• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

retentie

Status
Not open for further replies.
Ik snap die verwijten aan het Ziggo personeel niet. Ik ben al lang blij dat dit forum er is.

Als zij zeggen dat het 30 dagen moeten zijn en het blijkt met concrete voorbeelden dat het niet zo is, dan is of sprake van probleem op de news server of de 30 dagen kloppen niet.

Wat het ook is, ik ben er zeker van dat men het zal uitzoeken. Of we de 30 dagen ooit echt krijgen is een ander verhaal :mrgreen:
 
Gisteravond toch maar ff het storings-formulier op de
Ziggo-website ingevuld. Vandaag al reaktie gehad.

Geachte heer/mevrouw ,


Er zijn inderdaad een aantal problemen met onze nieuwsservers.
Wij hopen deze problemen zo snel mogelijk te hebben opgelost.
Onze excuses voor het ongemak.

Dus hopen dat het spoedig verholpen wordt.:sleep::sleep:
 
Zelfde/andere nieuwsserver?

Vanmorgen 2 november een test dmv Grabit met 1 nzb-file (bestand 54Mb dd.19 okt):
news.quicknet.nl: grootte 47,2Mb, Quickpar 1 block
news.ziggo.nl: grootte 22,3Mb, Quickpar 4 blocks
Volgens een vorige poster zijn dit alleen maar aliassen.
Hoe is dit verklaarbaar.
Testje 2 maal na elkaar uitgevoerd en Grabit na elk bestand telkens opnieuw gestart en temp-folders leeggemaakt.

???

Edit
Ben er achter gekomen dat het 2 verschillende servers zijn.
news.home.nl en news.ziggo.nl zijn identiek
Tussen news.quicknet.nl en news.ziggo.nl zitten verschillen in zowel aangeboden nieuwsgroepen als in aantal berichten per nieuwsgroep.
En zoals mij gebleken is, dus ook in compleetheid.

Dus als er iets niet gevonden wordt of incompleet is, preobeer de andere server.
 
Last edited by a moderator:
Hi!

Ben er achter gekomen dat het 2 verschillende servers zijn.
news.home.nl en news.ziggo.nl zijn identiek
Tussen news.quicknet.nl en news.ziggo.nl zitten verschillen in zowel aangeboden nieuwsgroepen als in aantal berichten per nieuwsgroep.
En zoals mij gebleken is, dus ook in compleetheid.

Dus als er iets niet gevonden wordt of incompleet is, preobeer de andere server.

Dat heb ik ook niet verteld, ik vertelde dat news.home.nl dezelfde is als news.ziggo.nl, casema gebruikt news.quicknet alias news.casema.nl en ja dat zijn er twee zegmaar.

Bye,
Raymond.
 
Ik kom niet op news.ziggo.nl (authentication failed). Op news.quicknet.nl ook even niet trouwens, maar dat komt doordat ik aan de download limiet zit.
 
Hi!

Ik kom niet op news.ziggo.nl (authentication failed). Op news.quicknet.nl ook even niet trouwens, maar dat komt doordat ik aan de download limiet zit.

Met wat voor username probeer je in te lossen op news.ziggo.nl?

Met je quicknet account wellicht, die bestaat daar niet, dus dat werkt niet?

Bye,
Raymond.
 
Inderdaad met quicknet account, ik zou geen andere mogelijkheid weten
Cor
 
Ok, bedankt, ga ik vanavond proberen, moet nu de bus halen. Maar ik heb daar dan ook de download limiet bereikt, neem ik aan ?
Cor
 
retentie minder dan 2 dagen

Zojuist probeerde ik iets uit de newesgroep a.b.warez.flightsim te downloaden. Ondanks dat het nog maar twee dagen geleden gepost is, komt het meest onvolledig binnen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top