• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vandaag laatste docsis 3 modems naar alles-in-1 klanten?

Status
Not open for further replies.
Ik ben altijd een (redelijk) tevreden klant geweest bij @Home, nu Ziggo. Ik heb weinig tot geen problemen gehad met mijn Z3 internet abonnement. Toen Ziggo de nieuwe snelheden aankondigde, ben ik overgestapt van Z3 naar Alles-in-een Extra met de reden; hogere snelheid.

Ik ben per 15 juli overgegaan naar AIE Extra. Op dat moment was mijn Z3 abonnement al verhoogd naar 25mbit/s. Enkele dagen later heb ik het AIE Extra pakket ontvangen, met het 'nieuwe' modem. Dit was wederom een Motorola. Na het installeren was mijn snelheid 20mbit/s. Oftewel; met Z3 had ik de nieuwe snelheid en met AIE Extra kreeg ik de oude snelheid. Concreet ging ik dus 5mbit/s naar beneden. Na wat lezen op o.a. dit forum begreep ik dat er wat problemen waren met voorraad en firmware, dus ik wachtte geduldig af.

Nu is t inmiddels half september en nog steeds heb ik niets vernomen; geen nieuwe snelheid, geen nieuw (docsis3) modem, geen brief, geen email, helemaal niets! Dus ik heb een email gestuurd waarin ik het bovenstaande uitleg, gevolgd door de vraag wanneer ik iets kan verwachten. Ik krijg de volgende reactie "uit onze metingen blijkt dat er niets mis is met uw modem, mogelijk is er iets mis met uw bekabeling, pc, virus, etc".... WTF?? Lezen die gasten uberhaupt wel iets?? Ik vraag iets totaal anders, wanneer krijg ik een docsis3 modem!?

Goed... toch maar even de helpdesk bellen en wederom bovenstaande uitgelegd. Doorverbonden met Technische Dienst; blijkt dat er nog geen nieuw modem besteld is voor mij, wat deze meneer nu meteen regelt. Hopelijk krijg ik deze week nog een docsis3 modem. Hopelijk krijg ik m dan ook meteen goed geactiveerd en haal ik de beloofde snelheid, maar ik heb zo'n gevoel.....

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat een bedrijf als Ziggo zulke steken laat vallen op gebied van communicatie richting klanten. Steeds opnieuw moet je Ziggo achter de broek aan zitten om iets geregeld te krijgen... je zou er moe van worden! :cry:

Toevallig iemand omgeving Breda / Roosendaal waarbij AIE Extra al goed werkt??
 
Last edited by a moderator:
Wellicht een relativerende maar inzichtvolle toevoeging aan deze discussie: ik heb het Arris docsis 3.0 modem nu een maand in huis. Twee weken heeft-ie het perfect gedaan. Op 3 september klapte bij ons (er) alles-in-één keer uit :schater:. Sindsdien zijn we offline :x. En wij zijn niet de enigen. Kijk de storingensectie er maar op na!
Ik kan goed begrijpen dat jullie Ziggo aanspreken op niet nagekomen beloftes en hier over discussiëren. Je moet Ziggo hier vooral ook op blijven aanspreken. Aan de andere kant denk ik; wees blij dat je het modem nog niet hebt. Op dit moment heb je aardige kans dat het gebruik er van tot problemen leidt die groter zijn dat de vermeende snelheidswinst die Ziggo in het vooruitzicht heeft gesteld. Ik vermoed zelfs dat de vertraging in het uitzenden van de modems direct van doen heeft met de storingen die de snelheidsverhoging met zich mee heeft gebracht. Ik hoop niettemin dat jullie snel een nieuw modem en goede connectie krijgen!
 
Wellicht een relativerende maar inzichtvolle toevoeging aan deze discussie: ik heb het Arris docsis 3.0 modem nu een maand in huis. Twee weken heeft-ie het perfect gedaan. Op 3 september klapte bij ons (er) alles-in-één keer uit :schater:. Sindsdien zijn we offline :x. En wij zijn niet de enigen. Kijk de storingensectie er maar op na!
Ik kan goed begrijpen dat jullie Ziggo aanspreken op niet nagekomen beloftes en hier over discussiëren. Je moet Ziggo hier vooral ook op blijven aanspreken. Aan de andere kant denk ik; wees blij dat je het modem nog niet hebt. Op dit moment heb je aardige kans dat het gebruik er van tot problemen leidt die groter zijn dat de vermeende snelheidswinst die Ziggo in het vooruitzicht heeft gesteld. Ik vermoed zelfs dat de vertraging in het uitzenden van de modems direct van doen heeft met de storingen die de snelheidsverhoging met zich mee heeft gebracht. Ik hoop niettemin dat jullie snel een nieuw modem en goede connectie krijgen!


Dat ben ik ook helemaal met je eens en ik hoef die 50mbit/s download niet per direct te hebben. Maar dat neemt net weg dat ik 1,5 maand op een produkt wacht en IK degene ben die constant moet vragen aan Ziggo wat de status is. Ik zou al dik tevreden zijn als Ziggo iets van zich zou laten horen over de problemen die ze ervaren en wat de directe gevolgen zijn voor mij als klant (ik krijg bijvoorbeeld wel 6x dezelfde brief thuis waarin de bevestiging van mijn wijziging staat; 1x een uitleg van de huidige problemen kan er niet van af). Communicatie gaat mis (intern en extern) of is er gewoon helemaal NIET.
 
Vanmiddag de nieuwe Modem gekregen.
Welk merk het is kan ik niet zien,
staat niets op alleen een serie nummers.
Aan sluiten gaf geen problemen was met 10 minuten online,
maar de snelheden vielen me tegen(heb alles in 1 extra).

Met kabel aan de modem:
Download 28.68 Mb/s
Upload 4.22 Mb/s

Met de router ertussen draadloos Belkin 54 Mb/s (deze gaat in de loop van volgende week vervangen worden)
Download 12.28 Mb/s
Upload 3.75 Mb/s
 
Gisteren middag geheel onverwacht TNT aan de deur met pakketje van Ziggo en dan eindelijk het nieuwe modem een Ubee, gauw uitgepakt aangesloten en dan proberen te activeren, helaas 4 uur later nog steeds niet gelukt, HD gebeld en binnen 5 min online en tot nu toe zeer tevreden.




Gooffy
 
Ik wil de klantenservice bellen omdat ik nog steeds niet het nieuwe modem heb. Maar welke keuze moet ik maken in dat keuze menu. Geen 1 hoort bij mijn vraag. Je hoort ze wel zeggen dat je moet blijven hangen om een medewerker te spreken. Als ik gewoon wacht wordt de verbinding verbroken omdat ik geen keus heb gemaakt.
 
Ik wil de klantenservice bellen omdat ik nog steeds niet het nieuwe modem heb. Maar welke keuze moet ik maken in dat keuze menu. Geen 1 hoort bij mijn vraag. Je hoort ze wel zeggen dat je moet blijven hangen om een medewerker te spreken. Als ik gewoon wacht wordt de verbinding verbroken omdat ik geen keus heb gemaakt.

Je kan 2 - internet en weer 2 - storingen (of precies andersom) kiezen. In principe heb je een 'storing' aangezien je niet de 50mb haalt... Vraag of ze een monteur langs sturen om het modem te installeren, is aan mij voorgesteld door Ziggo zelf. Afspraak staat voor komende week.
 
Nieuw modem

Vandaag is er een monteur van Ziggo gekomen met een nieuw modem.
Modem geinstalleerd en binnen een kwartier was er verbinding.
Nu maar afwachten

 
Last edited by a moderator:
Arrismodems

Klopt inderdaad... De modems en routers zullen in week 40 worden uitgeleverd aan degene die een brief van Ziggo hebben ontvangend at deze wordt nageleverd. Bij bestellingen van alles in 1 zal de installatie monteur vanaf week 40 deze spullen ook in de auto hebben.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top