T
TVdigitaal
Klacht: Sinds 1 juli jl. zendt Ziggo Ned. 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit uit. Deze wijziging kan in bepaalde gevallen geen of slechte ontvangst van Ned 1, 2 en 3 HD tot gevolg hebben.
Oorzaak: Het huisnet (antenne-/coaxkabel cq. kabelaansluitdoos) is niet geaard. De afscherming van de kabelaansluitdoos/coaxkabel dient aan de huisnetzijde deugdelijk geaard te zijn. In sommige gevallen is nagelaten deze (noodzakelijke) aarding aan te brengen. Meestal gaat het in dat geval om aansluitdozen die niet in de meterkast zijn gemonteerd maar bijv. in de huiskamer.
Oplossing: aarding van de kabelaansluitdoos aan huisnetzijde aan een deugdelijk aardingsaansluitpunt.
Voorbeeld zie pagina 8 in de volgende PDF:
https://www.digiproof.nl/WebRoot/InHome/pictures/manual/Pakket 2 installatie handleiding.pdf
Oorzaak: Het huisnet (antenne-/coaxkabel cq. kabelaansluitdoos) is niet geaard. De afscherming van de kabelaansluitdoos/coaxkabel dient aan de huisnetzijde deugdelijk geaard te zijn. In sommige gevallen is nagelaten deze (noodzakelijke) aarding aan te brengen. Meestal gaat het in dat geval om aansluitdozen die niet in de meterkast zijn gemonteerd maar bijv. in de huiskamer.
Oplossing: aarding van de kabelaansluitdoos aan huisnetzijde aan een deugdelijk aardingsaansluitpunt.
Voorbeeld zie pagina 8 in de volgende PDF:
https://www.digiproof.nl/WebRoot/InHome/pictures/manual/Pakket 2 installatie handleiding.pdf
Last edited by a moderator: