• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sinds aansluiten van Docsis 3.0 modem zeer instabiel internet

Status
Not open for further replies.
En zo krijgt weer iemand het idee dat de fout bij hem ligt, alles overhoop gaat halen en uiteindelijk tot de conclusie komt dat het aan het modem ligt. Maar gelukkig zijn er meer mensen die geen problemen hebben, dus laten we niet al te moeilijk gaan doen. :rolleyes:
Nee, er worden een aantal tips gegeven waarvan bewezen is dat ze invloed kunnen hebben. Een kleine moeite om even te controleren of dat hier ook het geval is. Die post was dus behulpzaam bedoeld en niet om iemand op het verkeerde been te zetten.
 
CeeS,

Off-topic, maar misschien herinner je je onze discussie nog mbt echo in de telefoon. Welnu deze is na activering van het Arris-modem geheel verdwenen !

Greetz,
Phillip(us)
 
Nee, er worden een aantal tips gegeven waarvan bewezen is dat ze invloed kunnen hebben. Een kleine moeite om even te controleren of dat hier ook het geval is. Die post was dus behulpzaam bedoeld en niet om iemand op het verkeerde been te zetten.

Juist. Er wordt hier door een (redelijk beperkt) aantal mensen hard geroepen, maar in vele topics is al gebleken dat in veel gevallen het modem niet (alleen) de schuldige is, maar ook andere, door de gebruiker te beinvloeden zaken.

Ook Darkraven heeft de 14e zijn modem gekregen, aangesloten en niet de juiste snelheid gekregen, blijkens zijn posts. In zijn posts wordt echter niet duidelijk hoe zijn situatie is. "wel of geen router, merk, type, plaatsing" etc. Op het forum hebben een flink aantal mensen inmiddels wel de juiste snelheid na vervanging van routers en of verplaatsen van dect/wifi stations. De moeite van het bekijken waard dus. Kijk, het maakt mij niet zoveel uit, ik het de juiste snelheid al, maar ook ik moest toch echt mijn router ervoor vervangen. Dat wist ik mede dankzij het forum en dat is ook een beetje het principe. Ik gun anderen ook de juiste snelheid en geef dus de tips weer door.

Uiteraard kan het nog steeds zo zijn dat bij Darkraver zijn modem echt de schuldige is en dat een firmware upgrade dit oplost, echter ik denk dat de meesten hier op het forum inmiddels snappen dat dit argument veelal door de helpdesk wordt gebruikt om problemen voor zich uit te schuiven en niet verder inhoudelijk te hoeven kijken. Als bij het overgrote merendeel van de gebruikers hierzo nu alles al prima werkt met de huidige firmware, dan is het niet logisch om er klakkeloos vanuit te gaan dat je probleem straks vanzelf verdwijnt na een FW upgrade.

Onder de streep valt het Ziggo uiteraard vol aan te rekenen dat er weer eens onvoldoende ge-fieldtest is, onvoldoende handleidingen, zelfhulp beschikbaar is, niet wordt aangegeven dat de plaatsing van het modem zeer kritisch is en er binnen 1 meter van het modem geen stralingsbronnen mogen zijn, feitelijk ongeveer alle routers van meer dan een jaar of 3 oud ongeschikt zijn om de volle snelheid te halen onder alle condities of in sommige gevallen sowieso niet meer werken. En dan de helpdesk........ tsja....... wat kun je daar in hemelsnaam over zeggen. Laten we met zijn allen blij zijn dat dit forum bestaat en dat je hier vaak wel de hulp vind die je achter 0900-1884 vaak niet zult vinden.

Je kunt je mening natuurlijk geven met de weegschaal rechtsboven in dit bericht
 
Last edited by a moderator:
Drama

Nieuwe modem vandaag ontvangen een aangesloten.
Na veel pijn en moeite (1,5 uur verder) kon ik verbinding maken met het netwerk en activeren.
Meteen een snelheidstest geprobeerd maar kwam niet verder dan 9mb down en 4.5mb up (Alles in één Extra abbo).
Dat was down dus de helft van wat ik met mijn oude Motorola had.
Na een reset van het Arris modem komt hij echter niet meer online DS blijft knipperen en verder gebeurd er niets.
Terug naar het oude modem mocht niet baten, ziggo gebeld en die konden niet eerder komen dan over 6 dagen. Dat vond ik onacceptabel (6 dagen zonder telefoon en Internet) dus heb ik gevraagd of ze het oude modem weer wilde activeren.

Dat is na tegenstribbelen gebeurd maar hoe nu verder?
Ik heb destijds wel eens met een monteur van Ziggo gesproken en die zei toen dat het Upstream Power level niet meer mag zijn dan 50 dBmV bij Docsis 3.0.
Mijn upstream power level zit op 53 dBmV volgens mijn Motorola modem (wat ook kantje boord is want ik heb begrepen dat het max van Docsis 2.0 54 dBmV is). Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad voor Docsis 3.0 te hoog is, dan zou daar mijn probleem kunnen zitten.
 
Enige suggestie die ik zou willen geven: het moet een 300N met een 1 Gb aansluiting zijn.
Een merk is persoonlijk.


Had ook niet anders verwacht ! Maar je zal maar net bij die lucky few zitten waar het fout gaat...
Kingpin, heb je evt een suggestie mbt een 'betere' router, zoals bv Zyxel NBG-460N ?

Greetz,
Phillip(us)
 
nou bij deze laat ik maar even weten dat er bij mij de ubee mv3200 staat en werkt helemaal volgens wens zonder router.wat ik wel vaak tegen kom is dat er regelmatig problemen zijn met de verbinding bij mensen dit komt vaak door slecht aangesloten kabel werk en ook door slecht of oude kabels die gekinkt zijn dit wil namelijk ook niet goed zijn voor een goede verbinding.niet iedereen heeft ook het zelfde probleem er zijn genoeg die weten hoe het wel goed aangesloten moet zijn dat betwijfel ik geen moment.

en voor de nee zeggers ziggo timmert aardig aan de weg en ik moet zeggen dat ik als ex fiber-user geheel niet ontevreden ben met ziggo. voor veel mensen gaat de snelheid nog een keer omhoog en dat zie ik nog niet echt bij de glasvezel en dan ook nog :thumb up: een prijsje dan is het toppie hoor

Mvg
silverone(research mannetje)
 
Ik heb destijds wel eens met een monteur van Ziggo gesproken en die zei toen dat het Upstream Power level niet meer mag zijn dan 50 dBmV bij Docsis 3.0.
Mijn upstream power level zit op 53 dBmV volgens mijn Motorola modem (wat ook kantje boord is want ik heb begrepen dat het max van Docsis 2.0 54 dBmV is). Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad voor Docsis 3.0 te hoog is, dan zou daar mijn probleem kunnen zitten.
Die upstream waarde is inderdaad aan de (te) hoge kant. Nu ben ik wel benieuwd wat jou downstreamwaardes zijn?

Zou je eens alle signaalwaardes van het modem willen posten? En daarbij vertellen (in detail) hoe de aansluiting bij jou thuis geregeld is? Waar bevind zich het modem, waar het AOP etc.
 
(...)
daar waar namelijk de coax kabel op het modem zit geschroeft daar werd het modem plus de kabel loei heet en was bijna niet vast te pakken met je handen.(...)
Als je door de luchtgaatjes aan de bovenkant v/d Ubee kijkt zie je dat er een heatpipe zit die dus vastzit aan de F-connector waar je de kabel op schroeft. Het lijkt er dus op dat ie deze gebruikt om z'n warmte kwijt te kunnen.

Wel een beetje een vaag ontwerp.
 
Waardoor wordt die kabel zo heet?
Bij mij is het namelijk precies zo ook heet en hij zit toch goed vast.
Trouwens zo en zo problemen heb het pas sinds gisteren en heb er nog niet mee kunnen netten eigelijk.
Download van nog geen 1 Mbps de upload is wel aardig 2,86 Mbps maar bij ziggo zijden ze dat ik het weekend een nieuwe update voor de Ubee opgestuurt krijg dus ff afwachten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top