• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonie portering

Status
Not open for further replies.
Ik lees in een ander topic dat je een nieuw nummer hebt genomen bij Ziggo. In dat geval moet je zelf de opzegging regelen. Dit staat ook duidelijk bij de FAQ voor Telefonie op de producten pagina's.
Wat Tja ook zegt. Heb je middels een nummerportering je oude nummer meegenomen naar Ziggo, of heb je een nieuw nummer aangevraagd/gekregen bij Ziggo?

Ziggo zegt enkel je telefoonabonnement op als je het nummer meeneemt. Bij een nieuw nummer van Ziggo is dit niet van toepassing.
 
Portering

Vanaf 3 april plusminus 10.30 uur is er door een monteur "Alles in 1 extra" aangesloten. Ik had al eind januari alles aangevraagd en wilde het ook i.o.m. de helpdesk in april dat alles zou worden aangesloten. Meteen het formulier ingevuld en opgestuurd van de nummer portering (eind januari).
Tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Vandaag de helpdesk gebeld en zij zeggen dat mijn vorige provider (Online) het telefoonnummer nog niet vrijgegeven hebben.
Ben ik mooi klaar mee. Ik hoop maar dat ik hetzelfde nummer behoudt.
 
Last edited by a moderator:
Vanaf 3 april plusminus 10.30 uur is er door een monteur "Alles in 1 extra" aangesloten. Ik had al eind januari alles aangevraagd en wilde het ook i.o.m. de helpdesk in april dat alles zou worden aangesloten. Meteen het formulier ingevuld en opgestuurd van de nummer portering (eind januari).
Tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Vandaag de helpdesk gebeld en zij zeggen dat mijn vorige provider (Online) het telefoonnummer nog niet vrijgegeven hebben.
Ben ik mooi klaar mee. Ik hoop maar dat ik hetzelfde nummer behoudt.

Afgelopen vrijdag zei de helpdesk dat Online wel het nummer heeft vrijgegeven, en dat er nog 1 dingetje moest gebeuren. Ze verwachten aanstaande dinsdag dat alles zou gaan werken.
En dat hopen we dan maar, want ik heb de laatste week veel problemen gehad dat mensen mij niet kunnen bereiken.
 
Afgelopen vrijdag zei de helpdesk dat Online wel het nummer heeft vrijgegeven, en dat er nog 1 dingetje moest gebeuren. Ze verwachten aanstaande dinsdag dat alles zou gaan werken.
En dat hopen we dan maar, want ik heb de laatste week veel problemen gehad dat mensen mij niet kunnen bereiken.

Hiep, hiep, hoera, de telefoon werkt, ik kan weer gebeld worden.
Alleen geen nummerweergave meer, maar dit ligt vermoedelijk aan mijn Siemens Gigaset 3010 micoset, deze werkt volgens mij alleen met DTMF, dat is wel jammer.
 
Hoe krijg ik mijn abonnementskosten terug van Ziggo ?
Bij overstap van KPN naar Ziggo, waren ze vergeten om mijn abonnement bij KPN op te zeggen. Vervolgens heb ik 2 maanden dubbel moeten betalen, voordat ik daar achter kwam.

Een andere variant.
Een tante van mijn vrouw, mens is ver in de 70, wilde ivm de kosten ook een telefoonabonnement bij Ziggo. Had ze een foldertje van gekregen en zag dat Ziggo goedkoper was.
In december vorig jaar heeft ze de antwoordkaart ingevuld maar had ook bij de HD gevraagd of Ziggo niet alleen KPN zou opzeggen en porteren maar ook Tele2 zou opzeggen.
Geen enkel probleem was het antwoord, even op de kaart vermelden dat ook via Tele2 gebeld werd.
Eind januari 2009 is haar nummer geporteerd, de modem aangesloten en alles werkte.
Vandaag krijgt ze ook nog een rekening van Tele2. Dat was dus niet opgezegd! Met Tele2 gebeld, nee nooit een opzegging van Ziggo gehad, maar nu kon opgezegd worden per 1-7-2009.
Ze had bij Tele2 een belgratis 's-avonds abo ad € 17,00 per maand.
Ze heeft ook met de HD van Ziggo gebeld maar die wisten niet wat ze er mee moesten, werd doorverbonden waarna de verbinding verbroken werd.
Ze heeft nog 2x gebeld maar de helpdesk wist het ook niet.
Ze zit nu met een strop van 5 x € 17,00 en de helpdesk van Ziggo kan/wil niets doen.
 
In december vorig jaar heeft ze de antwoordkaart ingevuld maar had ook bij de HD gevraagd of Ziggo niet alleen KPN zou opzeggen en porteren maar ook Tele2 zou opzeggen.

Vraagje:

Als het nummer geporteerd is via KPN, had ze dan nog een tweede lijn bij Tele2 met een ander nummer ?

Want als het porteren wel gebeurd is, en ze haar telefoonnummer dus meegenomen heeft naar Ziggo is het porteren van het telefoonnummer gewoon wel gebeurd lijkt me.

Een extra ADSL lijn zegt Ziggo volgens mij nooit op, alleen een telefoonnummer wat je porteert kunnen ze voor je opzeggen en porteren volgens mij.

Als het geporteerde nummer wel van Tele2 afkomt en nu dus bij Ziggo werkt is er dus ook geporteerd en vertelt tele2 een onjuist verhaal lijkt me.

Of had je tante nog een lopend jaarcontract bij Tele2 wat afgemaakt moet worden ?

Zie ook hier, daar staat meer info hierover.
 
Ik denk dat het een carrier-select abonnement is (abonnement van een derde partij over de analoge KPN lijn). Deze abonnementen vallen buiten de overstapservice.
 
Ik denk dat het een carrier-select abonnement is (abonnement van een derde partij over de analoge KPN lijn). Deze abonnementen vallen buiten de overstapservice.

Ja, denk dat dit het geval is.
Maar dan had Ziggo toch moeten zeggen dat dit buiten de overstapservice valt. Stond ook nergens in de folder.
Volgens de helpdesk was dit geen enkel probleem en is ook expliciet op de antwoordkaart gezet. Kpn en Tele2. Had Ziggo toch wel mogen zeggen dat Tele2 door haar zelf opgezegd diende te worden.
Maar het nummer is dus normaal geporteerd.
 
Mij hebben ze ook verteld dat mijn oude Tele2 abonnement zou worden opgezegd en hier is het ook niet gebeurd. Ik heb gisteren maar een brief naar Tele2 gestuurd, want die kunnen anno 2009 nog geen email ontvangen.
Ik begin mij als klant niet serieus genomen te voelen door de diverse aanbieders, hooguit genomen.
 
Had Ziggo toch wel mogen zeggen dat Tele2 door haar zelf opgezegd diende te worden.

Tja zij hebben je nummer niet in beheer, dus het is niet vréémd dat het zo gaat. Alleen wel jammer dat de verkoopafdeling niet de meest geïnformeerde is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top