• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo & Cogas

Status
Not open for further replies.
Je stelt eigenlijk je vraag op de verkeerde plaats.
Het beste is deze neer te leggen bij Cogas.
Er zijn al vele posting over dit onderwerp hier geweest, maar nog nergens gelezen dat Cogas klanten contact hebben opgenomen met deze kabelaar.
Klopt op zich. Contacten met COGas ook door klanten is er wel degelijk. De oplossing van het probleem ligt niet alleen bij Ziggo en ook niet alleen bij COGas. Kortom partijen moeten in gesprek. In hoeverre deze plaatsvinden heb ik te weinig zicht op.
 
Klopt op zich. Contacten met COGas ook door klanten is er wel degelijk. De oplossing van het probleem ligt niet alleen bij Ziggo en ook niet alleen bij COGas. Kortom partijen moeten in gesprek. In hoeverre deze plaatsvinden heb ik te weinig zicht op.

Klopt helemaal. En omdat ik ook geen zicht heb op ontwikkelingen of gesprekken en mij niet kan voorstellen dat Ziggo dit niet probeert op te lossen was mijn vraag;

Zit er in de nabije toekomst nog een oplossing/constructie aan te komen zodat deze klanten alsnog een alles in een pakket of van de voordelen gebruik kunnen maken?

Groet,

Johan.
 
Cogas en Ziggo

In eind augustus j.l is me door Cogas gezegd, dat er wordt onderhandeld met Ziggo over de mogelijkheid van Alles in 1 pakketten.
Ziggo beweerde dat er een afspraak was met Cogas, maar er is me verzekerd, dat die er niet is en was. Zelfs de info op de website en de voorwaarden klopten niet.
Er werd enig geduld gevraagd, en dat begrijp ik, maar het is nu al november!
Zou het misschien een Sinterklaas surprise worden?
 
Er zijn gesprekken geweest tussen beide partijen.
Zover ik kan inschatten wil Cogas het analoge deel houden, dus gesprekken liepen dood.
Gevolg - op korte termijn - geen all-in-1-pakket.
Op termijn: Momenteel niet in te schatten.
Klopt op zich. Contacten met COGas ook door klanten is er wel degelijk. De oplossing van het probleem ligt niet alleen bij Ziggo en ook niet alleen bij COGas. Kortom partijen moeten in gesprek. In hoeverre deze plaatsvinden heb ik te weinig zicht op.
 
Kennelijk is de marge op analoog nogal de moeite waard. Groot genoeg voor COGas om niet af te willen staan, tevens maakt het ontberen daarvan het voor Ziggo niet mogelijk om dit soort gebieden (want er zijn meer gebieden zoals COGas) een pakketvoordeel te geven.

Als ik even bekijk dat in Leiden men het jarenlang voor € 8,59 afkon en men normaal € 15,90 betaald dan geeft dat wellicht een beeld van de orde van de speelruimte. Je zou bijna geneigd zijn tot een compromis voorstel : lever allemaal zeg € 2,50 in en het probleem is uit de wereld.
 
Een paar postings hierboven had Anoniem het ook al over de marge.
En de ruzie tussen gemeente Leiden en Ziggo is zo te lezen ook beeindigt.
Kennelijk is de marge op analoog nogal de moeite waard. Groot genoeg voor COGas om niet af te willen staan, tevens maakt het ontberen daarvan het voor Ziggo niet mogelijk om dit soort gebieden (want er zijn meer gebieden zoals COGas) een pakketvoordeel te geven.

Als ik even bekijk dat in Leiden men het jarenlang voor € 8,59 afkon en men normaal € 15,90 betaald dan geeft dat wellicht een beeld van de orde van de speelruimte. Je zou bijna geneigd zijn tot een compromis voorstel : lever allemaal zeg € 2,50 in en het probleem is uit de wereld.
 
Een paar postings hierboven had Anoniem het ook al over de marge..
Bekend en voordien ook al.
kingpin said:
En de ruzie tussen gemeente Leiden en Ziggo is zo te lezen ook beeindigt.
Bekend en bewijst dus dat kloven zijn te overbruggen.

In wezen proef ik in beide stellingen "oude koek, einde discussie". Eenzelfde onverzettelijke houding ervoeren wij ook in het overleg met Ziggo over deze zaak.

Voor mij waren het redenen genoeg om een en ander te combineren. Een afwijzing is voor mij geen grond om niet uit te zien naar andere mogelijkheden.

Natuurlijk hoeft Ziggo niet de volle last te gaan dragen, netzomin als COGas zomaar haar inkomsten hoeft prijs te geven. Mij steekt het dat de klanten in dit spel aan de zijlijn staan. Vandaar deze invalshoek. Dit biedt een opening, deze op voorhand afwijzen is evenmin in het belang van Ziggo. Ik pretendeer dat op deze wijze Ziggo en zelfs COGas meer voordeel kan behalen dan op dit moment het geval is.
 
Idd zijn kloven te overbruggen. Inhoudelijk van het gehouden overleg heb ik geen kennis, maar als jullie beide partijen kunt wijzen op andere mogelijkheden, dan juich ik dit samen met Cogas klanten natuurlijk toe.
zie verder mijn PB

Bekend en voordien ook al.
Bekend en bewijst dus dat kloven zijn te overbruggen.


Voor mij waren het redenen genoeg om een en ander te combineren. Een afwijzing is voor mij geen grond om niet uit te zien naar andere mogelijkheden.
Ik pretendeer dat op deze wijze Ziggo en zelfs COGas meer voordeel kan behalen dan op dit moment het geval is.
 
de marge die in de 15 euro zit hebben we ook nodig om een "alles in 1" aanbieding te doen. Waarom denk je dat alles in 1 juist goedkoper is dan de afzonderlijke producten !!
Dus als ik het goed begrijp heb ik nu gratis digitale tv van @home (factuur loopt nog steeds via Cogas), inclusief destijds gratis verkregen digitale ontvanger? Ontzettend gul van @Home/Ziggo.

Kan iemand mij uitleggen waarom bij de postcode check wordt aangegeven dat ik Alles-In-1 kan krijgen, ik het ook heb kunnen aanvragen, ik ook een email heb gekregen (8 okt.) dat mijn aanvraag is ontvangen en één en ander in gang wordt gezet, en dat er sindsdien volledige radiostilte is (geen brief, geen installatiepakket, geen bereikbare helpdesk).

Overigens wordt nu (1 maand later) bij de postcodecheck nog steeds aangegeven dat ik alles-In-1 kan krijgen ipv mijn drie losse pakketten, maar kan ik het nu niet meer aanvragen (bij alles-in-1 staat dat het op mijn postcode niet beschikbaar is)
 
foutje in de database lijkt het op.......... diensten zijn dus wel beschikbaar in dat gebied, maar niet in een alles-in-1 variant. Maar dit was al in het begin bekend..... is al eerder een discussie over geweest.

Inderdaad een slechte zaak dat je dit aan hebt kunnen vragen destijds......maar dit komt waarschijnlijk door dezelfde fout in die database.....daar kan de bestellende medewerker ook niet heel erg veel aan doen. maar ben met je eens dat je ipv radiostilte wel een berichtje had mogen ontvangen dat dit niet mogelijk had moeten zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top