T
TVdigitaal
Wijziging 2 DTV frequentie's netwerk 1111 op 25 mei a.s
Maandagochtend 25 Mei worden een aantal frequenties voor digitale TV (van Ziggo) aangepast. Het gaat om het gebied met netwerkcode 1111 (Voormalig @home: Brabant & Limburg). Het kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan op een gewijzigde frequentie. De oplossing is om even naar SBS6 te zappen en daarna na enkele hoger kanalen, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen.
Mocht u door met de decoder heen en weer te zappen tussen een aantal kanalen het probleem niet kunnen oplossen voer dan een herinstallatie uit, de handleiding met de juiste netwerkcodes is te vinden op https://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/ (handleiding digitale televisie), ook staan hier de handleidingen van de gecertificeerde ontvangers.
Wie een niet gecertificeerde decoder (of TV/PC) gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren.
Het betreft de frequenties van TS07 en TS10, de nieuwe frequenties die Ziggo gaat gebruiken zijn voor TS07 538,75 Mhz en voor TS10 474,75 Mhz.
Opmerking: Het is dus verstandig de decoder de nacht van zondag op maandag niet aan te laten staan op Nederland1, Nederland2, Nederland3 of RTL4 maar deze op bv RTL5, SBS6 of een andere zender te laten staan.
Deze info is ook te vinden op https://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ (na invoeren van de betrokken postcodes).
Onze excusses voor de eventuele overlast.
Maandagochtend 25 Mei worden een aantal frequenties voor digitale TV (van Ziggo) aangepast. Het gaat om het gebied met netwerkcode 1111 (Voormalig @home: Brabant & Limburg). Het kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan op een gewijzigde frequentie. De oplossing is om even naar SBS6 te zappen en daarna na enkele hoger kanalen, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen.
Mocht u door met de decoder heen en weer te zappen tussen een aantal kanalen het probleem niet kunnen oplossen voer dan een herinstallatie uit, de handleiding met de juiste netwerkcodes is te vinden op https://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/ (handleiding digitale televisie), ook staan hier de handleidingen van de gecertificeerde ontvangers.
Wie een niet gecertificeerde decoder (of TV/PC) gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren.
Het betreft de frequenties van TS07 en TS10, de nieuwe frequenties die Ziggo gaat gebruiken zijn voor TS07 538,75 Mhz en voor TS10 474,75 Mhz.
Opmerking: Het is dus verstandig de decoder de nacht van zondag op maandag niet aan te laten staan op Nederland1, Nederland2, Nederland3 of RTL4 maar deze op bv RTL5, SBS6 of een andere zender te laten staan.
Deze info is ook te vinden op https://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ (na invoeren van de betrokken postcodes).
Onze excusses voor de eventuele overlast.
Last edited by a moderator: