• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Testtraject Interactieve TV voor Ziggo panel deelnemers

Status
Not open for further replies.
Bij mij heb ik na enig puzzelen op allebei de cards iTv aan de praat gekregen. Gaat als volgt: Installeer iTv op de oude smartcard (heb je al gedaan) Doe de nieuwe smardcard er in en je hebt in het menu nog steeds alle elementen van Uitzending Gemist en TV-theek. Alleen die doen het ogenschijnlijk niet. Probeer het toch (ik kreeg toen een fel wit scherm) en heb geduld. Na enkele minuten verschijnt ook voor de nieuwe smartcard het authorisatiescherm en voilà: installeren maar!

Ja dat werkt inderdaad maar als je de kaarten weer omwisselt (omdat itv tvtheek enzo maar op 1 kaart word geactiveerd) moet je weer opnieuw itv installeren.
 
Ook ik had problemen met met de installatie van iTV. Na het een en ander op het forum te hebben gelezen toch maar de versterker vervangen door degene die bij het pakket zat. Het signaal ging omhoog van 60% naar 100%.
Eindelijk kreeg ik de installatie van interactieve tv voor elkaar.
Ik heb nu wel de gidsen van programma gemist en de tv-theek alleen kan ik niks bekijken.
Zijn er meer die dit probleem hebben?
 
Ja dat werkt inderdaad maar als je de kaarten weer omwisselt (omdat itv tvtheek enzo maar op 1 kaart word geactiveerd) moet je weer opnieuw itv installeren.

Nee, daar had ìk dus geen last van. Maar: als je iTv op de nieuwe card (met al die extra kanalen) aan de praat heb gekregen, waarom zou je dan nog de oude card er weer in doen?
 
Nee, daar had ìk dus geen last van. Maar: als je iTv op de nieuwe card (met al die extra kanalen) aan de praat heb gekregen, waarom zou je dan nog de oude card er weer in doen?

Moet je na het wisselen gewoon een tijdje wachten misschien ? Ik krijg namelijk de status geen toegang na het wisselen van de kaart.

Tot nu toe werkt bij mij alleen programma gemist.
Tvtheek en films moet nog worden geaktiveerd, deze word geaktiveerd op je oude kaart (indien je je kaartnummer hebt doorgegeven).

Om die reden zou je dus weer terug moeten wisselen.
 
Volgens mij heb je dat dan ergens op het forum verkeerd gelezen. Enige wat ik op het forum heb zien staan dan de bekabeling tot aan je decoder WEL uitmaakt (want analoge COAX), een HDMI kabel VANAF decoder maakt daarentegen weinig uit. Een SCART kabel maakt overigens wel weer uit, want ook analoog.

En wat de beeldsettings van de Cisco betreft: bij mij is het beeld als een plaatje. Dit is nu net het enige van de Cisco waar ik wel echt tevreden over ben. Geen idee dus wat jij met de settings uitgehaald hebt.
Helaas moet ik toch opmerken dat je hier fout zit.
HDMI en dan met name de resolutie vanaf 720 is zeer gevoelig voor stoorpulsen van buitenaf.
Niet voor niets zijn er gasgevulde HDMI kabels en worden er stoorfilters geplaatst over deze kabels heen.
Maar kijk je niet in hoge resolutie dan kun je stappen terug doen in kwaliteit van de kabel.
Inderdaad kun je dan goed de bijgesloten kabel gebruiken

Een andere opmerking ging over de kwaliteit opmerking die ik maakte over het verschil met de Samsung ontvanger.
Ik ben nog aan het uitzoeken waar de achteruitgang in zit.
Misschien het upscalen of anders de bekabeling waarover ik schreef.
Scherp is bij mij bijna Blu Ray kwaliteit zoals dat oa door de PS 3 wordt doorgegeven.
Die kwaliteit haal ik bijna uit de samsung ontvanger.
Is dan de Cisco zo'n stuk minder?
Nee dat ook weer niet maar je ziet op sommige momenten grijze vlakken.
Sommige halen deze weg door het contrast omhoog te brengen van de TV en de helderheid te verlagen.
Ook een oplossing maar daarmee gaat de kwaliteit van ondertiteling weer naar beneden.
Nee ik zoek geen lapmiddel maar een goede oplossing.
Daar is denk ik ook dit forum ( met name deze topic) voor bedoeld.

Dan even terug naar de blokvorming en de bekabeling uit de meterkast.
Ook al lees ik dat sommige het hier niet mee eens zijn het is een feit dat lange bekabeling in hoge resolutie risico's met zich meebrengt.
Ik heb ook gelezen dat Ziggo de versterker in de meterkast plaatst maar waarom ze dit doen is mij niet duidelijk.
Het is vragen om storingen.
Ga maar na een aansluitdoos in de meterkast.
Versterker er tussen en verlengen naar de volgende aansluitdoor.
Vandaaruit naar je TV.
Ook hier weer blokvorming is bijna altijd een stoorpuls of een te zwak signaal.
Vandaar dat ik als eerste roep om toch vooral die versterker niet te ver van de TV te plaatsen.
Maar denk ook weer aan de HDMI aansluiting op hoge resolutie.

Nog steeds denken dat ik maar wat schrijf?
Raadpleeg dan eens Google en zoek op HDMI en storing.
Het wordt dan moeilijk om vol te houden dat de bekabeling niets uitmaakt.
Maar goed ik probeer te helpen en hoop een bijdrage te kunnen leveren.
Ook ik ben op zoek naar de beste oplossing misschien komen we er samen uit
 
kreeg een mail

dat tv theek nog geactiveerd moet worden dat gebeurt tussen en tweeken ik aan geven dat new card gebruik en mijn oude niet kn ze beiden gebruiken op cisco alleen tv theek nog niet dat gebeurt tissen nu en twee weken dat kreg als antwoord terug van test paneel van alex vos
 
dat tv theek nog geactiveerd moet worden dat gebeurt tussen en tweeken ik aan geven dat new card gebruik en mijn oude niet kn ze beiden gebruiken op cisco alleen tv theek nog niet dat gebeurt tissen nu en twee weken dat kreg als antwoord terug van test paneel van alex vos

Als ik zo dit forum doorlees zijn er al een hoop die tv-theek en uitzending gemist kunnen bekijken.
 
bij wie werk th theek al

bij wie werk tv theek al met wel card je oude of de new kaart of moet bellen om te activeren wie kanme daar meer over vertellen .
 
Uitzending gemist doet het hier wel, tv-theek nog niet. Dit alles op de nieuwe kaart.
 
Over stoorpulsen bij de HDMI-kabel bij 720p gesproken. Ik was aan het opnemen, en toen kreeg ik lopende horizontale stoorbanden te zien. Toen ik de instelling wijzigde naar een lagere resolutie, was het weg. Na de opname even gecheckt, toen was het beeld weer prima bij 720p. Erg gevoelig allemaal dus (nog steeds zonder breedbandversterker!)

Overigens nog even zeuren natuurlijk; gisteren een mailtje gekregen dat ik even mijn telefoonnummer moest sturen, om een afspraak te maken met een monteur om mijn WCD te laten checken. Gelijk teruggemaild... maar geen telefoontje.. ook vandaag niet. Rrrr... Zaterdag gemeld, en waarschijnlijk volgende week een afspraak... Ze zijn wel consequent bij Ziggo, zowel testers als klanten worden niet snel geholpen...


ps. Mijn tv (Toshiba 32AV) is HD ready, dus 720p geschikt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top