de hand is.:evil: Als ik lees welke apparatuur je gebruikt dan hoef je echt niet bezorgt te zijn dat er iets uit gaat vallen door het invoeren van QAM256.
En analoge tv heeft echt niets met QAM256 te maken die alleen voor het transport van digitale tv signalen gebruikt wordt. Analoog heeft geen enkele last van deze nieuwe technieken. Je moet juist blij zijn dat dit ingevoerd gaat worden, UPC had dit al veel eerder ingevoerd. Door deze invoering van QAM256 is er meer ruimte vrijgekomen voor meer HD zenders, analoog is een sterk verouderde techniek en niet meer van deze tijd en moeten ze snel opruimen. Ziggo is nog één van de weinige providers die het uberhaubt nog aanbied. UPC heeft ook nog analoog maar door de invoering van QAM256 hadden die al meer ruimte voor digitale tv.
Ziggo is dus gewoon een inhaalslag aan het maken:pompom:
 
Last edited by a moderator:
Het gaat er hier om dat mensen nu niet weten dat er veranderingen komen waardoor de verbinding slecht kan worden. Mensen gaan denken aan een storing en gaan vervolgens Ziggo bellen.
Je slaat hier de spijker op zijn kop!

Ik had op 2 locaties uit het niets problemen met SAMSUNG TV's met CI+ op de RTL HD kanalen en SBS HD. Op beide locaties had ik opeens enorme storing ( digitaal verstoord beeld en veel blokjes ) op deze kanalen. Er was letterlijk NIET naar deze kanalen te kijken. Op de SD varianten van de zenders ( 906 enz ) was alles prima. Bekabeling is al van prima kwaliteit.

Na even puzzelen was voor mij de oplossing : Op de bij ITV geleverde signaal versterker de +4dB ( 10 meter kabel ) aansluiting gaan gebruiken ipv de +2dB ( 3 meter) waar hij op zat. Ondanks dat de TV's op beide locaties nog geen 1.5 meter van de signaal versterker staan. Daarna heb ik geen last meer gehad.

Ik ben er zelf ook zeker van dat de invoering van QAM256 hiervan de oorzaak was. Ik vind het ook jammer dat dit niet vooraf gemeld was. Dat had mij een hoop ellende kunnen besparen.
 
Je slaat hier de spijker op zijn kop!

Ik had op 2 locaties uit het niets problemen met SAMSUNG TV's met CI+ op de RTL HD kanalen en SBS HD. Op beide locaties had ik opeens enorme storing ( digitaal verstoord beeld en veel blokjes ) op deze kanalen. Er was letterlijk NIET naar deze kanalen te kijken. Op de SD varianten van de zenders ( 906 enz ) was alles prima. Bekabeling is al van prima kwaliteit.

Na even puzzelen was voor mij de oplossing : Op de bij ITV geleverde signaal versterker de +4dB ( 10 meter kabel ) aansluiting gaan gebruiken ipv de +2dB ( 3 meter) waar hij op zat. Ondanks dat de TV's op beide locaties nog geen 1.5 meter van de signaal versterker staan. Daarna heb ik geen last meer gehad.

Ik ben er zelf ook zeker van dat de invoering van QAM256 hiervan de oorzaak was. Ik vind het ook jammer dat dit niet vooraf gemeld was. Dat had mij een hoop ellende kunnen besparen.
Waar zit die versterker dan, gelijk achter het AOP of zit er eerst nog een stuk coax tussen. Een versterker moet altijd zo dicht mogelijk bij het AOP zitten dan pas het uitgaande (versterkte) signaal verdelen.:wink: Het is wel zo dat je met QAM256 modulatie meer signaal moet hebben voor je ontvanger.:)
 
Het is wel zo dat je met QAM256 modulatie meer signaal moet hebben voor je ontvanger.:)

Als je met een QAM256 signaal nu ineens een BER die groter dan nul is hebt, had je hiervoor ook al een marginaal signaal. Bij een goed signaal zou je niets merken van de overgang. De benodigde signaal/ruis (of signaal/storing) afstand is maar een paar dB meer bij QAM256. Die marge hoor je bij een normaal signaal makkelijk te hebben. Als je die niet hebt is er duidelijk iets mis met je signaal. Meestal is de oorzaak niet de coaxkabel, maar vaak een onjuiste splitter of stekkers met plastic kapjes of een losse kabel die naar een andere kamer loopt die niet netjes is afgesloten waardoor die als "antenne" dient en een stoorsignaal in je huisinstallatie injecteert.

Eigenlijk gebeurt bij de mensen die nu storing krijgen hetzelfde alsof er een digitenne zender actief wordt in de buurt, of van kanaal wisselt.

Overigens is QAM256 niets nieuws, de Ziggo internet modems gebruikten dit altijd al.
 
Ook VOD werkt met QAM256.
En inderdaad,als het nu opeens niet meer werkt met QAM256, is het nooit echt goed geweest. Een goede huisinstallatie kan dit allemaal aan.
 
Waar zit die versterker dan, gelijk achter het AOP of zit er eerst nog een stuk coax tussen. Een versterker moet altijd zo dicht mogelijk bij het AOP zitten dan pas het uitgaande (versterkte) signaal verdelen.:wink: Het is wel zo dat je met QAM256 modulatie meer signaal moet hebben voor je ontvanger
Gelijk op het AOP met de in het pakket bijgeleverde korte kabel, zonder allerlei tropische splitters enz. Signaal ontvangst is ook gewoon 100%. Dat er meer signaal nodig was is dus gebleken :)

Als je met een QAM256 signaal nu ineens een BER die groter dan nul is hebt, had je hiervoor ook al een marginaal signaal. Bij een goed signaal zou je niets merken van de overgang. De benodigde signaal/ruis (of signaal/storing) afstand is maar een paar dB meer bij QAM256. Die marge hoor je bij een normaal signaal makkelijk te hebben.

Ook VOD werkt met QAM256.
En inderdaad,als het nu opeens niet meer werkt met QAM256, is het nooit echt goed geweest. Een goede huisinstallatie kan dit allemaal aan.

Bedankt voor deze antwoorden. :)
Dit zou allemaal theoretisch wel kunnen maar de praktijk is toch echt anders gebleken. Er was geen BER waarde voordat ik de problemen kreeg en na de QAM256 invoering was die er wel. Ook had ik geen enkele klacht daarvoor.

Meestal is de oorzaak niet de coaxkabel, maar vaak een onjuiste splitter of stekkers met plastic kapjes of een losse kabel die naar een andere kamer loopt die niet netjes is afgesloten waardoor die als "antenne" dient en een stoorsignaal in je huisinstallatie injecteert.

Het verhaal over kabels / splittertjes en de kwaliteit hiervan kan ik al uitgesluiten want dat is op beide locaties allemaal van prima kwaliteit en gewoon netjes aangesloten volgens de installatie papieren van Ziggo. Daar zit/zat het dus absoluut niet in. Alles zit netjes rechtstreeks op het AOP.

Ik heb overigens, als test, mijn Cisco decoder eens op de poort van de signaal versterker aangesloten waar ik op mijn Samsung TV met CI+ problemen had en daarop had ik de storing niet. Het kan dus ook deels door het type TV komen.

Het gaat mij er om dat, de klacht die ik opeens had, in mijn visie door/tijdens de invoering van QAM256 is ontstaan en dat ik daarvan niet tijdig op de hoogte was gesteld. Dat blijft mijn conclusie. :)

Mijn probleem is dus opgelost en kan misschien een hulp middel zijn bij andere mensen met dezelfde soort klachten.
 
Last edited by a moderator:
Ik heb overigens, als test, mijn Cisco decoder eens op de poort van de signaal splitter aangesloten waar ik op mijn Samsung TV met CI+ problemen had en daarop had ik de storing niet. Het kan dus ook deels door het type TV komen.
Huhh.... leg dat eens uit, gebruikt u dan toch nog een splitter:roll:
Met 4 uitgangen op de versterker moet dat toch niet echt nodig zijn :no:
 
Last edited by a moderator:
Huhh.... leg dat eens uit, gebruikt u dan toch nog een splitter:roll:
Met 4 uitgangen op de versterker moet dat toch niet echt nodig zijn :no:

Signaal versterker had daar moeten staan inderdaad. Dat is een typo geweest. Ik heb het aangepast in het verhaal.
 
Last edited by a moderator:
Ik denk dat meer dan 90% van de klanten geen deskundigen / geïnteresseerden zijn die high-end spullen heeft.
Men wil gewoon TV kijken en klaar.

Juist die mensen krijgen Digitale TV door hun strot geduwd en vervolgens ook ng eens de kosten en de moeite voor het aanleggen van nieuwe bekabeling.

Ik ben ooit voor iemand in een leeg pand bezig geweest om goede kabels neer te leggen en dat was al een flink karwei. Moet je nagaan als het huis helemaal vol is (dus ook de kale vloer al bedekt is met iets).

Maar het is ondertussen ruim bekend dat communicatie bij de communicatiebedrijven totaal onder de maat is. Zie KPN, zie UPC, zie Ziggo.

En alweer appels en peren.

UPC en Ziggo zenden beide DVB-C via de coax kabel.

KPN zend zowel over koperen telefoondraad als over glasvezel IPTV.
Dat is heel wat anders en een hele andere techniek.

Je hoeft helemaal geen exper te zijn.
Je moet gewoon goede spullen hebben, in dit geval goede bekabeling en metaal of metaalachtige connectoren.
Of zoals al enkele keren gemeld, met keurmerk.

En zoals ook al vermeld, UPC werkt al met QAM256.

En UPC, Ziggo en KPN, etc. communiceren wel degelijk.
Via internet het meeste.
Maar je krijgt ook informatie van ze toegezonden.

Ik heb glasvezel ftth van KPN en krijgt voldoende en tijdig de juiste informatie.

Televisie heb ik van Ziggo.

Vergeet niet dat veel mensen informatie meteen weggooien.:wink:

Nog een tip, monteer eerst alleen goede afgeschermde connectoren op de al aanwezige kabel, meestal zijn de problemen dan al verholpen.:wink:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top